2025-01-31, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelargonen92
Barnmorska
Kan du delge initialerna?
Citera
2025-01-31, 22:32
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Barnmorska
Stämmer. Det rör sig inte om en undersköterska eller läkare utan en barnmorska.
Citera
2025-01-31, 23:55
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Stämmer. Det rör sig inte om en undersköterska eller läkare utan en barnmorska.

Riktigt härligt om man skulle få barn och råka få det här psykfallet som barnmoska.
Citera
2025-02-01, 18:45
Medlem
Citat:
Barnmorska
Kan du ge mer info..?
Citera
2025-06-03, 16:51
Medlem
Fup?
Citera
2025-10-08, 12:54
Medlem
"Barnmorskan slog larm om att en främmande man överfallit och våldtagit henne i kulverten under kvinnokliniken i Malmö. Men utredningen visar att hon då var på väg till en hemlig dejt. Nu riskerar kvinnan att dömas till fängelse för grovt falskt larm."

https://www.sydsvenskan.se/malmo/ata...erar-fangelse/
Citera
2025-10-08, 14:09
Medlem
Liletts avatar
Saxat:
Citat:
Till sin chef hade kvinnan sagt att hon den aktuella dagen var tvungen att lämna jobbet för att vabba med sitt sjuka barn.
Men det var hennes make som passade barnet.

Efter att kvinnan konfronterades med anklagelserna valde hon att sluta svara på förhörsledarnas frågor. Kvinnan uppger att hon drabbats av minnesluckor och att hon inte har något mer att säga.

Om hon döms enligt åtalet riskerar hon minst sex månaders fängelse – maxstraffet är fyra års fängelse.
– När brottsmisstanken blev känd stängdes medarbetaren av och varslades kort därefter om avsked. Medarbetaren valde att avsluta sin anställning på egen begäran med omedelbar verkan, säger Terje Frennefalk, pressansvarig
på Skånes universitetssjukhus.
Citera
2025-10-08, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Saxat:

Fattar inte tidslinjen här? och motivet till att hitta på en våldtäkt?

Larmet om våldtäkten verkar ha gått ut samma natt eller dagen efter

När skedde konfrontationen?

1. Vabbar för att gå på hemlig dejt
2. Larmar om våldtäkt
3. Konfrontation om vab

SKulle kanske förstå om hon anmälde våldtäkten långt i efterhand och ursäktade sig med att hon "skämdes" (som vissa tyvärr gör över riktiga våldtäkter) och valde att vabba istället?

Eller maken fick nys om vabbningen och dejten och i panik anmälde hon en våldtäkt
Senast redigerad av robinluva 2025-10-08 kl. 15:37.
Citera
2025-10-08, 15:40
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinluva
Fattar inte tidslinjen här? och motivet till att hitta på en våldtäkt?

Larmet om våldtäkten verkar ha gått ut samma natt eller dagen efter

När skedde konfrontationen?

1. Vabbar för att gå på hemlig dejt
2. Larmar om våldtäkt
3. Konfrontation om vab

SKulle kanske förstå om hon anmälde våldtäkten långt i efterhand och ursäktade sig med att hon "skämdes" (som vissa tyvärr gör över riktiga våldtäkter) och valde att vabba istället

Efter den hemliga dejten på eftermiddagen hämtar maken henne och då säger hon till honom i bilen att hon blivit våldtagen i kulverten några timmar tidigare.

Hon hade sagt till maken att hon skulle tillbringa eftermiddagen på en arbetsrelaterad konferens.
Senast redigerad av Lilett 2025-10-08 kl. 15:49.
Citera
2025-10-08, 16:05
Medlem
Citat:
Efter den hemliga dejten på eftermiddagen hämtar maken henne och då säger hon till honom i bilen att hon blivit våldtagen i kulverten några timmar tidigare.

Hon hade sagt till maken att hon skulle tillbringa eftermiddagen på en arbetsrelaterad konferens.
Ok tack är det fakta eller dina slutledningar?

För jag fattar ändå inte logiken, hon kunde väl bara skyllt på migrän eller nåt? istället för våldtäkt
Citera
2025-10-08, 16:50
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:

Jag vet inte om jag läst det eller var jag fått det ifrån men vill minnas jag hört att väldtäkten skulle ha skett på kvällen.
Denna historie har står barnmorskan dyrt.
Trasig familj, förlorat jobbet, ev en fängelsedom och även alla kostnader som uppstod i samband med det s.k överfallet då Region Skåne fick säkra upp sjukhuset, laga trasiga lås och larm och det sattes in extra väktare samt gjordes en massa extra ronder överallt. Man skulle bra gärna vilja läsa FUP.

Tycker fruktansvärt synd om hennes make och barn och även hennes närmaste kollegor samt all övrig personal på SUS som gått runt och varit rädda för våldtäktsmän.
Vilken sinnessjuk lögn.
Citera
2025-10-08, 19:13
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinluva
Ok tack är det fakta eller dina slutledningar?

För jag fattar ändå inte logiken, hon kunde väl bara skyllt på migrän eller nåt? istället för våldtäkt

Nej inte alls mina slutledningar. Sådana egna tankar hade jag inte delat utan en källa, det hade ju bidragit till trådsanningar.
Allt står i Sydsvenskans betalversion:
Senast redigerad av Lilett 2025-10-08 kl. 19:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in