• 5
  • 6
2024-11-26, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortician
Eller tydligen om man är som du o inte kan ge sig inför fakta. Bara för att du tycker något så behöver det inte vara sant. Undrar vem som är efterbliven igentligen. Har du skor med kardborreband spelar banjo o röstar SD också? Jag har inte diskuterat ”äta” . Låg läsförståelse verkar du också ha. Case closed. Ja jag vet att du kommer svars på det här för att få sista ordet. Gör det om du mår bättre. Du skulle hellre lära dig förstå skriven text. Du är ett typexempel på Flynneffekten.

Jag kan ge dig ett kortfattat svar på tal istället. Det heter egentligen, inte igentligen.
Citera
2024-11-28, 02:11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortician
Eller tydligen om man är som du o inte kan ge sig inför fakta. Bara för att du tycker något så behöver det inte vara sant. Undrar vem som är efterbliven igentligen. Har du skor med kardborreband spelar banjo o röstar SD också? Jag har inte diskuterat ”äta” . Låg läsförståelse verkar du också ha. Case closed. Ja jag vet att du kommer svars på det här för att få sista ordet. Gör det om du mår bättre. Du skulle hellre lära dig förstå skriven text. Du är ett typexempel på Flynneffekten.

Ja igentligen har du nog rett. Tack för svar.
Citera
2024-12-02, 12:45
Citat:
Ursprungligen postat av banemann
Hur kan det tillåtas att personer med talfel (bortsett från brytning och dialekt) jobbar inom svensk radio/tv?

Exempel:
"Jag jobbaj för klaj-spjåk på svejes jadio, mitt namn äj Joger Jenstjöm"
...typ.

Mjaha det var väl min fråga då då.

Hon som är med i språkakuten i nyhetsmorgon är ju ett passande exempel. Ska man vara expert och förmedla språkkunskap så ska man kanske inte låta som Kalle Anka när man pratar.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in