2024-12-27, 15:46
Medlem
TouchMyShadows avatar
Jag har fortsatta problem med min perianala abscess. Stickande smärta långt upp. Läcker var i mängder. Sjukvården är inte mycket till hjälp. Att få till en undersökning av abscessen och kanske få antibiotika utskrivet är ett rent företag. Bollas hit och dit. Till slut lyckades jag få en inbokad tid till läkare på vårdcentralen. Får se vad denne säger eller gör då.
Citera
2024-12-27, 16:03
Medlem
a--as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TouchMyShadow
Jag har fortsatta problem med min perianala abscess. Stickande smärta långt upp. Läcker var i mängder. Sjukvården är inte mycket till hjälp. Att få till en undersökning av abscessen och kanske få antibiotika utskrivet är ett rent företag. Bollas hit och dit. Till slut lyckades jag få en inbokad tid till läkare på vårdcentralen. Får se vad denne säger eller gör då.

Usch vad drygt det låter och tråkigt att du fortfarande har problem.

Gott nytt rövår önskar jag dig.
Citera
2024-12-28, 09:40
Medlem
TouchMyShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a--a
Usch vad drygt det låter och tråkigt att du fortfarande har problem.

Gott nytt rövår önskar jag dig.

Tack. Verkligen drygt. Får dras med röva in i nästa år med. Läste dock på 1177 att jag står på kö till rektoskopi. När den nu blir av. Ett steg i rätt riktning i af.

Tack detsamma. Gott nytt rövår.
Citera
2025-01-08, 06:30
Medlem
TouchMyShadows avatar
Jag har äntligen fått tid för rektoskopi! Ska bli spännande och se vad det visar. Jag ser väl dock inte fram emot klyx-lavemanget.
Citera
2025-01-10, 19:46
Medlem
TouchMyShadows avatar
Det kommer att bli en ny operation, jag vet ännu inte när.
Citera
2025-01-14, 22:20
Medlem
Låter ju mer som en fistel än en abcess? Gå till ny läkare och be om remiss till gastro om du inte fått hjälp. De på Danderyd gastrologiska mottagningen brukade vara duktiga för 4-5 år sedan, om du bor i Stockholm.

Manuka honung 600+ borde vara behjälpligt + varva med alsolsprit på bomullstuss dagtid, sedan sheriproct över natten, då en rejäl klick. Duscha direkt efter toalettbesök nr 2, torka inte med papper utan tvätta med descutan tvål, tills du får rätt hjälp.

Köp ett bide munstycke till toaletten, toalett papper är en urdålig uppfinning, man mosar in skit med ett lätt sandpapper i röven när man använder det.

(Sedan är det tråkigt att man fortfarande i Sverige karvar ur allt med skalpell, utomlands så finns det metoder där man i princip fyller med en sorts super klister (inte riktigt hobbysuperlim), En annan metod som inte finns här ännu är protein pluggar efter jod sköljning i fistel, har även det ett bättre resultat än karvandet, som har ca 30% återfall efter 5 år. Sjukt hur rumpan funkar. Man tycker att om hela fisteln skärs bort, så borde den aldrig återkomma).
Senast redigerad av NordicKnight 2025-01-14 kl. 22:48.
Citera
2025-01-17, 14:35
Medlem
Citat:
Jag har äntligen fått tid för rektoskopi! Ska bli spännande och se vad det visar. Jag ser väl dock inte fram emot klyx-lavemanget.
Bra där! Själv väntar jag med spänning.
Citera
2025-01-17, 14:57
Medlem
TouchMyShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicKnight
Låter ju mer som en fistel än en abcess? Gå till ny läkare och be om remiss till gastro om du inte fått hjälp. De på Danderyd gastrologiska mottagningen brukade vara duktiga för 4-5 år sedan, om du bor i Stockholm.

Manuka honung 600+ borde vara behjälpligt + varva med alsolsprit på bomullstuss dagtid, sedan sheriproct över natten, då en rejäl klick. Duscha direkt efter toalettbesök nr 2, torka inte med papper utan tvätta med descutan tvål, tills du får rätt hjälp.

Köp ett bide munstycke till toaletten, toalett papper är en urdålig uppfinning, man mosar in skit med ett lätt sandpapper i röven när man använder det.

(Sedan är det tråkigt att man fortfarande i Sverige karvar ur allt med skalpell, utomlands så finns det metoder där man i princip fyller med en sorts super klister (inte riktigt hobbysuperlim), En annan metod som inte finns här ännu är protein pluggar efter jod sköljning i fistel, har även det ett bättre resultat än karvandet, som har ca 30% återfall efter 5 år. Sjukt hur rumpan funkar. Man tycker att om hela fisteln skärs bort, så borde den aldrig återkomma).

Jag har varit på rektoskopi och själva tarmen ser fin ut. Dock ska jag opereras, eftersom de måste öppna upp den där nya bölden och se om fistelöppningen finns där, för i nuläget vet man inte var allt var läcker ifrån. Har läckt sen november nu.

Ja verkligen sjukt hur rumpan funkar.
Citera
2025-01-17, 14:59
Medlem
TouchMyShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanvarettSLAN
Bra där! Själv väntar jag med spänning.

Hoppas du får några svar snart!

Jag väntar på op. De måste öppna upp nya bölden och se om en fistelgångsöppning gömmer sig där under. Det är en röd, sårig böld.
Citera
2025-01-23, 16:18
Medlem
TouchMyShadows avatar
Jag ska få göra en undersökning, 3D-ultraljud under narkos och eventuell klyvning av fistel. Väntar på tid för det.
Citera
2025-02-06, 20:42
Medlem
Citat:
Jag ska få göra en undersökning, 3D-ultraljud under narkos och eventuell klyvning av fistel. Väntar på tid för det.
Klyvning av fistel? Man gör hålet större alltså? Jävla meck med rövprylar.
Citera
2025-02-06, 22:25
Medlem
TouchMyShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanvarettSLAN
Klyvning av fistel? Man gör hålet större alltså? Jävla meck med rövprylar.

Haha jag vet inte alls vad det innebär. Allt drar ut på tiden. Vill bara få röva fixad nu. Innan det blir sommar och de går på semester.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in