2024-11-27, 05:01
Medlem
” Begravningsbyrån Return to Nature har i en uppmärksammad skandal förvarat 190 ruttnande lik utan korrekt hantering, i stället för att kremera dem som utlovat, och gett anhöriga cementpulver i urnor.”

Fy fan vad sjukt, bara i USA. Stort mysterium att ingen märkt något tidigare?

Länk till artikel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...egravningsbyra
Citera
2024-11-27, 06:22
Medlem
Lite väl vinstdrivande begravningsbyråer har funnits i alla tider i detta …land of the free .
Ett av de mer välkända fallen är från Kalifornien med mycket kremerande, en flashig Corvette och ev något mord.

https://www.youtube.com/watch?v=GCBZ918FPGA
Senast redigerad av Hjortronsyltrygg 2024-11-27 kl. 06:27. Anledning: Stevefel
Citera
2024-11-27, 07:50
Moderator
OYs avatar
Utgången rubrik "Begravningsbyrån gömde 190 döda människor i ett hus – levde liv i lyx"

/Mod
Citera
2024-11-27, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kikenoan
” Begravningsbyrån Return to Nature har i en uppmärksammad skandal förvarat 190 ruttnande lik utan korrekt hantering, i stället för att kremera dem som utlovat, och gett anhöriga cementpulver i urnor.”

Fy fan vad sjukt, bara i USA. Stort mysterium att ingen märkt något tidigare?

Länk till artikel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...egravningsbyra

finns fler liknande fall

i sverige kunde förbrännaren på en kyrkogård ha som sidoknäck att dra ut guldtänder med tång på vissa döda, detta var 70-80 talet i en medelstor stad i västra sverige. Hur det är idag vet jag inte, men om guldet som sedan dess ökat massor i värde är kvar i munnen på liken tvivlar jag mkt starkt på
Citera
2024-11-27, 11:04
Medlem
Detta är ju en historia som avslöjades förra året och fick mycket uppmärksamhet då. Nu är väl utredningen klar och det har väckts åtal om jag förstår rätt. Fanns det inte en tråd om fallet?
Citera
2024-11-27, 12:54
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Detta är ju en historia som avslöjades förra året och fick mycket uppmärksamhet då. Nu är väl utredningen klar och det har väckts åtal om jag förstår rätt. Fanns det inte en tråd om fallet?

Fick man nåt svar på varför de valde förvaring framför kremering? För en lekman känns det ju enklare att bränna liken och ge bort askan än att stapla 190 kroppar på hög.
Citera
2024-11-27, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Fick man nåt svar på varför de valde förvaring framför kremering? För en lekman känns det ju enklare att bränna liken och ge bort askan än att stapla 190 kroppar på hög.

Det finns lekmän som är kannibaler. Kanske det är orsaken. Hamstra mat inför vintern.
Citera
2024-11-27, 22:43
Medlem
-GGs avatar
Varför lever man i lyx för att man struntar i att kremera 190 döda människor?

Det kan väl inte generera några jättesummor som ett lyxliv kräver.
Citera
2025-06-28, 16:12
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Varför lever man i lyx för att man struntar i att kremera 190 döda människor?

Det kan väl inte generera några jättesummor som ett lyxliv kräver.
Inte så de kunde köpa en yacht, men 190 x kremeringskostnad ca 10 000 blir två mille. Har de dragit ut guldtänder har de tjänat några pesos mer.
Citera
2025-06-29, 13:26
Medlem
Ett tips, för er som inte har sett den: en serie som heter Skinhunters (jag såg den på Max för ett tag sen). Knyter an till trådens ämne. En fruktansvärd historia, som lämnade mig betryckt länge. När jag läste om den här händelsen påmindes jag igen...

*"Skinhunters" utspelar sig i Łódź, Polen.
Serien fokuserar på händelserna under 1990-talet och början av 2000-talet. Mer specifikt handlar det om hur en grupp av ambulanspersonal och begravningsentreprenörer kom överens om att utbyta information om dödsfall, vilket senare ledde till att de började döda patienter för att kunna sälja informationen till begravningsbyråer.

Serien tar upp hur denna verksamhet, som kallades "hudhandel", utvecklades till ett system för att utbyta information och hur brotten eskalerade. En del av berättelsen fokuserar på hur läkare och sjukvårdspersonal var inblandade i systemet och hur de använde muskelavslappnande medel för att döda patienter. Serien utforskar också utredningen som följde efter att skandalen uppdagades."
/AI

Det är för jävligt att behandla redan avlidna skymfligt, men att gå så långt som att mörda människor.. för så liten profit.... Och att som närmast anhörig sen få veta. Eller inte få veta, men resten av livet undra; " Fick inte min pappa hjälp i tid? Blev min mamma också mördad med en spruta?"
Fy fan!

Ps Vill du se dokumentärer med lyckligt slut, får du titta på något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in