2024-11-28, 20:20
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Funderar på att köpa ett Nintendo till barnen men det ska ju spelas på teven och inte i handen. Känns onödigt att betala för det men jag hittar inga andra Nintendon.
Finns hur många som helst, alltifrån NES till Wii. Samtliga bättre än den otroligt underpresterande bajskorv switchen är, trots sitt extrema pris.
Citera
2024-11-28, 21:48
Medlem
Loreias avatar
Det finns 3D printade lås att antingen printa själv eller köpa för att låsa Switchen till dockningsdelen. Då kan ungarna bara ta av joycon delarna
Citera
2024-11-28, 21:56
Switch blev extremt populär pga asien, där folk är mer trångbodda och ofta kan bara spela bärbara konsoler. Så har det alltid varit. Game Boy var populär bland tågpendlare i Japan, och massor av folk har inte plats med varsin tv hemma. Vissa trodde det skulle komma en billigare stationär "Switch" fast vad som kom istället var en Switch som bara var bärbar. Det är också rent trams att säga att den är dyr. 3800 kr idag motsvarar 2300 kr år 1995.

Du hade inte kunnat fått en Switch lika bra men billigare om den inte var bärbar, för då hade inte lika många köpt den. Det finns en sådan pryl, och den heter Nvidia Shield - samma chip, fast stationär, kostar bara 2000 kr, men har inte alls lika många bra spel.
Citera
2024-11-28, 22:02
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Problemet är ju att jag inte vill betala för något som jag ändå inte tänker låta barnen använda (bärbara delen).

Synd att det inte finns en lite-version som bara går att spela på teven.
Håller med. Men Nintendo är Nintendo... Retar mig på batteriet mest, mitt börjar bli dåligt efter ett antal år tror jag, trots att maskinen suttit i sin docka kopplad till TVn hela tiden. Köpte mig ett skydd till skärmen ändå, fråga mig inte varför.
Citera
2024-11-29, 02:42
Medlem
Citat:
Problemet är ju att jag inte vill betala för något som jag ändå inte tänker låta barnen använda (bärbara delen).

Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Limma fast enheten i dockningstationen då...

Jag tror inte det löser problemet citerat i fetstil ovan. Eller tror du Nintendo återbetalar en del av priset om man skickar en bild på fastlimningen?
Citera
2024-11-29, 08:33
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Jag tror inte det löser problemet citerat i fetstil ovan. Eller tror du Nintendo återbetalar en del av priset om man skickar en bild på fastlimningen?

Det är inte ett problem till att börja med eftersom det enda du faktiskt betalar extra för är dockan.

Dumfråga får dumt svar eller vad är det du inte förstår?
Citera
2024-11-29, 08:38
Medlem
Sämst med Switch är JoyConsen som suger hästpung. Bra gjort iofs av en liten skitpryl, om man är häst.
Citera
2024-11-29, 08:42
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:
Funderar på att köpa ett Nintendo till barnen men det ska ju spelas på teven och inte i handen. Känns onödigt att betala för det men jag hittar inga andra Nintendon.

Switch har en OLED skärm med väldigt fin bildkvalité. Ljudkvalitén kan diskuteras men jag tror du förhastar dig när du säger att du inte vill spela handhållet.

Switchen är den bästa Nintendo konsol jag haft. Från viloläge startar den på två sekunder. Känns som att sitta framför en storbildskärm när man spelar handhållet.

Jag tror barnen kommer älska spela handhållet.
Risken är stor att du får köpa en Switch till efter ett tag.
Citera
2024-11-29, 09:04
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:

Köp en ps5 då?

En switch kostar typ 3000kr och är i princip den billigaste spelkonsollen du kn få.
Citera
2024-11-29, 10:24
Medlem
Wyrdkins avatar
Köp en mini-snes och lämna de här knasiga moderna swish till TikTok ungdomen som måste ha blinkande kontroller och allt vad det heter.

Mina barnbarn älskar Mario World m.m. precis som jag gjorde. Hederliga robusta spel.
Senast redigerad av Wyrdkin 2024-11-29 kl. 10:27.
Citera
2024-11-29, 10:41
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Köp en mini-snes och lämna de här knasiga moderna swish till TikTok ungdomen som måste ha blinkande kontroller och allt vad det heter.

Mina barnbarn älskar Mario World m.m. precis som jag gjorde. Hederliga robusta spel.

Jo, mini-super-nintendo är jävligt bra grejor.

Men priserna har gått sky-high. På spelbutiken tar de 5199 kr för en s-mini.
Då blir det billigare med Switch + abonnemang för att spela retro spel.
Citera
2024-11-29, 11:52
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Jo, mini-super-nintendo är jävligt bra grejor.

Men priserna har gått sky-high. På spelbutiken tar de 5199 kr för en s-mini.
Då blir det billigare med Switch + abonnemang för att spela retro spel.

Vad i helvete säger du !!??!! 5199:- spänn för en modern retroenhet !! Hutlöst . Fan en PS5
är ju billigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in