2012-02-29, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redbullen
Det där är det absolut svåraste med hela processen faktiskt, jag tror det är där alla hakar upp sej.
Det börjar med chocken, det måste man komma över och det gör man, nästa steg är att tänka på sej själv och också sitt ex (om det tog slut på ett sätt utan stor svek såsom otrohet och sådant) man förnedrar/plågar sej själv om man inte släpper det så snabbt som möjligt, och man fördärvar inte den eventuella chansen som KANSKE finns att man ska hitta tillbaka igen, nästa steg är att acceptera att det är slut och där sen börja processen att gå vidare
Jag hoppas inte längre att mitt ex kommer tillbaka, men jag skulle önska att hon kanske gjorde det, för chansen finns kanske kvar, jag är långt ifrån redo att dejta för att "vinna" något, där emot kan jag dejta eller träffas bara för att lära känna en ny tjej och kanske känna själv att det finns andra vilket det absolut gör det vet jag.

Jag har gått i 5 månader nu snart och JA jag gjorde alla tänkbara fel man kan göra och jag blåste nog mer bråar som finns i hela världen känns det som, jag försökte mer eller mindre tigga, jag försökte övertala, jag försökte med psykologisk krigsföring, men det var för jobbigt för min egen del, det var sjukt påfrestande.
Det sista jag kunde göra var att bryta helt, tyvärr var det också dumt haha... men ja nu sitter jag här och har brutit helt men ångrar mej, jag har målat in mej i ett hörn och jag kan liksom inte höra av mej till mej ännu en jävla gång och säga " öhh du hehe jag ångrar mej IGEEEEEN " .... så som det är nu så får jag se hur det blir, ses vi så ses vi och då är jag mitt gamla jag igen, jag kan inte säga till henne att jag ångrar mej så jag får väl visa det i stället...

men i vilket fall som helst så kan jag från och med några dagar tillbaka välja att inte höra av mej, jag kan välja att inte titta på hennes facebook sida, jag är ganska säker att jag såg henne på stan, jag ville kontrollera om det var hon men jag gjorde det inte, varför? ... Jo för jag vet att jag mår sämre om jag vet till 100% att jag kommer backa väldigt många steg i min process om jag kollar hennes facebook och likaså om jag hör av mej

Så jag är kanska så fuckad men jag mår bättre ändå

Varför ångrar du att du bröt helt? Vill du se på när hon träffar någon annan och du blir lämnad ensam kvar? Eller mår du bättre av tanken att hon hellre är ensam än tillbringar tiden med dig? Ingen lockande tanke för mig i alla fall.

Det är ok att vara ledsen, det kan man inte hoppa över och det är inget man ska försöka med heller. Jag försökte själv att på-skynda processen genom två brudar jag hade sex med, det lindrar kanske temporärt men inte ens efter ytterligare en som jag mot förmodan fick känslor för så märkte jag att såren är helt läkts från mitt ex.
Var det en människa man verkligen älskade så läker såren aldrig, man lär sig leva med dem, som en del av det som hänt och aldrig som en del av vad man hoppas för framtiden.

Få vara ledsen, sova, umgås med vänner och ha roligt samt lära sig göra saker själv: Det är saker man måste göra för att långsamt bygga upp det man kan. Många hävdar att den sista pusselbiten först faller på plats när man träffar någon ny, kanske är det så, dit har jag inte kommit.
Citera
2012-02-29, 23:10
Medlem
Antar att det är helt normalt att inte ens bli intresserad av tjejer efter en ganska tragisk separation? Iallafall för mig, min föredetta har redan en ny efter 2 veckor.. Varför har hon isåfall valt den vägen att gå?
Citera
2012-02-29, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Warpfreak
Varför ångrar du att du bröt helt? Vill du se på när hon träffar någon annan och du blir lämnad ensam kvar? Eller mår du bättre av tanken att hon hellre är ensam än tillbringar tiden med dig? Ingen lockande tanke för mig i alla fall.
För att jag mår bättre av att veta att jag kan höra av mej och får svar, jag misstänker att hon redan träffar någon och ja det gör ont och det svider så klart men jag vet att jag fixar det, så pass långt har jag kommit.
Det känns på något sätt konstigt om jag ska bryta helt och jag vet att vi ses ibland pga gemensamma vänner och att min bror dejtar hennes bästa vän, och det skulle kännas lustigt om man väljer bort att inte hitta på saker med dom eller att man håller sej undan.
Jag menar inte att hon och jag ska träffas själva, det vill jag inte heller, men vill hon det ska det då vara av rätt anledning dvs att hon kanske vill se om hennes känslor kanske kan komma tillbaka eller liknande, annars klarar jag mej utan det biten ett bra tag framöver.

Citat:
Det är ok att vara ledsen, det kan man inte hoppa över och det är inget man ska försöka med heller. Jag försökte själv att på-skynda processen genom två brudar jag hade sex med, det lindrar kanske temporärt men inte ens efter ytterligare en som jag mot förmodan fick känslor för så märkte jag att såren är helt läkts från mitt ex.
Var det en människa man verkligen älskade så läker såren aldrig, man lär sig leva med dem, som en del av det som hänt och aldrig som en del av vad man hoppas för framtiden.
Ja det lämnar djupa sår som aldrig läker, men man lär sej också något nytt om sej själv skulle jag vilja påstå.

Citat:
Få vara ledsen, sova, umgås med vänner och ha roligt samt lära sig göra saker själv: Det är saker man måste göra för att långsamt bygga upp det man kan. Många hävdar att den sista pusselbiten först faller på plats när man träffar någon ny, kanske är det så, dit har jag inte kommit.
Ja det är nog så, dock jag har lite mycket tunga saker i mitt liv jag måste ta itu med som det är nu, så det finns liksom inte plats för att leta eller liknande, den dagen jag är redo för det måste jag styrt upp mina "problem"..
Citera
2012-02-29, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snyggadennis
Antar att det är helt normalt att inte ens bli intresserad av tjejer efter en ganska tragisk separation? Iallafall för mig, min föredetta har redan en ny efter 2 veckor.. Varför har hon isåfall valt den vägen att gå?

Kan bara komma på två anledningar.
Antingen blev hon blixtförälskad, eller så är det nån hon tror hon känner för, nån slags rebound.
Men spekulera inte i det, för det kommer visa sej förr eller senare ändå, det lovar jag
Citera
2012-02-29, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warpfreak
Vet inte vad jag ska skriva, det är jävligt tragiskt och tyvärr kan man inte förutse hur lång tid det ska ta. Jag hittade tyvärr några bilder på datorn av mitt ex och jag kommer garanterat börja böla innan jag somnar trots att det har varit 6 månader sedan sista kontakten. Man kan uppenbarligen inte skynda på och vissa sår läker aldrig, man får lära sig leva med dem.

Det farliga med din sorgeprocess är att du inte riktigt accepterat det, hur mycket du än älskar henne så kommer hon aldrig vilja ha tillbaka dig. Försök tänk lite på vad det egentligen innebär, du kommer garanterat må sämre temporärt men först när du accepterat att det verkligen är över och inte ens funderar på att be henne ta dig tillbaka, då börjar du må bättre. Du kan aldrig heller få det ogjort, att tänka sig får man bara ångest av.
När du får ett sådant infall igen nästa gång, tänk dig för, vill du verkligen börja om att sörja igen? Innerst inne vet du svaret på dina frågor till henne men varje gång du ställer dem hoppas du på ett annorlunda svar.

Kan inte säga att jag är helt återställd men skillnaden mellan oss är att jag förstått att det aldrig kommer bli jag och hon igen. Jag har accepterat det och ser inte längre en framtid med henne men det är klart det stundtals gör ont.... Försök se en framtid för dig utan ditt ex, det är svårt men det går verkligen och du kan nå tillbaka dit du hade kommit i november.

Ja, det kändes verkligen som en förlust igår. Jag hade kommit så långt och kände mig så stark men ändå så bröt jag ihop, och detta när jag kom hem och var för mig själv. Då kom "chocken" typ eller vad man ska säga.

Jag trodde mig accepterat att det var slut. Men när jag kom hem till henne igår, efter ett år, bara vi två så var det något som hände. Jag kände direkt att det var obehagligt att "umgås" med henne utan att ha någon fysisk(eller psykisk) kontakt. Jag sa det till henne: du sitter här bredvid mig men det känns som att du är 100 mil bort. Hon förstod inte vad jag menade riktigt. Hon skrattade lite smått faktiskt. Och det var vid ett sådant tillfälle jag insåg att hon gått vidare totalt. Jag försökte förmedla att jag känner väldigt svårt allvar inför det hela men hon viftar bort det med ett skratt.

Och när hon gjorde klart för mig till 100% att hon inte vill att ska vara tillsammans i framtiden tog jäkligt hårt, även om jag ju visste det hela tiden, så har jag haft ett helt år på mig att inbilla mig önskedrömmar.
Det jobbigaste av allt är att hon gått vidare totalt. Det är det som är så tragiskt och som gör min ögon blanka av tårar. Allt vi lovade och sa till varandra var bara "sånt man säger" när man är kär. Jag trodde blint på det där. Men Aldrig mer. Jag har lärt mig mycket nu.

Jag har många bilder på henne på datorn. Även en påse i en garderob med lappar, kort, brev, kudde. Vad gör man med det? Jag har slängt en del men.. känns så tungt
Citera
2012-03-01, 00:08
Medlem
"Lägg aldrig alla äpplen i samma korg", något jag precis fick lära mig. Ska satsa helt på mig själv framöver.
Citera
2012-03-01, 08:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VViking
Ja, det kändes verkligen som en förlust igår. Jag hade kommit så långt och kände mig så stark men ändå så bröt jag ihop, och detta när jag kom hem och var för mig själv. Då kom "chocken" typ eller vad man ska säga.

Jag trodde mig accepterat att det var slut. Men när jag kom hem till henne igår, efter ett år, bara vi två så var det något som hände. Jag kände direkt att det var obehagligt att "umgås" med henne utan att ha någon fysisk(eller psykisk) kontakt. Jag sa det till henne: du sitter här bredvid mig men det känns som att du är 100 mil bort. Hon förstod inte vad jag menade riktigt. Hon skrattade lite smått faktiskt. Och det var vid ett sådant tillfälle jag insåg att hon gått vidare totalt. Jag försökte förmedla att jag känner väldigt svårt allvar inför det hela men hon viftar bort det med ett skratt.

Och när hon gjorde klart för mig till 100% att hon inte vill att ska vara tillsammans i framtiden tog jäkligt hårt, även om jag ju visste det hela tiden, så har jag haft ett helt år på mig att inbilla mig önskedrömmar.
Det jobbigaste av allt är att hon gått vidare totalt. Det är det som är så tragiskt och som gör min ögon blanka av tårar. Allt vi lovade och sa till varandra var bara "sånt man säger" när man är kär. Jag trodde blint på det där. Men Aldrig mer. Jag har lärt mig mycket nu.

Jag har många bilder på henne på datorn. Även en påse i en garderob med lappar, kort, brev, kudde. Vad gör man med det? Jag har slängt en del men.. känns så tungt

Ja du behöver ju inte slänga allt om du inte vill. Stoppa det i en kartong märk den med varningar och stoppa sedan undan den långt in i förådet så du inte ser den direkt du går in där.

Du verkar fortfarande gått omkring med någon form utav hopp om er två igen kanske undermedvetet. Var glad för vad som nu hände i stället det var kanske det som behövdes för dig så du verkligen släpper henne nu och går vidare.

Kom igen nu VViking vi har ju stött och blött det här massor och jag vet att du verkligen vill och kan gå vidare du måste bara SLÄPPA taget. Gör det nu så du också får en trevlig vår och sommar med nya tjanser och utmaningar.

Pm om du vill snacka det vet du...
Citera
2012-03-01, 10:28
Medlem
aeons avatar
Precis som StyleAeon säger, du måste nödvändigtvis inte slänga alla minnen men förvara dessa på en plats där du inte konstant blir påmind av dessa. Jag har sparat en del minnessaker men dessa ligger i en låda, i en annan låda, längst ner under en massa andra lådor. Hade jag inte läst StyleAeons inlägg så hade jag inte ens reflekterat över att de ligger där.

Sen det där med hoppet, som även om man tror sig ha släppt det kan ligga latent. Sedan blossar det upp när man minst anar och vill det, usch.
Citera
2012-03-01, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleAeon
Du verkar fortfarande gått omkring med någon form utav hopp om er två igen kanske undermedvetet. Var glad för vad som nu hände i stället det var kanske det som behövdes för dig så du verkligen släpper henne nu och går vidare.

Kom igen nu VViking vi har ju stött och blött det här massor och jag vet att du verkligen vill och kan gå vidare du måste bara SLÄPPA taget. Gör det nu så du också får en trevlig vår och sommar med nya tjanser och utmaningar.

Tja, ganska undermedvetet. Blev rent ut sagt förvånad att jag blev så jäkla ledsen för något så uppenbart. Det kommer ju inte bli vi två igen. Det är som att det finns två sidor av mina känslor, och jag kan inte kontrollera dom ibland. Och jag vill verkligen starta ett nytt liv. Tror jag ska flytta inom ett år, skaffa nya vänner och få nytt blod i mitt liv. Det är det som är ljuspunkten i mitt liv just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av aeon
Sen det där med hoppet, som även om man tror sig ha släppt det kan ligga latent. Sedan blossar det upp när man minst anar och vill det, usch.

Det var det som hände i förrgår. Tillbaks på ruta noll typ. Men jag kämpar vidare.
Citera
2012-03-01, 12:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VViking
Tja, ganska undermedvetet. Blev rent ut sagt förvånad att jag blev så jäkla ledsen för något så uppenbart. Det kommer ju inte bli vi två igen. Det är som att det finns två sidor av mina känslor, och jag kan inte kontrollera dom ibland. Och jag vill verkligen starta ett nytt liv. Tror jag ska flytta inom ett år, skaffa nya vänner och få nytt blod i mitt liv. Det är det som är ljuspunkten i mitt liv just nu.

Det var det som hände i förrgår. Tillbaks på ruta noll typ. Men jag kämpar vidare.

Ja fy för fan vad skallen kan bli vriden av en så enkel sam som känslor. Helt jävla galet det handlar ju faktiskt endast om kemiska reaktioner i vår hjärna som vi inte ens startar själva utan det utlöses när vi träffar någon som lyckas frigöra dessa lyckliga känslor.

Hur blir vi av med dom efter att ha blivit lämnade? Ja det är det som är frågan. Personligen tror jag att den som dumpar har slutat producera dessa feromoner gent mot den andra medan den dumpade fortfarande gör det.

Det är där tiden sedan kommer in. Hur lång tid behövs för att stoppa den här belöningen i hjärnan? Inte en aning faktiskt däremot vet jag hur man kan förkorta och förenkla den genom olika metoder för hur man ska lägga ner allt och sikta in sig på sig själv.

Det finns som vi vet ett antal steg att genomföra och även här är vi olika på hur lång tid det tar innan vi gör dom. Jag t.ex behövde två månader på mig innan jag helt enkelt blev förbannad på hela situationen och mig själv och efter det tog jag tag i problemet.

Idag mår jag toppen och ser på framtiden med tillförsikt igen. Så det går.

Nu reser vi oss ur askan och kastar oss in i elden igen tycker jag...
Citera
2012-03-01, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleAeon
Ja fy för fan vad skallen kan bli vriden av en så enkel sam som känslor. Helt jävla galet det handlar ju faktiskt endast om kemiska reaktioner i vår hjärna som vi inte ens startar själva utan det utlöses när vi träffar någon som lyckas frigöra dessa lyckliga känslor.

Hur blir vi av med dom efter att ha blivit lämnade? Ja det är det som är frågan. Personligen tror jag att den som dumpar har slutat producera dessa feromoner gent mot den andra medan den dumpade fortfarande gör det.

Det är där tiden sedan kommer in. Hur lång tid behövs för att stoppa den här belöningen i hjärnan? Inte en aning faktiskt däremot vet jag hur man kan förkorta och förenkla den genom olika metoder för hur man ska lägga ner allt och sikta in sig på sig själv.

Det finns som vi vet ett antal steg att genomföra och även här är vi olika på hur lång tid det tar innan vi gör dom. Jag t.ex behövde två månader på mig innan jag helt enkelt blev förbannad på hela situationen och mig själv och efter det tog jag tag i problemet.

Idag mår jag toppen och ser på framtiden med tillförsikt igen. Så det går.

Nu reser vi oss ur askan och kastar oss in i elden igen tycker jag...

Kloka ord! Hur hon kan gå vidare, hur hon kunde ignorera mig, hur känslorna bara är borta för henne är för mig ett mysterium. Jag vill faktiskt tro att hon lämnade mig för att hon själv är rädd för att bli lämnad. Vi har ju pratat men hon är stundvis kall som is mot mig. Andra stunden gråter hon, mestadels för det hon säger och inte det jag säger. Jag tog hennes hand när hon grät men blev snabbt avvisad. Det är tråkigt att se hur långt det verkligen har gått.

Jag har alltid tänkt att det kommer ta lika lång tid att glömma bort henne som jag var tillsammans med henne. Vi får hoppas att detta inte stämmer. Make it faster!
Citera
2012-03-01, 13:49
Medlem
aeons avatar
Att hon idag verkar ha kommit så mycket längre i bearbetningen beror sannolikt på att hon redan innan ni bröt upp hade börjat bearbeta den eventuella saknaden, eftersom hon sannolikt inte hade kvar några starkare känslor så blev det mycket enklare för henne. För dig så var det ju raka motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in