Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-05, 18:58
Medlem
Fan...

Hoppades på att detta skulle dröja ett litet tag. Btc över 100k och dagens mstr graf skriker ju köp.

Jag som hade förhoppningar på annat håll nu någon vecka till men det fick jag ju plötsligt dela upp 😤
Citera
2024-12-05, 19:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Funkar ditt visa kort när det blir strömavbrott?
Har du en mobiltelefon och internet så funkar Bitcoin för dig. Har internet gått sönder så har du andra problem att hantera, tex att överhuvdtaget överleva. Även utan internet så har du Bitcoin, men för att göra transaktioner så behöver du internet.

ICA har inte implementerat Bitcoin betalningar idag, så det var en dum fråga. Men säger du att det är en omöjlgihet för dem att göra?

Nu är Bitcoin inget betalningsmedel, och många verkar ha svårt att förstå det. Bitcoin är en råvaurtillgång vars market cap kan gå upp 10x på 5 år utan att för den sakens skull nosa på att vara "medium och exchange".
Men via Lightning så går det att göra betalningar med Bitcoin redan idag.
https://www.youtube.com/watch?v=gkZJ...mentingBitcoin

Ja Bitcoin har absolut ett spekulationsvärde. Precis som allt annat man kan investera och spekulera i.
Så kontakter existerar inte menar du? Hur tänker du att ICA eller någon annan skall implementera bitcoin som valuta?
Bitcoin är spekulation.
Citera
2024-12-05, 21:49
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så kontakter existerar inte menar du? Hur tänker du att ICA eller någon annan skall implementera bitcoin som valuta?
Bitcoin är spekulation.

Bitcoin är inte en valuta. Bitcoin är guld 2.0. Digitalt guld.

Nyss uppe på $104K och vände.
Citera
2024-12-05, 23:37
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Så du skall använda din Bitcoin när du skall köpa en påse nötter på ICA eller tanka bilen? Eller köpa en öl på krogen?
Nej helst inte. För dyrt och långsamt för att handla med tycker jag. Men förstår inte vad det har med diskussionen att göra eller varför du totalt ignorerar det jag skrev? Brukar du handla på ICA eller tanka bilen med delar av en fastighet eller med guld? De flesta använder Bitcoin som ett värdeförråd.

Om du ska fortsätta att totalt ignorera de svar jag ger så tänker jag inte svara dig igen. Det här är ett diskussionsforum.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-12-05 kl. 23:41.
Citera
2024-12-06, 06:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nej helst inte. För dyrt och långsamt för att handla med tycker jag. Men förstår inte vad det har med diskussionen att göra eller varför du totalt ignorerar det jag skrev? Brukar du handla på ICA eller tanka bilen med delar av en fastighet eller med guld? De flesta använder Bitcoin som ett värdeförråd.

Om du ska fortsätta att totalt ignorera de svar jag ger så tänker jag inte svara dig igen. Det här är ett diskussionsforum.
Guld kan du bära runt halsen eller på fingret, fastigheter kan du ha hus på eller bruka.
Du kan inte använda bitcoin till något annat än att hoppa på att en större dåre köper mer.
Citera
2024-12-06, 06:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Bitcoin är inte en valuta. Bitcoin är guld 2.0. Digitalt guld.

Nyss uppe på $104K och vände.
Det är kod, ingenting mer än så
Citera
2024-12-06, 06:22
Citat:
Det är kod, ingenting mer än så

Ja? Kod värderad till ca $100K per styck, snart $1M per styck. Kod som man kan investera i via MSTR.

Hur mycket har det kostat dig hittills att stå vid sidlinjen och titta på, bittert muttrandes: "Det är kod, ingenting mer än så" ..?

Citera
2024-12-06, 06:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ja? Kod värderad till ca $100K per styck, snart $1M per styck. Kod som man kan investera i via MSTR.

Hur mycket har det kostat dig hittills att stå vid sidlinjen och titta på, bittert muttrandes: "Det är kod, ingenting mer än så" ..?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Greater_fool_theory
Citera
2024-12-06, 06:54
Citat:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Greater_fool_theory

Svara på frågan. Hur mycket har det hittills kostat dig att stå vid sidlinjen och titta på?

Du har inte ens begripit att även om MSTR skulle vara ett pyramidspel så kan man tjäna pengar på pyramidspelet.
Citera
2024-12-06, 07:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Svara på frågan. Hur mycket har det hittills kostat dig att stå vid sidlinjen och titta på?

Du har inte ens begripit att även om MSTR skulle vara ett pyramidspel så kan man tjäna pengar på pyramidspelet.
Du viftar runt halmgubbar, givetvis kan man tjäna pengar på att det finns större idioter än en själv som tror att datakod i sig självt har ett stort värde.
Jag har vunnit jättemycket genom att inte någonsin äga exempelvis Anoto som tappat mer än 98 % av sitt värde
Med den vinsten kommer jag nu köpa en ny bil.

Citera
2024-12-06, 07:28
Citat:
Du viftar runt halmgubbar, givetvis kan man tjäna pengar på att det finns större idioter än en själv som tror att datakod i sig självt har ett stort värde.
Jag har vunnit jättemycket genom att inte någonsin äga exempelvis Anoto som tappat mer än 98 % av sitt värde
Med den vinsten kommer jag nu köpa en ny bil.

Jag leasade nyss en ny Mercedes. Binder man upp sina pengar i en bil istället för att låta dem skapa mer pengar via marknaden* (via t ex MSTR) så är man byfåne.

Marknaden avgör vad som har värde, inte du.

*Pengar gör pengar.
Citera
2024-12-06, 08:00
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag leasade nyss en ny Mercedes. Binder man upp sina pengar i en bil istället för att låta dem skapa mer pengar via marknaden* (via t ex MSTR) så är man byfåne.

Marknaden avgör vad som har värde, inte du.

*Pengar gör pengar.
Tydligen flög ironin över ditt huvud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in