Citat:
Ursprungligen postat av
PatricHbg
Garanterad viktökning av Mirtazapin. Garanterat skakiga ben "restless legs" av Propavan. Gissar att du tar Quetiapin 25mg för sömnen? Alla dessa tre är i princip skräp. Jag skulle försöka få tillbaka en naturlig sömn, utan dessa kemiska preparat. Dom är alldeles för svaga i förhållande till hur mycket skada dom orsakar. Quetiapin är ingen sömnmedicin, det är en antipsykotisk medicin. Av en tillfällighet upptäckte man att man blir trött och dåsig av den i lägre doser. Alltså - inte utvecklad för sömnbesvär. Om du ändå vill prova på mer skräp, så har du ju Lergigan & Alimemazin + Atarax.
Alla dessa är ynkliga ursäkter till 'sömnmedel/lugnande'. Har provat alla dessa under flera års tid. Läkarna börjar alltid en behandling med dessa förb-e antihistaminer som eventuellt har som bieffekt att man blir litet trött. I USA köper man motsvarigheten till Atarax receptfritt i matbutikerna. Används även på små barn och hundar som allergipreparat, främst då vid insektsbett.
Jag får t.o.m. kramper i benen av Propavan och kan ibland även känna av det i armarna.
Skräp alltihop.
Har gått så långt att jag har tänkt fara över till USA och besöka min läkare där för att få lugnande/sömnmedicin. Där medicineras man och slipper en massa utgifter för skräp.