• 1
  • 2
2024-11-28, 14:59
Medlem
Funderar på att köpa ett Nintendo till barnen men det ska ju spelas på teven och inte i handen. Känns onödigt att betala för det men jag hittar inga andra Nintendon.
Citera
2024-11-28, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Funderar på att köpa ett Nintendo till barnen men det ska ju spelas på teven och inte i handen. Känns onödigt att betala för det men jag hittar inga andra Nintendon.
Funderar lite på samma sak, skulle vilja ha en vanlig jävla teve-konsoll utan massor abonnemang och skit.

Jag kanske skulle spela två timmar i månaden, om jag inte blev såld, haha.

Men jag vill ha mer krig, elände och vuxet, men hoppas ända det är okej att jag hänger på din tråd.
Citera
2024-11-28, 15:07
Avstängd
67arigGubbes avatar
Vad menar du? En switch kan du spela på både tvn och bärbart.

Sitter den i dockan är de ju till tvn
Citera
2024-11-28, 15:15
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:

Ska du ha Nintendo är det Switch som gäller. Jag skulle investera i en Steam Deck om det finns något bra erbjudande nu på Black Friday rean, fast jag antar att det är något särskillt nintendo spel du vill åt.

Edit: Med Steam Deck spelar man PC spel.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2024-11-28 kl. 15:20.
Citera
2024-11-28, 15:26
Medlem
One2Manys avatar
Köpa "ett Nintendo" men det finns ju bara "Switch".

Ja, det är så konsolgenerationer fungerar serru. Hade du tänkt köpa ett NES (i folkmun kallat för ett Nintendo) eller?

Annars kanske en "Sony" eller en "Microsoft" kan vara något?
Citera
2024-11-28, 16:09
Medlem
Som andra redan har nämnt, Nintendo Switch går alldeles utmärkt att ha placerat i den medföljande dockningsstationen och ha den kopplad till tv:n. Att den går att använda bärbart är bara en bonus egentligen.

Man behöver inte heller betala för något abonnemang om man inte vill det, det är bara att köpa de spel man vill ha, digitalt eller fysiskt, och sedan spela.

Det finns visserligen en abonnemangstjänst (Nintendo Switch Online) men den är absolut inte nödvändig, den är främst till för om du vill kunna spela retro-spel på ditt Nintendo Switch.
Citera
2024-11-28, 16:23
Medlem
Bassplays avatar
Eller så köper man ett wii och moddar det så man kan spela Gamecube och n64
Citera
2024-11-28, 16:27
Medlem
Tratts avatar
En Nintendo Switch Lite går bara att spela i handen. En Nintendo switch går att spela i handen och på tv:n.
Citera
2024-11-28, 16:42
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Funderar lite på samma sak, skulle vilja ha en vanlig jävla teve-konsoll utan massor abonnemang och skit.

Jag kanske skulle spela två timmar i månaden, om jag inte blev såld, haha.

Men jag vill ha mer krig, elände och vuxet, men hoppas ända det är okej att jag hänger på din tråd.

Alla moderna konsolerna kräver tyvärr abonnemang för onlinespelande, men inget man behöver om det ska vara en familjekonsol där det mest blir lokal multiplayer. TS, köp Switchen, fantastisk familjekonsol. Du behöver inte köra bärbart med den om du inte vill, men det är trevligt att det alternativet ändå finns där om t.ex. TV:n ska användas till annat. Grym också om t.ex. barnen ska med på husbilsresa eller liknande, så kan de spela lite då med i.om. den är smidig att ta med på resor.
Citera
2024-11-28, 17:21
Medlem
Switch 2 kommer i april. Jag hade väntat lite längre.
Citera
2024-11-28, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Vad menar du? En switch kan du spela på både tvn och bärbart.

Sitter den i dockan är de ju till tvn

Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Som andra redan har nämnt, Nintendo Switch går alldeles utmärkt att ha placerat i den medföljande dockningsstationen och ha den kopplad till tv:n. Att den går att använda bärbart är bara en bonus egentligen.

Man behöver inte heller betala för något abonnemang om man inte vill det, det är bara att köpa de spel man vill ha, digitalt eller fysiskt, och sedan spela.

Det finns visserligen en abonnemangstjänst (Nintendo Switch Online) men den är absolut inte nödvändig, den är främst till för om du vill kunna spela retro-spel på ditt Nintendo Switch.

Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
En Nintendo Switch Lite går bara att spela i handen. En Nintendo switch går att spela i handen och på tv:n.

Problemet är ju att jag inte vill betala för något som jag ändå inte tänker låta barnen använda (bärbara delen).

Synd att det inte finns en lite-version som bara går att spela på teven.
Citera
2024-11-28, 19:59
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Problemet är ju att jag inte vill betala för något som jag ändå inte tänker låta barnen använda (bärbara delen).

Synd att det inte finns en lite-version som bara går att spela på teven.

Limma fast enheten i dockningstationen då...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in