• 1
  • 2
2024-11-28, 10:51
Medlem
Nu har en ny cannabinoid annonserats på en av dessa sidor där man kunnat få tag på THCH, THCJD mm de senaste året/åren. Märkte detta nu när jag var inne och kollade. THCNM heter den:

”THCNM, även känt som Tetrahydrocannabinol-N-methyl, är den senaste genombrottet inom cannabinoider i Sverige. Som en vidareutveckling av den tidigare populära THCH, som dominerade marknaden under 2024, erbjuder THCNM en ännu starkare och mer kraftfull upplevelse. Denna unika cannabinoid kombinerar liknande effekter som THCH med en förbättrad styrka och ger en intensiv upplevelse för användarna. THCNM delar även vissa egenskaper med tidigare favoriten HHC, vilket gör den till en mångsidig och spännande nyhet för entusiaster.”

Tankar?
Senast redigerad av Zelda888 2024-11-28 kl. 10:54.
Citera
2024-11-28, 11:16
Bannlyst
Läste om den på sumpan och verkar ju skittråkig:

Citat:
THCNM ger exakt samma fördelar, men utan den psykoaktiva effekten. Det är en syntetiskt framställd cannabinoid som inte ger något rus
Citera
2024-11-28, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigMesquiteMurph
Läste om den på sumpan och verkar ju skittråkig:

Ja, jag läste liknande när jag letade vidare… på samma sida som också skrev det jag citerade

Så ja, verkar ju vara tråkig trots allt. Nåväl.
Citera
2024-11-28, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zelda888
Ja, jag läste liknande när jag letade vidare… på samma sida som också skrev det jag citerade

Så ja, verkar ju vara tråkig trots allt. Nåväl.

Ja alltså det låter ju bara som effekten av CBD olja. Varför köpa något semisyntetiskt om jag bara kan ta lite cbd olja och uppnå detsamma?
Citera
2024-11-28, 19:49
Bannlyst
Den här verkar föressten vara en noid gjord bara för den svenska marknaden, finns inga recensioner på engelska alls. Sverige är så sjukt, ett av de få länder där cannabis aktivt jagas så tillverkare skapar unika altnoider enbart för oss.
Citera
2024-11-28, 20:38
Medlem
tretiotreslaks avatar
Det är enbart för att kunna locka unga, samma unga som köper allt annat syntetiskt skit eftersom de inte vet bättre. Samma idioter som drar i sig lustgas, thch och annat skit kommer dra i sig det här. Men men vi vinner nog kriget mot knarket när som helst, det har ju varit runt hörnet sedan 80 talet.
Citera
2024-11-29, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Det är enbart för att kunna locka unga, samma unga som köper allt annat syntetiskt skit eftersom de inte vet bättre. Samma idioter som drar i sig lustgas, thch och annat skit kommer dra i sig det här. Men men vi vinner nog kriget mot knarket när som helst, det har ju varit runt hörnet sedan 80 talet.

THCH har faktiskt fungerat väldigt bra i vart fall för mig. Man är lite mer efterbäng än på vanligt gräs, men helt klar ett godkänt lagligt alternativ.
Citera
2024-11-30, 02:25
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
THCH har faktiskt fungerat väldigt bra i vart fall för mig. Man är lite mer efterbäng än på vanligt gräs, men helt klar ett godkänt lagligt alternativ.

Du missar poängen, thch och all syntetiskt framställda substanser är onödiga och rent skit, och det är mest unga som röker skiten för att de inte är ute efter THC de är ute efter berusning. När Sverige förbjuder THC och fulkemister sätter fart och framställer syntetiskt skit, som inte är olagligt och riktar in sig på den Svenska marknaden ( eftersom det endast är här det fungerar, pga den hårda synen på substanser ) så öppnar de upp för att ungdomar kommer i kontakt med dessa skevt framställda substanser. Kolla bara på hur Spice spårade.. och det var inte ens likt THC. Vilket också gjorde den attraktiv på andra marknader.

THC är inte farligare än alkohol, jag förstår inte varför en mildare substans ska straffas så hårt.

Sen vad jag tycker om annat bruk / missbruk kan tas i en annan tråd eller privat.
Citera
2024-12-02, 00:01
Bannlyst
Citat:
Du missar poängen, thch och all syntetiskt framställda substanser är onödiga och rent skit, och det är mest unga som röker skiten för att de inte är ute efter THC de är ute efter berusning. När Sverige förbjuder THC och fulkemister sätter fart och framställer syntetiskt skit, som inte är olagligt och riktar in sig på den Svenska marknaden ( eftersom det endast är här det fungerar, pga den hårda synen på substanser ) så öppnar de upp för att ungdomar kommer i kontakt med dessa skevt framställda substanser. Kolla bara på hur Spice spårade.. och det var inte ens likt THC. Vilket också gjorde den attraktiv på andra marknader.

THC är inte farligare än alkohol, jag förstår inte varför en mildare substans ska straffas så hårt.

Sen vad jag tycker om annat bruk / missbruk kan tas i en annan tråd eller privat.

Den är snarlik cannabis och är laglig, många har för mycket att förlora på en dom.
Citera
2024-12-02, 15:48
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Den är snarlik cannabis och är laglig, många har för mycket att förlora på en dom.
Ja och där är problemet, uppenbart är att THC är efterfrågat, och istället för att leka med folks hälsa kanske man bara ska brösta en legalisering, speciellt när det inte är något så som heroin vi talar om... utan THC.

Men visst fortsätt missa poängen med det jag skriver gott folk, blir säkert skit bra med massor av syntetiska, okontrollerade droger som flödar bland våra ungdomar.
Citera
2024-12-04, 12:10
Medlem
Citat:

Allt hänger på tillverkaren av det semisyntetiska, om han har lite samvete så ser han till och producera en ej hälsofarlig produkt. Molekylärt kan man inte se skillnad på semisyntetisk thc vs organiskt
Citera
2024-12-04, 16:24
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
Allt hänger på tillverkaren av det semisyntetiska, om han har lite samvete så ser han till och producera en ej hälsofarlig produkt. Molekylärt kan man inte se skillnad på semisyntetisk thc vs organiskt

Du vet uppenbart inte vad du pratar om, så jag vet inte varför du lägger dig i debatten med enbart känslostyrda önsketankar.

https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/com...n=2D-Structure

https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/com...n=2D-Structure

Här kan du i 3D bevittna skillnader på molekylerna i THC & THCNM.

Och att påstå att allt beror på tillverkaren är helt fel, vi har inte forskning som kan visa vad dessa molekylära skillnader gör över längre tid. Sluta sprida missinformation eller riskera att framstå som en pundare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in