• 1
  • 2
2024-11-28, 07:02
Medlem
dickachus avatar
Kanadas premiärminister Justin Trudeau har vittnat under ed att bland annat Tucker Carlson och Jordan Peterson avlönas av Russia Today för att underminera västerländska demokratier genom
att bland annat sprida desinformation om covid pandemin.

Det kom kanske inte som en överraskning då båda länge suttat putins lille.

Hur länge ska vi fortsätta låta oss manipuleras av ryssen som dumma får?

https://www.vanityfair.com/hollywood...ian-propaganda
Senast redigerad av dickachu 2024-11-28 kl. 07:05.
Citera
2024-11-28, 07:52
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Litar du på Trudeau?
Det är väl snarare Tucker och Jordan som använder sunt förnuft mot just sådana som Trudeau?
Citera
2024-11-28, 07:59
Medlem
Jordgubbes avatar
Jordan B Peterson tyckte inte det var schysst, när nyheten kom i mitten av oktober.
https://nationalpost.com/news/canada...-russian-money

PS. Kanada är ett av de länder som inte lever upp till tvåprocentsmålet mot Nato, senast jag såg statistik på det. Borde han inte börja sopa där.
Citera
2024-11-28, 08:09
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Kanadas premiärminister Justin Trudeau har vittnat under ed att bland annat Tucker Carlson och Jordan Peterson avlönas av Russia Today för att underminera västerländska demokratier genom
att bland annat sprida desinformation om covid pandemin.

Det kom kanske inte som en överraskning då båda länge suttat putins lille.

Hur länge ska vi fortsätta låta oss manipuleras av ryssen som dumma får?

https://www.vanityfair.com/hollywood...ian-propaganda
Turdeau vet att han kan ljuga hur mycket som helst som politiker utan straff eller påföljd.
I längden så kan Ryssland inte få bättre reklam än dumma uttalanden från Justin med den breda käften.
Opinionsmätningarna visar tydligt vad folk tycker om mytomanen till president som styr Kanada mot avgrunden.
Citera
2024-11-28, 09:05
Medlem
Klas-Vegass avatar
Glöm inte mig. Jag råkar också vara beläst och kan historia (dvs även rysk). Så jag vet att sevastopol är rysslands landskrona sedan 200 år tillbaka. Jag känner till jalta-konferensen i tsarens gamla sommarpalats (den ryska tsarens alltså inte den ukrainske).

Inte nog med det. Jag har läst alla ryska klassiker från guldåldern (tex krig och fred) och silveråldern (tex stilla flyter don).

Inte nog med det. Jag har känt en ukrainare från Kiev (med rysk etnicitet) i över 10 år. Långt innan väst kuppade bort den demokratiskt valde presidenten. Och naturligtvis har vi pratat om utvecklingen då jag var den enda som kunde något och kunde lyssna när media bara spred lögner.

Men vad värre är. Jag följde och diskuterade kuppen i realtid i denna tråd: (FB) Ukraina valde Ryssland före EU - stora protester som följd, länkar i inlägg2

Och jag vägrar delta i dessa historieförfalskningar.

Och inte nog med det. Jag gör så på kristen grund då 8e budet påbjuder "att försvara din broder tills dess att motsatsen bevisat".
Senast redigerad av Klas-Vegas 2024-11-28 kl. 09:07.
Citera
2024-11-28, 09:06
Medlem
Tomtekukars avatar
Trudeau är en bortskämd sociopatisk medelmåtta med en gnutta autism. Det är förvånande att kanadensarna är så imponerade av stamtavlor. Patetiskt. Hoppas de lär sig en rejäl läxa.
Citera
2024-11-28, 09:40
Medlem
Trudeau har förstört Kanada för lång tid framåt.

Kanadas ekonomi brukade följa USAs ganska väl. Efter Trudeau stämmer inte detta längre, den kanadensiska ekonomin är i fritt fall.
https://x.com/matlau10/status/1731040792574149096
https://x.com/Derricktgoat/status/1619091132415180800

Här är en Kanadensare som skulle föredra vem eller vad som helst istället för Trudeau. Han föredrar en get över Trudeau då han menar att geten inte skulle kunna göra lika stor skada som Trudeau.
https://x.com/Unforeseeable_7/status...61279893742033

Trudeau är så impopulär att till och med hans eget parti tycker att han ska avgå som ledare.

För att knyta an till tråden så kanske det är Trudeau som är en rysk agent då han har skadat Kanada mer än vad Tucker och Peterson någonsin skulle kunna åstadkomma.
Citera
2024-11-28, 09:42
Medlem
J. WEF-Trudeau är enbart pinsam, lite som Uffe här på hemmaplan. Köpt om någon, och att anklaga, ljuga om andra för att vara "köpta' när de själva har trådar till varje ben, arm, huvud och mun.... Löjligt.

Jordan Petersson har lätt flera gånger mer integritet än alla dessa WEF-dockor tillsammans.
Senast redigerad av UpTop 2024-11-28 kl. 09:46.
Citera
2024-11-28, 10:04
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Litar du på Trudeau?
Det är väl snarare Tucker och Jordan som använder sunt förnuft mot just sådana som Trudeau?

Jag känner inte karln. Gör du?

Så du fortsätter hellre att köra huvet i marken och låtsas som att putin är snäll.

Ibland önskar jag att jag hade din enorma tro, livet hade varit så mycket enklare om man kunde gå runt som du o bara lapa i sig åsikter från nån putinsuttande influencer.

Men så är man normalbegåvad trots allt, så hjärnan arbetar på.
Citera
2024-11-28, 10:09
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Jag känner inte karln. Gör du?

Så du fortsätter hellre att köra huvet i marken och låtsas som att putin är snäll.

Ibland önskar jag att jag hade din enorma tro, livet hade varit så mycket enklare om man kunde gå runt som du o bara lapa i sig åsikter från nån putinsuttande influencer.

Men så är man normalbegåvad trots allt, så hjärnan arbetar på.
Vart har jag nämnt att jag gillar Putin (vilket jag inte gör)? Man kan ifrågasätta saker utan att vara Putinvän. Men du trivs väl med woke och att yttrandefriheten dras in.
Citera
2024-11-28, 10:11
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procrastination1
För att knyta an till tråden så kanske det är Trudeau som är en rysk agent då han har skadat Kanada mer än vad Tucker och Peterson någonsin skulle kunna åstadkomma.

Trådstarten handlade om hur länge ska *vi* fortsätta låta oss manipuleras.

Fattar du fortfarande inte vilket hot ryssland utgör mot din, din familjs, Sveriges och våra grannländers direkta säkerhet så är det fel i huvet på dej.
Citera
2024-11-28, 10:13
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Vart har jag nämnt att jag gillar Putin (vilket jag inte gör)? Man kan ifrågasätta saker utan att vara Putinvän. Men du trivs väl med woke och att yttrandefriheten dras in.

Du uttryckte ditt stöd för ryssland genom att uttrycka dig såhär

Citat:
Det är väl snarare Tucker och Jordan som använder sunt förnuft

trots att vi i trådstarten etablerade att de båda är ryska agenter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in