2025-06-28, 11:36
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Pengar väger tyngre än din (diskutabla) lista, menar jag.

Vi får väl se om Aik lyckas knyta upp honom eller inte. Med tanke på vilka Dif missade i vinterfönstret så är jag inte så säker på att han hamnar där heller...
I dagarna skrev Expressen att AIK lagt in ett bud på Christopher Cheng. Nu rapporterar norska TV2 att det erbjudandet förkastades av Sandefjord.
Citera
2025-06-28, 11:42
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Rösler är dock ingen toppspelare, det är därför MFF letar efter en mittback till, för när Jansson är borta förlorar vi mer matcher enligt statistik då.
Min poäng är att han själv tror han är en toppspelare och problemen kommer när han bänkas.
Citera
2025-06-28, 12:48
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Bra öga. Otroligt bolltrygg för sin ålder och inte minst med tanke på att det är hans första år i Allsvenskan.

Lite bättre flyt i avsluten så hade han kunnat stå för en anmärkningsvärd poängproduktion för sin position dessutom (har haft ett par i virket exempelvis).

Det finns ju fotbollssupportrar och fotbollssupportrar, och vraken tenderar att ha en överrepresentation i den senare kategorin. Om man inte står noterad för poäng så är man en urusel lirare i deras värld, vilket även innebär att i princip alla försvarare alltid är sopor om dom inte kan elda upp jippopubliken genom lite dribblande i eget straffområde.

Jag har faktiskt inte sett alla ramträffar, men noterar att han vinner ganska många dueller och är som du säger väldigt bolltrygg för sin ålder. Förstår helt uppriktigt inte alls kritiken mot honom. Det där är redan en bra spelare, och kommer bara bli bättre när han växer till sig. Han och Bergvall är väl dom ni får ställa era förhoppningar utöver vad ni nu kan tänkas värva in till denna säsongen om det ska sluta med en Europaplats.
Citera
2025-06-28, 12:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
I dagarna skrev Expressen att AIK lagt in ett bud på Christopher Cheng. Nu rapporterar norska TV2 att det erbjudandet förkastades av Sandefjord.
Initialt probing bud? Knappast ovanligt?
Citera
2025-06-28, 12:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Det finns ju fotbollssupportrar och fotbollssupportrar, och vraken tenderar att ha en överrepresentation i den senare kategorin. Om man inte står noterad för poäng så är man en urusel lirare i deras värld, vilket även innebär att i princip alla försvarare alltid är sopor om dom inte kan elda upp jippopubliken genom lite dribblande i eget straffområde.

Jag har faktiskt inte sett alla ramträffar, men noterar att han vinner ganska många dueller och är som du säger väldigt bolltrygg för sin ålder. Förstår helt uppriktigt inte alls kritiken mot honom. Det där är redan en bra spelare, och kommer bara bli bättre när han växer till sig. Han och Bergvall är väl dom ni får ställa era förhoppningar utöver vad ni nu kan tänkas värva in till denna säsongen om det ska sluta med en Europaplats.
Du förstår väl själv att genom att skriva som du gör sorterar du in dig själv i det negativa facket - lite lustigt retoriskt självmål du säkerligen bjuder på då du faktiskt är intellektuellt hederlig och är värd att läsa då du kan gå utanför antagonistkäbblet. jag har fått två uppmaningar om att våga visa upp mig och få stryk för jag suger Djurgårdens kuk. Antar att jag är bäst?
Citera
2025-06-28, 13:10
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Varifrån har du fått den synen på Rösler ifrån? Han har skött sig exemplariskt och inget i hans sätt att vara eller bete sig säger att han skulle börja bråka om han riskerar att bli bänkad.

Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Han har ju spelat hos er oavbrutet sedan ni värvade honom? Han har inte haft någon anledning att gnälla över speltid. Men känslan är att han själv ser sig som en toppspelare som kommer slå bakut om han bänkas. Blir nog extra tydligt eftersom han är van att starta hos er. Jag tror ni kommer få leta ytterligare mittback.

Citat:
Rösler är dock ingen toppspelare, det är därför MFF letar efter en mittback till, för när Jansson är borta förlorar vi mer matcher enligt statistik då.

Knappast Röslers fel. Han har varit bra. Z har en hel del att lära om han ska bli en stabil spelare.

Rösler behöver någon vid sin sida av helst Ponne-klass, vilket inte är det lättaste att hitta.

Glädjande nog har Stryger tagit alltmer ansvar. Däremot tycker jag inte LBJ såg så taggad ut på slutet.

Ett annat problem är att flera offensiva spelare, som AC, är material för 60 minuter.

Men en match pågår i minst 90 ... MFF har skaffat spets, men glömt att sätta det grundläggande.

Ska bli kul att se hur de tacklar det haltande bygget framöver. Blir Wettergren frälsaren?

Back to basics? VM 94-laget var duktiga på att få motståndarlaget att löpa så det blev luckor.
Citera
2025-06-28, 13:19
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Knappast Röslers fel. Han har varit bra. Z har en hel del att lära om han ska bli en stabil spelare.

Rösler behöver någon vid sin sida av helst Ponne-klass, vilket inte är det lättaste att hitta.

Glädjande nog har Stryger tagit alltmer ansvar. Däremot tycker jag inte LBJ såg så taggad ut på slutet.

Ett annat problem är att flera offensiva spelare, som AC, är material för 60 minuter.

Men en match pågår i minst 90 ... MFF har skaffat spets, men glömt att sätta det grundläggande.

Ska bli kul att se hur de tacklar det haltande bygget framöver. Blir Wettergren frälsaren?

Back to basics? VM 94-laget var duktiga på att få motståndarlaget att löpa så det blev luckor.
LBJ och Otto kanske matchas för hårt ändå, de är ju de enda två som inte byts ut i varje match typ.

Ja det är nog många backar som spelat bättree med jansson brevid sig, dock har rösler visat sig inte vara så bra utan pj, och i europa spelet tycker jag han har haft svårt hänga med ochså.

Är nog helt rätt köpa en väldigt stabil försvarae till, men vi behöver spetskompetens på forward sidan med, speciellt nu när botheim är borta hela säsongen med, eller vad tycker du?

Sedan är jag ledsen över behöva säga det men jag tror inte det blir någon titel i år.
Citera
2025-06-28, 13:21
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Du förstår väl själv att genom att skriva som du gör sorterar du in dig själv i det negativa facket - lite lustigt retoriskt självmål du säkerligen bjuder på då du faktiskt är intellektuellt hederlig och är värd att läsa då du kan gå utanför antagonistkäbblet. jag har fått två uppmaningar om att våga visa upp mig och få stryk för jag suger Djurgårdens kuk. Antar att jag är bäst?
Nu tänkte jag väl främst på er hobbyekonomist som spenderat mer tid med vår ÅR än vad tonårspojkar innan internet gjorde med sin första Hustler. Men visst fan bjuder jag på den. Jobbigt när pennan är så pass vass att man ska behöva svälja hot av lägre stående varelser, men c'est la vie.
Citera
2025-06-28, 13:25
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Mot oss ändrade sig matchbilden helt när Jansson gick ut. Men det var väl knappast hans prestation som var skillnaden, utan snarare att andra spelare på planen började slappna av och gå på halvfart. Konstigt att ni inte har några andra kravställare i en så pass rutinerad trupp. Finns inget värre att se som supporter än spelare som tror dom kan jogga runt lite i 90 minuter + övertid och sen inkassera lön.
Citera
2025-06-28, 13:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Han har ju spelat hos er oavbrutet sedan ni värvade honom? Han har inte haft någon anledning att gnälla över speltid. Men känslan är att han själv ser sig som en toppspelare som kommer slå bakut om han bänkas. Blir nog extra tydligt eftersom han är van att starta hos er. Jag tror ni kommer få leta ytterligare mittback.

Han har ju spelat hela tiden för att Jansson gått skadad och att man inte lyckades landa någon i vintras så han har blivit den naturliga konstanten i backlinjen. Jag är ledsen men jag har svårt att tro på din känsla, vi pratar alltså om en kille som varit oerhört ödmjuk under hela sin sejour här. Att han skulle ha någon sorts grandiös bild om sig själv har jag också svårt att tro.

Sedan att han skulle bli besviken över att bli petad kan man definitivt förstå, men då är det bara att knyta näven i fickan och visa Rydström att han ska ha startplatsen.
Citera
2025-06-28, 13:32
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Mot oss ändrade sig matchbilden helt när Jansson gick ut. Men det var väl knappast hans prestation som var skillnaden, utan snarare att andra spelare på planen började slappna av och gå på halvfart. Konstigt att ni inte har några andra kravställare i en så pass rutinerad trupp. Finns inget värre att se som supporter än spelare som tror dom kan jogga runt lite i 90 minuter + övertid och sen inkassera lön.

Tycker att Stryger tog den rollen och gjorde sitt yttersta, när Ponne föll ifrån. Men ändå kunde man se exempelvis LBJ se ganska uppgiven och rent av ointresserad ut.

Det tyder på att man inte tror på spelidén, och i förlängningen tränaren, längre.

Sedan att bänka IKT gång på gång, trots rutin, närvaro och målgaranti ...

Om spelidén inte längre funkar bör man åtminstone kunna gå tillbaka till något slags grund.

Tror det här med Wettergren är djupare än vad som kommunicerats.
Citera
2025-06-28, 13:35
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
LBJ och Otto kanske matchas för hårt ändå, de är ju de enda två som inte byts ut i varje match typ.

Ja det är nog många backar som spelat bättree med jansson brevid sig, dock har rösler visat sig inte vara så bra utan pj, och i europa spelet tycker jag han har haft svårt hänga med ochså.

Är nog helt rätt köpa en väldigt stabil försvarae till, men vi behöver spetskompetens på forward sidan med, speciellt nu när botheim är borta hela säsongen med, eller vad tycker du?

Sedan är jag ledsen över behöva säga det men jag tror inte det blir någon titel i år.

Live kunde man se hur Ponne styrde och justerade Z hela tiden, så han betyder oerhört mycket.

Det är en besvikelse att det inte blir någon titel, men som Wettergren sa: även storlag som Bayern kan gå knackigt ibland. Det intressanta nu är väl att se om det kan bli en förbättring och om man kan få till ett bra CL-kval. Sedan finns topp-3 ännu kvar att hoppas på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in