2024-11-13, 14:12
Medlem
Som rubriken lyder ovan:
Söker erfarenheter från män eller kvinnor i detta ämne: Smaklös sats?
Min make gjorde en vasektomi för lite drygt 3 veckor sedan. Okomplicerat ingrepp med viss smärta/ ömhet i upp till 2 veckor. Numera besvärsfri och fit for fight så att säga. Under ca 1,5 veckas tid så har maken runkat några ggr och inte upplevt någon väsentlig skillnad i känsla och på ejakuleringen. Vilket är bra. Idag när jag första gången post-vasektomi tänkte ge maken en trevlig lunch BJ då vi båda var hemma, så slogs jag direkt av 2 saker: 1. Satsen var sjukt stor, 2. Den smakade vatten. Detta lämnade mig en pytteliten känsla av.. besvikelse? Ovana? Vet inte. Är liksom van vid extremt salta laddningar så att säga. Borde rimligtvis inte klaga, men undrar om ni har nån erfarenhet kring detta och kan det möjligtvis återgå till mera liknande smak och konsistens längre fram?
Citera
2024-11-13, 15:07
Medlem
Vad tror du själv. Sädesledarna är ju avskurna. Kommer inget mer måsvatten där framöver.
Citera
2024-11-13, 15:44
Medlem
Jo. Men då spermier utgör ca 1% av satsen hos fertila män så trodde jag det ändå skulle vara lite salt/järn smak. Dom få trådar jag kan hitta om detta är att det oftast känns, ser ut, smakar, doftar likadant som innan. Men som sagt, hittar inte jättemycket.
Citera
2024-11-13, 15:48
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Be killen kissa, smakar väl salt det oxå?
Citera
2024-11-13, 16:16
Medlem
HerrKralls avatar
Min kvinna tycker det smakar som vanligt. Gjorde vasektomi för ca två år sedan.
Citera
2024-11-14, 19:31
Moderator
pudelluss avatar
Vi prövar med en trådflytt för ytterligare infallsvinklar.

Erotik och sexualitet --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2025-05-17, 18:37
Medlem
Hallå, jag gjorde en vasektomi för ca 2 år sedan, har inga problem med att få upp den eller att jag skulle blivit mindre upphetsad efteråt, det funkar som det ska på den punkten. Dock så har jag märkt att det blivit lite si och så med det som kommer ut, och även innan jag kommer till själva sprutet så bildas det någon form av vitt skum, är det någon som upplevt något liknande? Känns bara lite wierd när det blir så och det verkar dessutom som att det är betydligt tunnare än tidigare, blir liksom genomskinligt istället för vitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in