• 1
  • 2
2024-11-20, 16:25
Medlem
Hej jag blev misshandlad för ca 2 år sen och sen dess är de ända jag tänker på att hämnas jag tänker på det från sekunden jag vaknar till att jag sover jag vill ej kasta bort mitt liv men kan ej sluta tänka på det. Jag rumenar på det varje dag snälla hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra och vad jag har för diagnos jag vill tortera dem.
Citera
2024-11-20, 16:29
Medlem
a-mortals avatar
Du är frisk. Grattis!

Har inte sett någon psykisk diagnos som nämner "vill hämnas".
Diagnos får du när du inte längre kan kontrollera dig själv.
Då är det illa på riktigt.
Citera
2024-11-20, 16:32
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Du har ingen diagnos
Citera
2024-11-20, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Du är frisk. Grattis!

Har inte sett någon psykisk diagnos som nämner "vill hämnas".
Diagnos får du när du inte längre kan kontrollera dig själv.
Då är det illa på riktigt.

Nä det är definitivt inte normalt.

Vad specifikt det är om det är trauma, ångest etc vet jag inte.
Citera
2024-11-20, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlakelb
Hej jag blev misshandlad för ca 2 år sen och sen dess är de ända jag tänker på att hämnas jag tänker på det från sekunden jag vaknar till att jag sover jag vill ej kasta bort mitt liv men kan ej sluta tänka på det. Jag rumenar på det varje dag snälla hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra och vad jag har för diagnos jag vill tortera dem.

Försök att släppa taget om ilskan. Läs på hur man djupandas och lugnar ner sitt nervsystem när känslorna faller på.

Jag gissar att du sitter på sociala medier och spanar och kartlägger dem som gjort dig illa. Smider planer?

Detta kan vara en fas du går igenom som ofta hör ihop med ptsd , om du verkligen känner att du kommer göra något så bör du snacka med en kompis iaf eller kanske nån i familjen?
Citera
2024-11-20, 16:44
Medlem
När jag var som värst lyssnade jag ofta på denna låt

https://www.google.com/url?sa=t&sour...O-EXXTSeQ246WG
Citera
2024-11-20, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Försök att släppa taget om ilskan. Läs på hur man djupandas och lugnar ner sitt nervsystem när känslorna faller på.

Jag gissar att du sitter på sociala medier och spanar och kartlägger dem som gjort dig illa. Smider planer?

Detta kan vara en fas du går igenom som ofta hör ihop med ptsd , om du verkligen känner att du kommer göra något så bör du snacka med en kompis iaf eller kanske nån i familjen?

Jag har försökt allt inget funkar. Det har hänt tidigare de ända sättet är att göra nåt tillbaka. Jag har börjat tortera katter för att slippa på ilskan men de funkar bara en kort period jag vet inte vad jag ska göra kan nån snälla hjälpa mig
Citera
2024-11-20, 16:52
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackkonto122
Nä det är definitivt inte normalt.

Vad specifikt det är om det är trauma, ångest etc vet jag inte.
Lär dig något så du faktiskt vet något.

https://www.1177.se/sjukdomar--besva...ssyndrom-ptsd/
https://www.1177.se/sjukdomar--besva...anslor-av-oro/
Citera
2024-11-20, 16:56
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Jag har försökt allt inget funkar. Det har hänt tidigare de ända sättet är att göra nåt tillbaka. Jag har börjat tortera katter för att slippa på ilskan men de funkar bara en kort period jag vet inte vad jag ska göra kan nån snälla hjälpa mig
Låt katterna vara! Varför ger du dig inte på den som misshandlade dig istället (du kanske inte vet vem det är?).
Citera
2024-11-20, 17:01
Medlem
Citat:
Det gör att jag inte vill hjälpa dig...
Om man ska ge sig på någon, SKA det vara mot onda...
Citera
2024-11-20, 17:01
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
’ART’ funkade bra för mig, är inte förbannad eller så kvickilsk hela tiden längre.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Aggr...ement_Training
Citera
2024-11-20, 17:02
Medlem
Citat:

Låter inte troligt dock det du skriver nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in