2024-11-13, 14:38
Medlem
Kristofferssons avatar
Min dotter 6 år tog hål i öronen i söndags och redan nu i natt ramlade ena örhänget av för att plastpluppen på baksidan av örat ramlade av örhänget den var fäst vid med den där pircingpistolen de använde i studion.

De menar vi måste tillbaka och ta nytt hål vilket jag inte är så sugen på. Går det att göra något annat?
Citera
2024-11-13, 14:42
Medlem
bellusorcas avatar
Älskling koka en nål och stick igenom om det hunnit läka ihop såpass att örhänget inte går in igen.
Citera
2024-11-13, 14:56
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Har hål i öronen, men är inte säker på hur det fungerar med nygjorda hål. Tänker att hålet redan är gjort, går det inte att köpa piercingsmycke och sätta i?
Citera
2024-11-13, 15:14
Medlem
Kristofferssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Har hål i öronen, men är inte säker på hur det fungerar med nygjorda hål. Tänker att hålet redan är gjort, går det inte att köpa piercingsmycke och sätta i?

Ja hon i salongen sa det tvunget behövdes ny håltagning för det är med deras pistol man fäster örhänget med pin som håller den på plats.

Men jag tycker det känns lite överdrivet hålet kan ju inte redan täppts igen och Lyko verkar ha medicinska örhängen så jag åker och köper ett sådant och provar först...
Citera
2024-11-13, 15:14
Avstängd
67arigGubbes avatar
Köp ett smycke och sätt i, aldrig hört att man ska behöva ta nytt hål ifall det är taget?

Alla jag vet med hål i örat har satt in ”äkta” örhängen direkt.
Citera
2024-11-13, 15:26
Medlem
HBTKuks avatar
Får man ens pierca så unga barn?

Sätt in nåt så det inte läker ihop bara.
Citera
2024-11-13, 15:55
Medlem
Kristofferssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk

Tydligen, min dotter var typ sist i förskoleklassen. Jag är långt från expert
Citera
2024-11-13, 16:59
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk

Det är olika beroende på metod och var man går. Piercing med nål i studio kan vara från 18 år eller 15 år med målsmans godkännande. Vissa piercar 7-åringar i örsnibbarna.

Görs hålen med det man kallar pistol finns ofta ingen åldersgräns. Finns bebisar med såna hål i öronen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in