Helt krasst? Det kanske du inte gör.
Jag har, tyvärr, inte EN utan flera bekanta som haft vad de etiketterar sin stora kärlek/passion i livet.
Anledningen till att det inte fungerade kokas ned till ungefär samma konstaterande hos samtliga och det är att de träffades fel period i livet. Under en period där de varken kunde uppskatta eller förstå att de egentligen träffat sin "golden match".
Det är något de kommit på efteråt, när de hunnit med ytterligare några partners och fått en portion livserfarenhet.
Samtliga har "gått vidare", som det så vackert heter, men i praktiken är det en sanning att den här gamla förälskelsen fortfarande spökar. Den gamla förälskelsen ligger som ett gnagande facit som de jämför sina respektive med, även om de gått hela vägen med giftermål, barn, bostad etc
Det här kommer upp regelbundet för ält när vi filosoferar om livet.
Den gamla förälskelsen nämns vid namn och "tänk om jag hade vetat bättre, då hade jag aldrig släppt honom" och sedan ett skamset "Usch tänk om xxx hade hört mig nu, han hade blivit helt förkrossad".
Alltid samma ramsa, det är som ett envist tuggummi som vägrar försvinna från sulan.
Men, hur som haver, det behöver ju inte betyda att du fastnar i det här. Du kanske tillhör den troliga majoritet som faktiskt går vidare och för varje ny kille du träffar så säger du till dina vänner: "Han är så fantastisk, jag har aaaaaldrig känt så här med någon tidigare"
Fyfan... Mitt hjärta går sönder
Man gör vafan man vill, och sen lär man sig av misstagen och framstegen man gjort. Jag har stått framför totala främlingar och mumlat. "ööh öööööh ööööööööh" för att jag mått så dåligt. Jag är den personen som INGEN vill vara. Jag har mordhotat främlingar, jag har hotat främlingar, jag har stulit av främlingar, jag har provocerat, ljugit, jag har luktat kiss och bajs och stirrat på folk som ett kioskmongo. jag har gjort bort mig på sätt som får min mage att vända på sig. Och jag gör antagligen fortfarande bort mig.