2024-11-23, 19:00
Medlem
Majsmannen2s avatar
Och igen Merapi, ge mig en åsikt just vad gäller kvinnors sätt att göra livet deras lättare genom att spela på sin sexualitet.

Vad anser du det handlar om?
Citera
2024-11-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Jag blir lite dimmig av att läsa dina svar. Du utgår ju ifrån att det går åt skogen när en man och kvinna träffas för sex och det stämmer ju inte. Det är ju bara en bråkdel av allt sex som ställer till det för dom inblandade.

Och majoriteten av männen som ni kvinnor har sex med är ju enligt samtycke.

Tycker du det ligger något ansvar i att se till att den mannen kvinnan ligger med är en harmlös sockerbit?

Vad anser du om den teorin att kvinnor lätt drar sig till elden, spänning är mer attraktivt än det mer slaka och förväntade. Men det klart endel kommer bränna sig om man leker med elden.

Om tjejer absolut inte var intresserade att tjäna snabba och lätta pengar för att öppna benen eller visa en glimt av sin BH, då hade det inte existerat i samma utsträckning. Kom inte och påstå något annat, låt oss slippa låtsas allt för mycket för varandra.

Visst finns det sen baksidor med den försäljningen. Men det gör det överallt där pengar är inblandade.

Du frågade jag svarade och nu är du tydligen inte nöjd med det heller. Hur ska du ha det?
Och sexuellt våld är inte nån "bråkdel". De allra flesta kvinnor har någon gång under sitt liv varit utsatta för nån form av sexuellt våld/ trakasserande etc...

ja jag tycker definitivt det är mäns ansvar se till att de beter sig respektfullt mot kvinnor, både de de ligger med och de de inte ligger med.

Finns forskning på hur många kvinnor som kan tänka sig tjäna pengar på att sälja sex...de tär ytterligt få mindre än 1 %.
Betydligt fler män faktiskt kan tänka sig sälja sig för pengar. Kanske män som ska börja sära på benen..

För din kunskap...tjejer klär sig efter mode, för sig själva och varandra och för att känna sig attraktiva generellt och INYE för att sälja sex.
Citera
2024-11-23, 22:21
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du frågade jag svarade och nu är du tydligen inte nöjd med det heller. Hur ska du ha det?
Och sexuellt våld är inte nån "bråkdel". De allra flesta kvinnor har någon gång under sitt liv varit utsatta för nån form av sexuellt våld/ trakasserande etc...

ja jag tycker definitivt det är mäns ansvar se till att de beter sig respektfullt mot kvinnor, både de de ligger med och de de inte ligger med.

Finns forskning på hur många kvinnor som kan tänka sig tjäna pengar på att sälja sex...de tär ytterligt få mindre än 1 %.
Betydligt fler män faktiskt kan tänka sig sälja sig för pengar. Kanske män som ska börja sära på benen..

För din kunskap...tjejer klär sig efter mode, för sig själva och varandra och för att känna sig attraktiva generellt och INYE för att sälja sex.

Nu märker jag att det är lördag och du tappat fokus pgr av olika saker. Kommer låta dig gå på många punkter.

Men hur kan du tala för den flesta delen av kvinnor? Tror du väljer sida efter smak.

Varför är det mäns ansvar och inte ett jämlikt ansvar?

Klart kvinnor inte behöver svara ja på den forskningen, dom får ju redan det dom får, och frågan åt andra hållet blir alltså om män vill ha sex med kvinnor mot en summa pengar.. jisus, som om det ens är en fråga... Du ser inte skillnaden?

Tjejer klär sig efter sin omgivning som består av en konkurans gentemot andra män och kvinnor.
Citera
2024-11-23, 22:28
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:

Och igen.. du svarar men undviker frågor som blir för svåra.

Varför utnyttjar kvinnor sin sexuella makt genom att slippa undan tex böter pgr av fortkörning genom att visa sina tuttar?

Vore världen jämställd och en man visade sin kuk för att slippa undan så skulle jag inte klaga. Men det låter snarare som ett brottsmål.

Men nånting säger mig att om en man skulle gjort detsamma så har han en häktning.
Senast redigerad av Majsmannen2 2024-11-23 kl. 22:32.
Citera
2024-11-23, 22:33
Medlem
Majsmannen2s avatar
[quote=Majsmannen2|90196354]Och igen.. du svarar men undviker frågor som blir för svåra.

Varför utnyttjar kvinnor sin sexuella makt genom att slippa undan tex böter pgr av fortkörning genom att visa sina tuttar?

Vore världen jämställd och en man visade sin kuk för att slippa undan så skulle jag inte klaga. Men det låter snarare som ett brottsmå[ /QUOTE]
Citera
2024-11-23, 22:34
Medlem
Majsmannen2s avatar
[quote=Majsmannen2|90196402]
Citat:
Och igen.. du svarar men undviker frågor som blir för svåra.

Vore världen jämställd och en man visade sin kuk för att slippa undan så skulle jag inte klaga. Men det låter snarare som ett brottsmå[]
Citera
2024-11-24, 11:14
Medlem
Citat:
Nu märker jag att det är lördag och du tappat fokus pgr av olika saker. Kommer låta dig gå på många punkter.

Men hur kan du tala för den flesta delen av kvinnor? Tror du väljer sida efter smak.

Varför är det mäns ansvar och inte ett jämlikt ansvar?

Klart kvinnor inte behöver svara ja på den forskningen, dom får ju redan det dom får, och frågan åt andra hållet blir alltså om män vill ha sex med kvinnor mot en summa pengar.. jisus, som om det ens är en fråga... Du ser inte skillnaden?

Tjejer klär sig efter sin omgivning som består av en konkurans gentemot andra män och kvinnor.

Hört talas om att det finns forskning?
Ja vad tror du? varför är det våldtäktsmäns ansvar att inte våldta, och faktiskt inte offers ansvar att se till att någon annan INTE våldtar dem?

Även ytterligt fåtal % av män som har lust ha sex för pengar.

Nu avslutar vi detta.
Citera
2024-11-24, 14:06
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:

Nu avslutar vi detta.

Jaså det bestämmer du. Inte mycket till samtycke där.

Men jag respekterar din önskan.

Tack.

(Tips dock, ställ inte frågor i samma stycke där du säger du ska avsluta konversationen)
Senast redigerad av Majsmannen2 2024-11-24 kl. 14:09.
Citera
2024-12-11, 10:56
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Nu gjorde du mig lite besviken. Tycker du lämnade mycket osagt, eller obesvarat.

Vad menar du till att börja med att kvinnor tar det flesta risker då det är med en man? Vad är det för risker du talar om.

Och varför undviker du att lufta din åsikt just vad gäller alla dessa vardagliga fördelarna kvinnor med enkla medel kan få genom att spela på sin kvinnlighet? Eller lever du i någon förnekelse om att det existerar.

Och hur kommenterar du det värde vi män ofta sätter på era kroppar genom att lägga enorma summor pengar på att få äga er en kväll eller natt? Trots tillgång av otroligt många kvinnor så är fortfarande efterfrågan enorm.

Tvärtom dock, att en kvinna betalar 100k för en karl, vet jag inte ens om det har inträffat tidigare.

Det tycker jag säger en del om hur skev det sexuella övertaget är till fördel för er kvinnor.

Era kroppar och utseende gör er kända och rika pgr av att intresset för er är tillräckligt stort.

I OS blev en kvinnlig olympier uppmärksammad, hon hade tydligen mest följare i hela världen och inte berodde det på hennes prestationer, utan det blev så tydligt att det var pgr av hennes fördelaktiga utseende.

Titta på den här:
https://youtu.be/9UsePi7Dc-0
Handlar om tjejen som gjorde detta.

Den är ganska lång men halvvägs in och framåt kommer en hel del bra reflektioner angående "kvinnlig frigörelse" och varför män inte vill ha tjejer som legat med 100 killar på en dag.

När man ser det tomma skal som förstörts av händelsen sitta och gråta och försöka förklara att hon egentligen är en stark kvinna då fylls man av sorg och frustration över konsekvenstänket hos unga "frigjorda" kvinnor.
Twisten kommer dock på slutet när hon några dagar senare annonserar att i februari 2025 kommer att försöka ligga med 1000 män på 24 timmar.

Detta är en allvarligt trasig kvinna som behöver hjälp.
Tyvärr kommer inget att göras i feminismens namn. Liknande men inte fullt lika tragiska öden utspelar sig varje dag i det liberaldemokratiska samhället.

Jag mår illa.

Edit:
Här är originaldokumentären som diskuteras
https://youtu.be/mFySAh0g-MI
Fruktansvärt.
Senast redigerad av kofotskenta 2024-12-11 kl. 11:55.
Citera
2024-12-11, 13:21
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Titta på den här:
https://youtu.be/9UsePi7Dc-0
Handlar om tjejen som gjorde detta.

Den är ganska lång men halvvägs in och framåt kommer en hel del bra reflektioner angående "kvinnlig frigörelse" och varför män inte vill ha tjejer som legat med 100 killar på en dag.

Hon behöver en manlig förebild och försöka komma ut i samhället och sättas i riktigt arbete. Men det lär inte hända då till och med hennes far stöttar henne till det beslut hon tar.

Är tjejer som henne med den lätta inställningen till sex som förmodligen sätter många andra män OCH kvinnor i klistret. Dom ser hur hon bjuder ut sig själv som den billigaste leksak och hur lätt det är att ta för sig av hennes frukt utan något direkt ansvar tillbaka.

Hon blir inte mycket mer för världen än ett glory hole/dirty hole på två ben och med puls.

Blir fina memoarer att visa upp som stolt mamma för hennes barn i framtiden. Om hon kan bli med barn. Knulla kan hon.
Senast redigerad av Majsmannen2 2024-12-11 kl. 13:36.
Citera
2024-12-11, 16:42
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Hon behöver en manlig förebild och försöka komma ut i samhället och sättas i riktigt arbete. Men det lär inte hända då till och med hennes far stöttar henne till det beslut hon tar.

Är tjejer som henne med den lätta inställningen till sex som förmodligen sätter många andra män OCH kvinnor i klistret. Dom ser hur hon bjuder ut sig själv som den billigaste leksak och hur lätt det är att ta för sig av hennes frukt utan något direkt ansvar tillbaka.

Hon blir inte mycket mer för världen än ett glory hole/dirty hole på två ben och med puls.

Blir fina memoarer att visa upp som stolt mamma för hennes barn i framtiden. Om hon kan bli med barn. Knulla kan hon.
Precis. Mycket bra summerat.
Men jag vill också tillägga en sak som du snuddar vid lite grann, och det är avsaknaden av män som tar ansvar och säger ifrån.
Hela denna utveckling vi ser i det moderna liberala samhället är ett resultat av att män låtit det ske.

"Allt som krävs för att ondskan ska segra är att goda män inte gör något"

Det är vi män som ska se till att skydda våra kvinnor och barn. Om det också innebär att de ibland måste skyddas från de själva. Liberaliseringen har också förstört männen: vi tar inte längre ansvar och vi hänger oss också till hedonism och destruktivt beteende för att vi kan och är "fria" till att göra det.

De "män" som stod i kö för detta har jag riktigt inga ord för. De som tror att jag hatar kvinnor för det jag och andra män skrivit i denna tråd: tänk om.
Vi skriver det vi gör för att vi faktiskt bryr oss till skillnad mot de trasiga runkgubbar som stod i kön.
Citera
2024-12-11, 20:46
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Precis. Mycket bra summerat.
Men jag vill också tillägga en sak som du snuddar vid lite grann, och det är avsaknaden av män som tar ansvar och säger ifrån.
Hela denna utveckling vi ser i det moderna liberala samhället är ett resultat av att män låtit det ske.

"Allt som krävs för att ondskan ska segra är att goda män inte gör något"

Det är vi män som ska se till att skydda våra kvinnor och barn. Om det också innebär att de ibland måste skyddas från de själva. Liberaliseringen har också förstört männen: vi tar inte längre ansvar och vi hänger oss också till hedonism och destruktivt beteende för att vi kan och är "fria" till att göra det.

De "män" som stod i kö för detta har jag riktigt inga ord för. De som tror att jag hatar kvinnor för det jag och andra män skrivit i denna tråd: tänk om.
Vi skriver det vi gör för att vi faktiskt bryr oss till skillnad mot de trasiga runkgubbar som stod i kön.

Ja väl talat, helt ombord. Tyvärr är det ju ett allt för stort ansvar att som ensam ta, gäller att tillräckligt många sluter upp och ställer sig bakom samma filosofi, men känns som det lite mer konservativa synsättet är i minoritet och det mer lössläppta med polygami i täten är det nya, en kollektiv kollaps som uppmuntrar till destruktiva beteenden. När bollen väl är satt i rullning är det svårt få stopp på den, är väl säkert lite av en revolutionerande känsla för unga tjejer att känna dom kan säga och göra vad dom vill idag, som att dom går överstyr bara för att dom kan. Förr i tiden hade det lett till smisk.

Ska man bli lycklig får man väl flytta ut till skogen och bilda sig sin egna klick, upprätta ett alternativt samhälle där männen tar ansvar och skyddar sina kvinnor och barn med hjälp av hård och rättvis kärlek, en fast hand att följa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in