• 1
  • 2
2024-11-12, 17:07
Medlem
Det funderat jag på, varför tatuerar man dödskallar? Det känns om en av de vanligaste tatueringarna. Är man fascinerad av döden, är det en metafor för något, eller vad?
Citera
2024-11-12, 17:14
Medlem
StudiumValors avatar
det visar på styrka och mod inför faror, motgångar eller personliga utmaningar. Ett sätt att visa att man överlevt svåra tider eller att man inte fruktar döden eller svåra utmaningar.
man kör hela vägen in i kaklet - döden
Citera
2024-11-12, 17:18
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
det visar på styrka och mod inför faror, motgångar eller personliga utmaningar. Ett sätt att visa att man överlevt svåra tider eller att man inte fruktar döden eller svåra utmaningar.

Och det ser väldigt coolt ut och tjejer gillar coola killar.
Citera
2024-11-12, 17:24
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Och det ser väldigt coolt ut och tjejer gillar coola killar.
Det som du skriver är väl det egentliga skälet.
Citera
2024-11-12, 17:35
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Människan är ett flockdjur och följer andra människor. Tatueringar är inget undantag. Hade ledare tatuerat in stekspadar på höften hade massan följt efter.

Tatueringar är inget mer än en vilja att bli sedd...
Citera
2024-11-12, 17:52
Medlem
StorKokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Människan är ett flockdjur och följer andra människor. Tatueringar är inget undantag. Hade ledare tatuerat in stekspadar på höften hade massan följt efter.

Tatueringar är inget mer än en vilja att bli sedd...
Men det är ju också så man överlever, det är precis så naturen fungerar. Du har kläder på dig för att andra har det också. Hade andra varit nakna hade du också varit naken.
Citera
2024-11-12, 18:02
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgocrazy
Det funderat jag på, varför tatuerar man dödskallar? Det känns om en av de vanligaste tatueringarna. Är man fascinerad av döden, är det en metafor för något, eller vad?

Grundfrågan är väl varför man måste göra bilder permanent på sin hud, i den moderna världen då vi kan ha bilder på tröjor, affischer på väggar etc. Svar: De flesta gör det för att de vill verka badass, de vill visa världen att de en gång vågade göra något som gjorde ont, och som permanent förändrade deras utseende. Och den attityden förklarar också dödskallen som motiv, den är också badass.
Citera
2024-11-12, 18:30
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Hahaha, fy fan vad löjligt. Måste vara många tuffa tider på fordonsprogrammet.

Det är ett av de mest generiska och famtasilösa motiven. Dödskallar och blommor i gråskala. Paradise hotel nästa.
Citera
2024-11-12, 19:58
Medlem
Det är sjukt fult och jävligt osexigt i min bok.
Samma sak med inredningsdetaljer med döskallar som ljusstake och liknande.
Så jävla wt.
Citera
2024-11-12, 20:09
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorKokos
Men det är ju också så man överlever, det är precis så naturen fungerar. Du har kläder på dig för att andra har det också. Hade andra varit nakna hade du också varit naken.
Ja och det motsäger inte det jag skrev utan kompletterar mitt påstående.
Citera
2024-11-13, 02:58
Medlem
Slitnapjuxs avatar
Citat:

Det hade jag ingen aning om och då har jag ändå flera skallar på kroppen. Tack

DoM bEtYdEr mYcKeT fÖr mÄeJ.
Citera
2024-11-13, 04:04
Medlem
Merwinnas avatar
Visst är det fruktansvärt! Det allra värsta är när det kryper ut en MASK ur ögonhålan också. Och på kvinnor blir det ännu hemskare än på män.

...fast jag ska erkänna att jag äger ett armband med små dödskallar i jade... det är rätt häftigt till vissa outfits, i vissa sammanhang. Det blir som en kontrast till i övrigt feminin klädsel, något att upptäcka (om någon är intresserad av att göra det.) Dödskallarna är så pass små dock, så folk ser knappast vad stenarna föreställer på lite avstånd, de ser bara att det är stenar. Armband har också den fördelen framför tatueringar, att de går att ta av.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in