2024-11-18, 12:43
Medlem
KillenArCPs avatar
Förra året så minskade handeln för Black Friday vilket var ett trendbrott. Min känsla är att årets Black Friday kommer minska ännu mer.

Många företag har det just nu jobbigt, försäljningen har minskat under året och handeln har inte riktigt tagit fart än.

När jag kollar på vad som säljs ut så finner jag inget av intresse. Bland annat håller jag utkik efter ett par HomePod. Mest skräp om man ska vara ärlig som är ändå ute på konstant rea.

Kommer ni handla något under Black Friday? Hur kommer ditt jobb påverkas? Kommer vi se snart konkurser för olika butikskedjor?
Citera
2024-11-18, 12:46
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Förra året så minskade handeln för Black Friday vilket var ett trendbrott. Min känsla är att årets Black Friday kommer minska ännu mer.

Många företag har det just nu jobbigt, försäljningen har minskat under året och handeln har inte riktigt tagit fart än.

När jag kollar på vad som säljs ut så finner jag inget av intresse. Bland annat håller jag utkik efter ett par HomePod. Mest skräp om man ska vara ärlig som är ändå ute på konstant rea.

Kommer ni handla något under Black Friday? Hur kommer ditt jobb påverkas? Kommer vi se snart konkurser för olika butikskedjor?

Behöver inget.
Har vant mig vid att köpa beggat på Tradera eller Blocket om jag behöver något, allt finns där jag behöver . Antagligen kommer jag inte ändra mönstret även om jag skulle ha mer pengar att röra mig med i framtiden.
Citera
2024-11-18, 13:09
Medlem
c.divers avatar
En Creality K2 Max med CFS om den kommer ner runt 13000:-
Citera
2024-11-18, 13:12
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Behöver inget.
Har vant mig vid att köpa beggat på Tradera eller Blocket om jag behöver något, allt finns där jag behöver . Antagligen kommer jag inte ändra mönstret även om jag skulle ha mer pengar att röra mig med i framtiden.
Tror att du inte är ensam om det. Känns som andrahandsmarknaden växer sig starkare. Frågan är vad som händer med företagen.

Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
En Creality K2 Max med CFS om den kommer ner runt 13000:-
En vad?
Citera
2024-11-18, 13:14
Medlem
over9ks avatar
Ja jag tror på besvikelse för både företag och konsumenter. Allt är dyrt, ingen har pengar, finns inga fynd att göra.
Citera
2024-11-18, 13:15
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Tror att du inte är ensam om det. Känns som andrahandsmarknaden växer sig starkare. Frågan är vad som händer med företagen.

En vad?
En 3D printer.
Citera
2024-11-18, 13:20
Medlem
Det kommer gå halvbra för större elektronik, sport och klädbutiker.

Det är de små och mellanstora som lär vara desperata p g a direktimport och vår lågt värderade krona.
Jag hörde på radion i helgen att runt 13 000 bolag riskerar konkurs då de inte kan bertala tillbaka s k Coronalpnen till staten/skatteverket så köpt inte presentkort på paddel- och burgarfirmor.

Inköp: Högsannolikhet för trådlösa bullerreducerande hörlurar att mysa på jobbet i under ombyggnation.
Senast redigerad av Hjortronsyltrygg 2024-11-18 kl. 13:39. Anledning: Hörlurar
Citera
2024-11-18, 13:23
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Behöver inget.
Jag håller med i detta. Köper mer begagnat än nytt nu för tiden.

Så troligtvis kommer dom diffust sänkta priserna på denna diffusa köpvecka inte locka fler till att köpa mer, då folket verkar bättre upplysta nu förtiden
Citera
2024-11-18, 13:37
Medlem
vill.vara.nykters avatar
Citat:

Ja det får vi hoppas för det är bara skit
Citera
2024-11-18, 13:49
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Nationalekonomi --> Ekonomi: övrigt
/Moderator
Citera
2024-11-18, 14:16
Medlem
Europes avatar
Jag har aldrig lyckats hitta något prisvärt som jag behöver på Black Friday. Känns lite som lurendrejeri för mig, men kanske hittar andra riktiga fynd? Det jag har tittat på har inte varit värst billigare. Däremot har jag gjort riktigt bra fynd under mellandagsrean, inte minst nu senast.
Citera
2024-11-18, 14:28
Medlem
TallPinneKottes avatar
Efter alla prishöjningar de senaste åren har väl folk inte råd att slå på stort bara för att det är rea? Om det inte är nåt man behöver ändå som man kan passa på att köpa just då så känner nog många att de inte har råd att shoppa i onödan just nu. Fler känner så nu än för ett par år sedan i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in