• 3
  • 4
2025-02-12, 15:27
Medlem
TouchMyShadows avatar
Nu har jag fått tid för undersökning och op. Nästa vecka.

Först undersökning med 3D-ultraljud under narkos och därefter klyvning av fistel. Man vet inte riktigt var min går.

Så får ta lavemang igen, Klyx 240 ml. Stackars toa säger jag bara. Den vet inte vad som väntar den. 😂

Efter detta hoppas jag den här resan med perianal abscess och anslfistel är ett minne blott.
Citera
2025-03-02, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TouchMyShadow
Nu har jag fått tid för undersökning och op. Nästa vecka.

Först undersökning med 3D-ultraljud under narkos och därefter klyvning av fistel. Man vet inte riktigt var min går.

Så får ta lavemang igen, Klyx 240 ml. Stackars toa säger jag bara. Den vet inte vad som väntar den. 😂

Efter detta hoppas jag den här resan med perianal abscess och anslfistel är ett minne blott.

Hur har den här historien slutat?
Citera
2025-03-04, 06:02
Medlem
TouchMyShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanvarettSLAN
Hur har den här historien slutat?

Den är inte slut ännu.

Hade tid för operation men kirurgen blev sjuk, så väntar in ny tid inom kort.
Citera
2025-03-30, 07:54
Medlem
TouchMyShadows avatar
Nu är min op gjord. Två analfistlar, två abscesser.

En fistel klyvdes och syddes i kanterna. Jag har en abscess bakom som rensades. Min andra abscess som är djup fick en seton. Den andra fisteln rensades.

Det känns i alla fall.
Citera
2025-03-31, 20:12
Medlem
TouchMyShadows avatar
Nån mer som haft seton? Hur står man ut? Gör ju ont hela tiden ju.
Citera
2025-04-09, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TouchMyShadow
Nu är min op gjord. Två analfistlar, två abscesser.

En fistel klyvdes och syddes i kanterna. Jag har en abscess bakom som rensades. Min andra abscess som är djup fick en seton. Den andra fisteln rensades.

Det känns i alla fall.
Fy fan du fick en dubbel alltså? Jag hade tydligen en väldigt ytlig. Supersnabb operation, påväg hem efter bara 3 timmar. Det läker väl fortfarande men hitintills känns det som en helt ny röv!
Det är ju inte den mest graciösa åkomman jag har haft i mitt liv.
Citera
2025-04-10, 15:52
Medlem
TouchMyShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanvarettSLAN
Fy fan du fick en dubbel alltså? Jag hade tydligen en väldigt ytlig. Supersnabb operation, påväg hem efter bara 3 timmar. Det läker väl fortfarande men hitintills känns det som en helt ny röv!
Det är ju inte den mest graciösa åkomman jag har haft i mitt liv.

Ja dubbel.

Oj ytligt är ju en riktig lättnad. Jag skrevs ut efter 4,5 timmar. Var då på apoteket efteråt och stod med blodiga underbyxor men det visste jag inte förrän jag kom hem. Haha.

Mitt läcker med, men det borde avta snart tycker jag. Tycker ändå doften är värst. Det doftar inte alltid, men när mycket ska ut på en gång kommer en inte speciellt angenäm doft haha. Sen har jag nån klump hängandes precis vid sidan av ändtarmsöppningen, någon utväxt som kommit med abscessen och där under gömmer sig den ena fisteln. Så setonen ligger och pockar på den där klumpen jag har och det är inte så skönt.

Men det är sant! När resan tar slut känns det förmodligen som man fått en helt ny röv! 😂
Citera
2025-05-27, 22:18
Medlem
TouchMyShadows avatar
Setonen är numera borttagen. Abscessen ska tydligen vara läkt. Ändå läcker jag någon vätska från analen.. Varför undrar jag.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in