2024-11-25, 13:02
Medlem
slagskotts avatar
Vi har bytt badrum med ett stort badksrbpå ben som är lättstädad
Citera
2024-11-25, 13:18
Medlem
Älskar mitt badkar, badar nästan varje dag i det. Hade inte velat vara utan, så mysigt
Citera
2024-11-25, 13:18
Medlem
Lämna badrumsdörren öppen när du har badat så slipper du mögel

Du slipper för övrigt alla möjliga problem med våtrum bara du inte sprayar vatten överallt och låter det torka ordentligt
Citera
2024-11-25, 13:41
Medlem
falconer8s avatar
Jag badar jämt! På vintern kan det bli ett par gånger om dagen. Läser på nätet i badkaret samt dricker kaffe.

Finns inget skönare än att lägga sig i ett varmt bad efter en löprunda och slappna av. Alla spänningar i kroppen försvinner.

Skulle aldrig vilja vara utan mitt badkar.
Citera
2024-11-25, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Han menade nog under badkaret..men då ska man ju ha ett rör från bottenventilen till golvbrunnen, inte tappa def rakt ut på golvet...
Brukar ju va så å att golvbrunnen sitter i ytterkant på karet.. Jag hade ett gammalt hederligt badkar från 1960 å där blev aldrig mögel under.
Citera
2024-11-25, 14:01
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Han menade nog under badkaret..men då ska man ju ha ett rör från bottenventilen till golvbrunnen, inte tappa def rakt ut på golvet...

aaaaah .. Rör är ju att föredra asså.
Citera
2024-11-25, 14:14
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
Jag förstår inte vitsen med ett badkar om vi utgår från att det bildas mögel vid väggarna eller golv som man inte ser med blotta ögat. Utan badkaret så har jag alla fritt att städa hela mitt badrum men skulle jag stoppa in ett badkar så kommer möglet bildas.
Har du svårt att böja dig får du skaffa en RUT-tjej.
Citera
2024-11-25, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Har inget badkar just nu, det är hemskt. Allt är enklare med, värma upp sig med ett bad, bada hunden eller om man behöver handtvätta. Spallra med det i duschen, blä. Tar hellre mögel, kan väl vara i duschen med.

Jag saknade badkar så mycket i min förra lägenhet att jag i ren desperation köpte ett kinesiskt plastbadkar med propp och tappslang som man lade ner i avloppsbrunnen. Karet var aningens kort, knäna stack upp ovan ytan, men det funkade skapligt minns jag. Idag har jag ett badkar där jag kan sträcka ut hela mig och det känns så lyxigt varje gång jag kryper ner i skumbadet.
Citera
2024-11-25, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Han ska lagra färskvatten i badkaret era svagbegåvade tölpar .. Lycka till att lagra vatten själva när elen slås ut .

Man skall ha brunn. Egen brunn.
Citera
2024-11-25, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
På benen skall det finnas så att du kan skruva och höja benen för att få till önskad lutning. Beroende på modell såklart . Är det helgjutna fötter så får du väl försöka höja de bakre fötterna med en distans .

Det är ju golvet som inte har tillräckligt lutning. Vattnet rinner inte ner.
Citera
2024-11-25, 15:09
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Det är ju golvet som inte har tillräckligt lutning. Vattnet rinner inte ner.

Den suger kraftigt .. skaffa rör så blir det bra
Citera
2024-11-25, 15:10
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Man skall ha brunn. Egen brunn.
Samma här .. Har faktiskt tillgång 4 brunnar inom 5 minuters avstånd

Bor ute på landet på en gammal herrgård och husen som är spridda runt om har egna brunnar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in