Citat:
Ursprungligen postat av
htg500
skulle behöva får lite tips på en bläckskrivare.
mina önskemål är...
max 30cm hög totalt.
papper in och ut nertill.
bra text resultat.
bra bild resultat - utskrift på fotopapper ej nödvändigt.
bra utskrift av rutmönster/broderimönster i färg och svartvitt.
ska kopplas till datorn.
scanner och kopiator.
fler patroner än svart och färg, alltså fler än 2 patroner.
helst max 1000kr. absoluta maxpris 2000kr men då ska det blir bra bilder.
ska helst säljas i fysisk affär i kristianstad, karlshamn eller ev karlskrona.
(allt finns inte i alla affärer men jag vill helst inte köpa detta över nätet)
jag är en enkel människa så extra funktioner utöver önskemålen som kostar behövs inte.
gärna tips på bra papper när detaljerna i utskriften spelar större roll.
Köp en begagnad. Begagnade bläckstråleskrivare är nästan gratis.
Men oavsett vilket, köp en sån där huvudet är inbyggt i patronen. Annars riskerar du hög avgift om huvudet har torkat ihop och måste bytas (dyrare än printern ofta).
Om du ändå måste köpa en ny, tänk på vad patronerna kommer kosta per utskrift. Du verkar själv ha insett att du bör skaffa en med många olika patroner, det blir billigare i längden om du printar mycket.
Tänk också på att du framstår som en clown när du presenterar buckliga alster printade på bläckstråleskrivare. Fotopapper undantaget.
Köp den billigaste bara. Finns knappast några generella kvalitetsskillnader sålänge den har de egenskaper som du själv identifierade. Alla bläckskrivare printar bra, sålänge patronerna inte torkat ihop. Om du ens ser skillnad mellan 600 dpi och 2400 dpi så okej, men då ska du inte köpa bläckstråleskrivare alls och springa omkring och ge folk buckliga papper som färgar av sig om det är nyprintat, utan en riktig färglaserskrivare.