Citat:
Ursprungligen postat av
TouchMyShadow
Min hålighet i min abscess går upp 4-5 cm. Kanske inte så konstigt det läcker då.
Jag vet inte vad som hände under op:n, vad som gjordes egentligen. Vet i alla fall att det inte kom mycket pus då, alltså var. Så antar att det är det som kommer nu.
Jag har likt en tidigare användare i tråden haft "nöjet" att få uppleva en pilonidal abcess. Denna satt precis där ryggen blir röv så att säga.
När dom tömde skiten var det underbart. Smärtan försvann omedelbart.
Jag hade också ett drän i såret som skulle sitta ett tag, men det varade ganska ordentligt de första dagarna. Min räddning var att lägga ett koksaltförband över såret. Det suger ut var och annan skit mycket effektivt.
Det är något jag varmt kan rekommendera.
Citat:
Så gör du din egen koksaltlösning
Om du inte har färdig koksaltlösning hemma kan du göra din egen:
Häll upp vatten och salt i en ren kastrull. Förhållandet ska vara 1 krm bordssalt till 1 dl vatten.
Koka upp och låt svalna.
Använd koksaltlösningen och förvara det som blir kvar i en ren behållare i kylskåp, dock max ett dygn. Tänk på att tvätta händerna och vara noga med hygienen så du inte tillför bakterier till lösningen.
Doppa ett förband i ljummen koksaltlösning och lägg över sårets öppning. Sätt ett sort plåster eller en bit tejp över så det sitter kvar. Låt sitta max 4 timmar innan du byter till ett nytt omslag.