2012-04-14, 15:47
Medlem
Lerdrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weesly
Då hamnade man i denna tråd igen... Fan. Ungefär 10 månader har passerat och jag har sån förbannad stor lust att kontakta mitt ex. Saknar henne något galet ibland.

Bestämde mig för att bryta helt och hållet med henne för ett par månader sedan men nu så börjar det kännas tungt... Jag har gått vidare, träffar andra och mår toppen, men ändå så vill jag av någon anleding ha denna kvinna i mitt liv även om det bara är som vän. Dock så har detta tyvärr inte riktigt funkat tidigare och det var av den anledningen jag klippte alla trådar.

Så sjukt jobbig sits för jag tycker bra om henne även om det inte är på samma nivå som innan. Vill liksom kunna dra iväg ett sms och kolla läget eller dylikt men känns så förbannat kontraprouktivt då jag vet varför varför jag klippte trådarna från första början.

Så kära flashback, vad fan tar jag mig till? Jag är över henne vad gäller kärlek och så, och min ena halva säger att jag bör skita i henne. Min andra halva vill dock så jävla gärna höra av mig till henne och snacka lite skit bara... Hon har varit en stor del av mitt liv under en längre tid och känns som att det skulle va kul att bara kunna vara kompis med henne. Så höra av mig eller strunta i det?

Prova att ta upp det med henne att du vill ha en kontakt mellan er där ni kan kolla läget med varandra utan några känslor inblandade. Sen är frågan vad förlorar/vinner du på att höra och inte höra av dig?
Citera
2012-04-15, 10:35
Bannlyst
Mohahahah bästa söndagen i mitt liv idag !
Antar att exet låg med sin kille för första gången igår med tanke på att jag hade fått ett sms

* Doin the happy dance *
Citera
2012-04-15, 12:53
Medlem
Lerdrics avatar
Konstiga paradoxa saker:
Vet jag att mitt ex är ledsen då är jag glad.
Vet jag att mitt ex är glad då är jag ledsen.
Citera
2012-04-15, 12:54
Medlem
I natt, när jag och min polare var på väg hem från krogen, stötte jag på mitt ex för första gången sedan jag bröt kontakten sedan ett halvår tillbaka Inte så oväntat hade hon ju träffat en kille som hon säkert varit tillsammans med i ett tag. Kändes rätt besvärligt och skumt om jag ska vara uppriktig, än idag, även om jag är för länge sedan över henne. Men kanske är normalt att känna så?
Citera
2012-04-15, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lurchie
I natt, när jag och min polare var på väg hem från krogen, stötte jag på mitt ex för första gången sedan jag bröt kontakten sedan ett halvår tillbaka Inte så oväntat hade hon ju träffat en kille som hon säkert varit tillsammans med i ett tag. Kändes rätt besvärligt och skumt om jag ska vara uppriktig, än idag, även om jag är för länge sedan över henne. Men kanske är normalt att känna så?
Det är fullt normalt, sista personen du såg henne med var ju dej aå det är inget att bry sej om
Kände samma sak med mitt förra ex som jag gjorde slut med, jag visste att hon träffade en kille vi har dagligt kontakt men 2 år efter att jag gjorde slut och såg dom tillsammans kändes det lite konstigt
Citera
2012-04-15, 21:36
Medlem
Ja, nästan alla har väl tröttnat på mig sedan länge med mitt gnäll, men det finns en kvinna jag försökte få, som valde en annan och nu är omöjlig för mig att få. Det är korta versionen. Vi jobbar också ihop och för mig brukar rehabiliteringen från en sånhär grej ta flera år. Någon som har något tips på hur man glömmer?

(Tips som innefattar alkohol eller andra droger undanbedes.)
Citera
2012-04-15, 21:49
Medlem
HELVETE vad det gör ont. Gjorde slut igår med min kille sedan 8 månader och sov knappt en halvtimme inatt.

Han har varit så himla taskig mot mig de senaste dagarna, men det tror jag inte att han är medveten om. Jag borde ha sagt ifrån men jag lät honom trampa på mig. Jag tillbringade dagen med att deppa ihop i min säng och jag har inte ätit något alls.

Arghhhhhhhhhhhhhh!!!

Fan säger jag bara. Hans ansikte var som en ängels. Hans kyssar smakade som himlen och hans beröringar får mig att rysa i detta ögonblick.

Hur går jag vidare, mina hjärna är fylld av minnesbilder av vår tid ihop. JAG HATAR DET!!
Citera
2012-04-16, 00:19
Medlem
Loc-Dogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirusho
HELVETE vad det gör ont. Gjorde slut igår med min kille sedan 8 månader och sov knappt en halvtimme inatt.

Han har varit så himla taskig mot mig de senaste dagarna, men det tror jag inte att han är medveten om. Jag borde ha sagt ifrån men jag lät honom trampa på mig. Jag tillbringade dagen med att deppa ihop i min säng och jag har inte ätit något alls.

Arghhhhhhhhhhhhhh!!!

Fan säger jag bara. Hans ansikte var som en ängels. Hans kyssar smakade som himlen och hans beröringar får mig att rysa i detta ögonblick.

Hur går jag vidare, mina hjärna är fylld av minnesbilder av vår tid ihop. JAG HATAR DET!!

Ska börja med att säga att jag inte har en aning om hur ert uppbrott gick till!
Men blir ju lätt att man genom en reflex häver ur sig taskiga saker.

Någonstans sitter magkänslan att det inte känns rätt, saker kan sägas som man egentligen inte menar och som man inte riktigt reflekterat över.
Jag inser nu i efterhand att jag sade vissa såna här saker, även om många var "rättvisa" så sårade det nog den andra.

Du ska inte ta detta personligt, tycker snarare det visar att du är starkare när han sänker sig till en låg nivå?
Så var det för mig i alla fall...
Kämpa på och håll ut, det löser sig alltid, mitt tips är att läsa andra tips i tråden och sänk dig INTE till hans nivå.
Citera
2012-04-16, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirusho

Arghhhhhhhhhhhhhh!!!

Eftersom jag läst din andra tråd tycker jag det verkar bäst såhär, varken du eller han är mogna nog för ett förhållande. Man gör inte slut i vredesmod under ett gräl så är det bara för gräl har alla och det är oundvikligt.

Det första du ska göra är att bryta alla band till honom för då går det snabbare, sen ska du få sörja och tvinga dig själv acceptera att det är slut. Gör du inte det går du och hoppas in i det sista och det avgörande tillfället när du inser att det är slut kommer bli värre och förlänga ditt lidande.

Gör saker du tycker är roligt, umgås med vänner och familj. Låter kliché men tiden läker alla sår förr eller senare, ingen kan förutspå hur lång tid det kommer ta.
Citera
2012-04-16, 12:41
Medlem
Glastonburys avatar
Tråkig ny situation när bollen är på min sida såattsäga. Det är jag som slutat älska. Eller, så kan man inte säga.. Men jag vet att jag måste avsluta det för vårat bästa. Jag vill verkligen ha känslor.. Aldrig varit med om detta förr. Solen skiner ute men ger verkligen ingen energi alls. Otroligt stor klump i magen nu Varför ska man gå och bli kär för.
Citera
2012-04-16, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glastonbury
Tråkig ny situation när bollen är på min sida såattsäga. Det är jag som slutat älska. Eller, så kan man inte säga.. Men jag vet att jag måste avsluta det för vårat bästa. Jag vill verkligen ha känslor.. Aldrig varit med om detta förr. Solen skiner ute men ger verkligen ingen energi alls. Otroligt stor klump i magen nu Varför ska man gå och bli kär för.

Ingen lätt sits det heller. Hur länge har ni träffats?
Citera
2012-04-16, 16:18
Medlem
Saknar henne väldigt mkt nu, tänker på henne stora delar av dagarna, 3,5 månader sen det tog slut och ett halvår sen typ hon började tveka, mår ändå helt okej idag men är rätt deppig pga detta..
Känns inte som jag håller på att komma över henne direkt.. tycker det är jobbigt att vara ensam också, vet inte om det förstärker min saknad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in