2025-10-11, 18:36
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Snubben hon skulle knulla dök väl inte upp. Maken vabbar och hon har sagt att hon ska på konferens så hon kan inte gå hem. Till jobbet har hon sagt att hon ska vabba så hon kan inte vara kvar på jobbet. Så hon går ut på stan. Av en slump är hennes make ute med bilen och plockar upp henne. Hon måste förklara varför det inte blev någon konferens så hon kör med våldtäkt i kulverten.

Stämmer inte enligt DN:
"Efter besöket i Lund åkte hon för att hämta sin make. På väg hem beskrivs i polisutredningen hur han reagerade på sin frus sinnestämning – och det var då hon sa att hon blivit våldtagen, vilket ledde till att maken ringde polisen."

Hon måste varit väldigt upprörd och ledsen efter dejten.
Citera
2025-10-11, 19:29
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Fast hemling dejtmannen verkar inte vara med i polisutredningen?
Kan ju tycka polisen borde hört honom som vittne
Vilken lögnsåppa

Men det stod i Sydsvenskan att han var förhörd.
Även i Expressen har han uttalat sig om deras träff.
Citat:
Även Lundamannen är förhörd.
Han uppger att de hade en trevlig eftermiddag tillsammans.

Kvinnan var glad, och hon varken sade något eller visade något annat tecken på att ha blivit utsatt för ett överfall.
https://www.sydsvenskan.se/malmo/ata...erar-fangelse/
https://www.expressen.se/nyheter/sve...kt-pa-sjukhus/

Det blir en intressant FUP.
Senast redigerad av Lilett 2025-10-11 kl. 20:05.
Citera
2025-10-11, 20:19
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Snubben hon skulle knulla dök väl inte upp. Maken vabbar och hon har sagt att hon ska på konferens så hon kan inte gå hem. Till jobbet har hon sagt att hon ska vabba så hon kan inte vara kvar på jobbet. Så hon går ut på stan. Av en slump är hennes make ute med bilen och plockar upp henne. Hon måste förklara varför det inte blev någon konferens så hon kör med våldtäkt i kulverten.

Läste du länken?

Hon träffade ju sin dejt. Han har sagt i förhör att de hade en jättetrevlig eftermiddag tillsammans.
Citera
2025-10-11, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Såg din andra fråga först nu. Det framgår följande i Sydis: Om hon döms enligt åtalet..

För övrigt är kvinnan ostraffad sedan tidigare.

Hon säger vidare i förhöret att det hände 12.20.
Men detta uppger utredarna är orimligt då hon skickar ett sms till sin hemliga dejt 12.15 att hon är på väg till honom.

Jag hoppas det grundar sig i mer än detta. Om jag tar hissen ner i sjukhuset för att byta om kan jag absolut skicka ett sms att jag är påväg någonstans. Typ ”jag kommer nu” fast att man ska bara byta om först men att man har gått från avdelningen. Att man befinner sig i omklädningsrummet fem minuter senare ser jag inte som märkligt.

Om det är påhittat är det såklart fruktansvärt. Men jag hoppas man har på fötterna när man går ut med något sådant.
Citera
2025-10-11, 21:56
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.poplitea
Jag hoppas det grundar sig i mer än detta. Om jag tar hissen ner i sjukhuset för att byta om kan jag absolut skicka ett sms att jag är påväg någonstans. Typ ”jag kommer nu” fast att man ska bara byta om först men att man har gått från avdelningen. Att man befinner sig i omklädningsrummet fem minuter senare ser jag inte som märkligt.

Om det är påhittat är det såklart fruktansvärt. Men jag hoppas man har på fötterna när man går ut med något sådant.

Såklart det grundar sig på mer än de smsen.
Står i tråden.
Men hon skrev till dejten jag är på väg att köra till dig i Lund.
Utredarna har provkört sträckan och sett hon ringt andra släktingar efter sms till mannen i Lund

Det har inte hänt i en kulvert i alla fall.

Vi får förhoppningsvis fler svar när FUP blir tillgänglig.
Senast redigerad av Lilett 2025-10-11 kl. 22:03.
Citera
2025-10-11, 22:54
Medlem
ecaF-oNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Betalartikel: https://www.sydsvenskan.se/2024-11-2...for-utredning/

https://www.pppress.se/nyhet/polis-k...niken-i-malmo/
Sjukt om det stämmer.
Citera
2025-10-12, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vojne
Så här står det i DN:s artikel:

Dvs det var maken som polisanmälde. Sannolikt hade hon inte tänkt göra det, utan bara försökte med lögnen till sin make, i hopp om att han därmed skulle släppa det hela. Tämligen dumt att dra till med våldtäkt.
Förstår inte riktigt.
Till maken sade hon att hon varit på en utbildning i Lund. Så varför spann hon vidare om att hon blivit våldtagen?, Hade hon bara varit otrogen och tyst om detta så hade hon inte blivit påkommen. Hon hade ju en "bra plan" för att inte bli påkommen. Dvs. Genom att säga till chefen att hon vabbar och till maken att hon ska till utbildning. Så varför trasslade hon ihop det hela med en våldtäktslögn?
Senast redigerad av minay 2025-10-12 kl. 01:10.
Citera
2025-10-12, 01:22
Medlem
Liletts avatar
Från DN:s artikel:
Citat:
I polisförhör har kvinnan vidhållit sin berättelse, och hon har också skrivit till flera kollegor om våldtäkten.

Men åklagaren menar att hennes mobilpositionering, olika berättelser och vittnenas uppgifter om var hon varit bevisar att den aldrig hänt.

När polisen granskade hennes mobiltelefon visade det sig också att kvinnan sökt på begrepp som ”skadestånd sexuella övergrepp”, ”dra tillbaka polisanmälan”, ”förlåta sig själv efter otrohet” och ”radera meddelanden på Facebook”.

Hade hon tänkt utpressa älskaren?
Något stämmer inte här och känns som mer kommer fram framöver.
Senast redigerad av Lilett 2025-10-12 kl. 01:26.
Citera
2025-10-12, 01:46
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Tydligen insåg hon inte det. Fick mannen att ringa 112 och de åkte till sjukhuset för att dokumentera hennes skador.

Det verkar konstigt om de skulle uppkommit..mina ord.

Både kollegor och polis reagerar på hennes motsägelser. Hon säger till läkaren att den som våldtog henne hade vita sjukhuskläder men till polisen att han var mörkklädd.
Till en kollega sagt att det var dejten i Lund som våldtog henne.

Polisen gick igenom hennes mobil med sms och klockslagen hon uppgav stämde inte heller.

Alla insatser som gjordes med kameror och väktare i kulverten beräknas till över en halv miljon.

Hur kan ett sånt psykfall

1 få gå klart utbildning till barnmorska utan att bli avskild/utsorterad
2 få ett jobb som barnmorska?

Man slutar aldrig att förvånas
Citera
2025-10-12, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Förstår inte riktigt.
Till maken sade hon att hon varit på en utbildning i Lund. Så varför spann hon vidare om att hon blivit våldtagen?, Hade hon bara varit otrogen och tyst om detta så hade hon inte blivit påkommen. Hon hade ju en "bra plan" för att inte bli påkommen. Dvs. Genom att säga till chefen att hon vabbar och till maken att hon ska till utbildning. Så varför trasslade hon ihop det hela med en våldtäktslögn?
Jo hon hade löst och planerat allt med otroheten men tror snarare hennes dåliga samvete kom ikapp och då maken i bilen undrar vad det är drar hon till med att hon blivit våldtagen. Efter ska hon åkte på konferensen som tänkt men suttit helt frånvarande som maken berättar då han ringer in och larmar.
Så hade hon haft bättre pokerface hade hon nog inte behövt dra till med våldtäkt då hon fixa med säga vabb till jobbet och konferens på eftermiddagen till maken.
Jag antar att sökningarna om skadestånd, radera meddelande på Facebook mm gjordes efter våldtäktsanmälan?
Citera
2025-10-12, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Jo hon hade löst och planerat allt med otroheten men tror snarare hennes dåliga samvete kom ikapp och då maken i bilen undrar vad det är drar hon till med att hon blivit våldtagen. Efter ska hon åkte på konferensen som tänkt men suttit helt frånvarande som maken berättar då han ringer in och larmar.
Så hade hon haft bättre pokerface hade hon nog inte behövt dra till med våldtäkt då hon fixa med säga vabb till jobbet och konferens på eftermiddagen till maken.
Jag antar att sökningarna om skadestånd, radera meddelande på Facebook mm gjordes efter våldtäktsanmälan?

Såklart har stålarna också hägrat när omständigheterna blev som de blev..
Citera
2025-10-12, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vojne
Så här står det i DN:s artikel:

Dvs det var maken som polisanmälde. Sannolikt hade hon inte tänkt göra det, utan bara försökte med lögnen till sin make, i hopp om att han därmed skulle släppa det hela. Tämligen dumt att dra till med våldtäkt.

Det är en klassiker. Det är en av varianterna vid falska anmälningar. Flickvännen har varit ute och busat. Pojkvännen ser att något inte stämmer. Hon vill inte/vågar inte ha diskussionen om otrohet. Och drar till med våldtäkt. Den gode pojkvännen pushar flickvännen eller anmäler själv våldtäkt. Jag har hört den storyn många gånger.

Andra varianter på falska anmälningar som är vanliga är dementa damer som anmäler vårdpersonalen och andra patienter.

tredje variant: Fd flickvän vill hämnas på fd pojkvän eller att någon har sagt nej. Jag har en kompis som gått på den minan två gånger - Som tur var kände kan polisen så de gjorde två bra utredningar.

0.5-10 procent av anmälningarna är falska. Troligen 4-6 procent är nog mest rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in