2012-03-12, 23:00
Medlem
Det jag undrar är hur hon kunde bli så fruktansvärt kall helt plötsligt. Från att älska mig till att aldrig mer vill se mig och tappar känslorna helt, förstår inte hur det kan bli så..
Citera
2012-03-12, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redbullen
Känner igen det där, men med tiden kommer du inse att vissa av dina "fel" kanske inte hade så stor betydelse..

Ja får hoppas tankarna går över , är jobbigt att tänka på det hela dagarna
Citera
2012-03-12, 23:06
Medlem
aeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Det jag undrar är hur hon kunde bli så fruktansvärt kall helt plötsligt. Från att älska mig till att aldrig mer vill se mig och tappar känslorna helt, förstår inte hur det kan bli så..

Sådant sker aldrig över natt, även om personen skulle påstå det. Det är en övergångsperiod, en övergångsperiod som personen om möjligt förnekar händer men likväl en övergångsperiod. Jag kan överlag tycka att människor idag tar alldeles för lättvindigt på vad känslor och kärlek är, att ge upp när "nyförälskelsen" lagt sig. Denna eviga strävan efter konstanta fjärrilar i magen är en jakt på det ouppnåeliga.

En anledningen till hennes kyla kan också vara ett förträngande av hennes egna känslor, ett sätt för henne att välja att göra ett avståndstagande.

Huvudet högt min vän.
Citera
2012-03-12, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aeon
Sådant sker aldrig över natt, även om personen skulle påstå det. Det är en övergångsperiod, en övergångsperiod som personen om möjligt förnekar händer men likväl en övergångsperiod. Jag kan överlag tycka att människor idag tar alldeles för lättvindigt på vad känslor och kärlek är, att ge upp när "nyförälskelsen" lagt sig. Denna eviga strävan efter konstanta fjärrilar i magen är en jakt på det ouppnåeliga.

En anledningen till hennes kyla kan också vara ett förträngande av hennes egna känslor, ett sätt för henne att välja att göra ett avståndstagande.

Huvudet högt min vän.
Det där med nyförälskelsen tänker jag ofta på, jag tror det är lite av det som gjorde mitt ex osäker, men hon sa att hon var säker på att hon inte hade rätt känslor kvar för mej, dom hade gått upp och ner ett tag och helt plötsligt efter några "småbråk" var dom borta... Men men
Citera
2012-03-12, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lyftstolpe
Ja får hoppas tankarna går över , är jobbigt att tänka på det hela dagarna
Det gör det, det kommer en dag då du lägger mer fokus på saker hon gjorde som du tyckte va fel, så det kommer att vända..
Citera
2012-03-12, 23:37
Medlem
Citat:
Det gör det, det kommer en dag då du lägger mer fokus på saker hon gjorde som du tyckte va fel, så det kommer att vända..

Ja längtar till jag kan släppa detta helt

Jag var lite deppig innan jag träffade henne också . Vet inte om jag blir deppig när jag inte har någon flickvän att älska . Hon var min första flickvän jag haft har ingen annan att jämföra med men har ändå svårt att tro att det finns bättre. Men vem vet
Citera
2012-03-13, 00:05
Medlem
Citat:

Jag var lite deppig innan jag träffade henne också . Vet inte om jag blir deppig när jag inte har någon flickvän att älska . Hon var min första flickvän jag haft har ingen annan att jämföra med men har ändå svårt att tro att det finns bättre. Men vem vet

Innan allt detta började med tjejen jag mår dåligt över nu så var jag tillsammans med en och samma tjej i åtta år. Hon var min första tjej och VI trodde det skulle vara vi resten av livet. Det blev inte så utan vi separerade. Till en viss del var det en gemensamt beslut, dock så var det en väldigt jobbig period och vi är faktiskt inte vänner än idag (beror på saker som hände efter). Under den jobbiga perioden tänkte jag ofta som du, inget att jämföra med men kan det verkligen finnas bättre ? Svaret blev efter sorg och smärta sedan JA (en ny tjej och kärlek). Dock så dumpa hon mig nu . Men är det nått jag lärt mig så är det att smärtan går över nån gång. Känslorna svalnar och man känner till slut att man är redo för kärleken ännu en gång. Detta hopp och insikt är i mångt och mkt det som får upp mig ur sängen.

O ska jag vara helt ärlig så hjälper denna tråd till lite grann.
Citera
2012-03-13, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ja längtar till jag kan släppa detta helt

Bättre och bättre, mitt ex var inte dålig på något sätt, visst ingen är perfekt heller eller felfri men det finns garanterat någon där ute om inte förlorar känslor för oss iaf, det räcker för mej
Citera
2012-03-13, 01:31
Medlem
så nu jävlar,
som känd (bakåt) så tog romansen slut lite väl tidigt, och med lite mysko orsaker från hennes sida, som t.ex: "älskar dig, du är DEN finaste killen jag har mött, du fångade mig" osv,
men hon kände sig inte lycklig,
ja ja, gör hon inte det så gör hon inte det, man kan ju inte tvinga fram något.

hur som helst, anledningen till varför jag skriver här i natt (förutom att jobbet väckte mig)
är att jag skall träffa henne i dag (tisdag),
känner mig förstörd redan innan jag har ens öppnat käften och sagt vad jag tycker och känner.

jag har köpt lite nya kläder, fixat skallen (så som jag gillar att ha det, och som hon inte kan låta bli att röra vid), fixad skägget i en bra längd jag känner mig bra i.
allt bara för att visa att jag står starkt på mina 2 ben,
fast jag bara vill ligga i sängen och skita i det här.

det jag tycker och tänker är att hon är underbar, perfekt precis som hon är, världens godaste hjärta och den mest sexiga kvinnan jag har varit med så här långt i min 26 år långa resa.

men: jag kan inte fortsätta se henne på FB, och jag kommer nog till att känna smärtan av att hon leker med en ny kille t.ex.
jag måste skydda mina känslor lite,
så jag tänker göra följande:
säga rakt ut vad jag tycker om hela våran resa,
att jag fortfarande älskar henne som F,
och jag verkligen hoppas hon hittar lycka även om det inte är med mig.

sen kommer jag till att säga: "men du! detta är inte slutet, bara en ny väg, jag finns på telefon, och eniro verkar veta ifall jag flyttar eller byter nummer.
Du är hjärtligt välkommen att kontakta mig ifall du känner att du vill/behöver det, men jag måste nog ta ett par steg tillbaks och skydda mig själv.
om jag får vill jag jätte gärna ta kontakt igen när jag vet att jag klarar av att t.ex se dig och en ny kille alldeles nykär och lyckliga.
men tills dess kliver jag ur karusellen"

tanker?
åsikter?
självskott?

(ber igen om ursäkt för alla grammatiska mord, råkar fortfarande vara en norrman som tittar tillbaks i spegeln)
Citera
2012-03-13, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bunte
så nu jävlar,
som känd (bakåt) så tog romansen slut lite väl tidigt, och med lite mysko orsaker från hennes sida, som t.ex: "älskar dig, du är DEN finaste killen jag har mött, du fångade mig" osv,
men hon kände sig inte lycklig,
ja ja, gör hon inte det så gör hon inte det, man kan ju inte tvinga fram något.

hur som helst, anledningen till varför jag skriver här i natt (förutom att jobbet väckte mig)
är att jag skall träffa henne i dag (tisdag),
känner mig förstörd redan innan jag har ens öppnat käften och sagt vad jag tycker och känner.

jag har köpt lite nya kläder, fixat skallen (så som jag gillar att ha det, och som hon inte kan låta bli att röra vid), fixad skägget i en bra längd jag känner mig bra i.
allt bara för att visa att jag står starkt på mina 2 ben,
fast jag bara vill ligga i sängen och skita i det här.

det jag tycker och tänker är att hon är underbar, perfekt precis som hon är, världens godaste hjärta och den mest sexiga kvinnan jag har varit med så här långt i min 26 år långa resa.

men: jag kan inte fortsätta se henne på FB, och jag kommer nog till att känna smärtan av att hon leker med en ny kille t.ex.
jag måste skydda mina känslor lite,
så jag tänker göra följande:
säga rakt ut vad jag tycker om hela våran resa,
att jag fortfarande älskar henne som F,
och jag verkligen hoppas hon hittar lycka även om det inte är med mig.

sen kommer jag till att säga: "men du! detta är inte slutet, bara en ny väg, jag finns på telefon, och eniro verkar veta ifall jag flyttar eller byter nummer.
Du är hjärtligt välkommen att kontakta mig ifall du känner att du vill/behöver det, men jag måste nog ta ett par steg tillbaks och skydda mig själv.
om jag får vill jag jätte gärna ta kontakt igen när jag vet att jag klarar av att t.ex se dig och en ny kille alldeles nykär och lyckliga.
men tills dess kliver jag ur karusellen"

tanker?
åsikter?
självskott?

(ber igen om ursäkt för alla grammatiska mord, råkar fortfarande vara en norrman som tittar tillbaks i spegeln)
Jag skrev liknande till mitt ex när jag "bröt" för första gången sen jag lärde känna henne hade hon ingenting att säga, hon blev stum och hon tyckte det var synd, efter det har det hänt två saker som var oväntade, så hon insåg att när jag skrev det sista så förlorade hon mej helt även om vi sågs en gång efter med vänner och nu i lördags på krogen... I lördags var hon inte alls lika glad och såg ut som hon hade en dålig dag, så tankarna satte nog igång..
Men det du ska säga är bra för det är precis så man ska tänka, och det är helt okey att berätta det för dom också, det bevisar att du tänker på dej själv och hur du vill må.

Ta det på norska om du vill, för min del är det helt okey
Senast redigerad av Redbullen 2012-03-13 kl. 01:42.
Citera
2012-03-13, 01:51
Medlem
Citat:
Jag skrev liknande till mitt ex när jag "bröt" för första gången sen jag lärde känna henne hade hon ingenting att säga, hon blev stum och hon tyckte det var synd, efter det har det hänt två saker som var oväntade, så hon insåg att när jag skrev det sista så förlorade hon mej helt även om vi sågs en gång efter med vänner och nu i lördags på krogen... I lördags var hon inte alls lika glad och såg ut som hon hade en dålig dag, så tankarna satte nog igång..
Men det du ska säga är bra för det är precis så man ska tänka, och det är helt okey att berätta det för dom också, det bevisar att du tänker på dej själv och hur du vill må.

Ta det på norska om du vill, för min del är det helt okey

jag måste nog "man-up" och ta tjuren vid hornen,
gör ont som fan att ens tänka på att göra så mot henne.
men jag kan nog gissa mig till, med 85,6% säkerhet att det kommer till att sluta med att jag aldrig hör av henne igen.
även om jag skulle önska att det inte va så,
för både som partner och vän så är hon underbar och jag vill inte förlora chansen att ha kvar en så underbar person i mitt liv.
även om det kommer att innebära att det blir i ett senare skede.

äh! jag bara tvekar för att göra det som förmodligen skulle vara bäst för mig....
Citera
2012-03-13, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bunte
jag måste nog "man-up" och ta tjuren vid hornen,
gör ont som fan att ens tänka på att göra så mot henne.
men jag kan nog gissa mig till, med 85,6% säkerhet att det kommer till att sluta med att jag aldrig hör av henne igen.
även om jag skulle önska att det inte va så,
för både som partner och vän så är hon underbar och jag vill inte förlora chansen att ha kvar en så underbar person i mitt liv.
även om det kommer att innebära att det blir i ett senare skede.

äh! jag bara tvekar för att göra det som förmodligen skulle vara bäst för mig....
Det är det enda rätta att göra, men även det absolut svåraste också.
Det gör ont att ha kontakt och få hopp och förväntningar, men att bryta helt och stå fast vid det är extremt jobbigt och påfrestande till en början.
Jag vet eller jag är iaf 100% inställd på att mitt ex aldrig kollar att höra av sej, om det nu inte händer något otäckt.
Men det får jag försöka leva med helt enkelt..

Jag kan förklara det så här för det är så jag känner

True love is when you have to watch a girlfriend/friend leave, with the knowledge that you might never see her again. But you know she'll be in your mind and heart forever..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in