Citat:
Ursprungligen postat av
vinc
Jag förstår inte vitsen med ett badkar om vi utgår från att det bildas mögel vid väggarna eller golv som man inte ser med blotta ögat. Utan badkaret så har jag alla fritt att städa hela mitt badrum men skulle jag stoppa in ett badkar så kommer möglet bildas.
Nuförtiden bygger man inte inkaklade badkar. Man kommer åt väggarna. Jag rekommenderar badkar på fötter till dig, utifall att du inte vill ta av badkarskjolen och dra fram karet vid städning.
Finns vissa poänger med badkar:
* Vattnet leds direkt ner i brunnen och påfrestar inte väggar som förmodas vara våtrumssäkrade men kanske inte är det.
* om du väljer litet men djupt badkar får du härligt hett vatten upp till halsen

. Detta till en varmvattenkostnad som enl min erfarenhet bara motsvarar typ 5-8 min dusch.
* värkande muskler och insomningsproblem lindras av badet före sänggående. Obs ta gärna en snabb avsköljning med badkarets handdusch för att inte dra med dig smuts och tvål upp ur badet.
Good luck
Edit: glömde säga: om du ändå vill bara duscha så stå upp i karet och använd duschdraperi eller en sån där genomskinlig vridbar vägg.