2025-02-27, 14:33
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Hahaha

Gullöksson tillhör inte ens topp-50 i allsvenskan. Topp-100 klarar han nog dock.

Gulliksson har varit petad hela försäsongen och var näst sämst på plan mot Oddevold så lär bli petad igen. Så hans jävla värderingar kan han trycka upp i sin småländska baja.
Citera
2025-02-27, 19:12
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Gulliksson har varit petad hela försäsongen och var näst sämst på plan mot Oddevold så lär bli petad igen. Så hans jävla värderingar kan han trycka upp i sin småländska baja.
Årets minst oväntade nyhet! DIF jagar Mjällbys chefsscout! 😂
Citera
2025-02-27, 19:45
Medlem
Citat:

Kan det vara atombomben? 🚨 Han med insynen sa aldrig att de behövde gälla en spelare.
Citera
2025-02-27, 20:06
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Fan den värvningen kan vara bra. Sleepy Bo orkar väl inte jobba alls.
Citera
2025-02-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Fan den värvningen kan vara bra. Sleepy Bo orkar väl inte jobba alls.

Hur går de med anfallsjakten? Varit tyst ett tag.
Citera
2025-02-27, 23:12
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Då blir det mer Mjällbyspelare i Dif då. Fan vad bekvämt för Sleepy Bo. Bara att fråga nya killen vilka han kan ta med sig så är nästa fönster löst!
Citera
2025-02-28, 08:58
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Hur går de med anfallsjakten? Varit tyst ett tag.
Berntsen har setts med en stor påse på ryggen fylld med burkar.

Tydligen ska han även ha gått och sjungit lite tyst för sig själv "You know it's hard out here for a pimp when he tryin' to get this money for the rent"

Du får prata med Quill och fråga honom om hur mycket cash det finns kvar till en striker. Det senaste snacket är väl Kakoullis från Cypern, och att man försöker förhandla ner transfersumman, men personligen tror jag det blir ett lån alt. ett köp och några lån om vi har tur. Det ser ganska tamt ut framåt i skrivande stund.
Citera
2025-02-28, 09:39
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Berntsen har setts med en stor påse på ryggen fylld med burkar.

Tydligen ska han även ha gått och sjungit lite tyst för sig själv "You know it's hard out here for a pimp when he tryin' to get this money for the rent"

Du får prata med Quill och fråga honom om hur mycket cash det finns kvar till en striker. Det senaste snacket är väl Kakoullis från Cypern, och att man försöker förhandla ner transfersumman, men personligen tror jag det blir ett lån alt. ett köp och några lån om vi har tur. Det ser ganska tamt ut framåt i skrivande stund.

Aik har ju ett eget kapital på +60M så pengar finns, absolut. Men nu är det inte så enkelt. Med tanke på att ett driftunderskott på -70M måste finansieras så är det ju mest en fråga om huruvida man gör detta med spelarförsäljningar och/eller Europagruppspel?

Hade det gällt min klubb så hade jag aldrig köpt det här snacket om att satsa allt på ett kort och gå all in för att ta en topp 3 -plats. Been there, done that och det betydde 5 år i superettan och en hårsmån från konkurs.
Jag hade krävt en total kursändring där man talar om att bygga ekonomi och truppvärde för att kunna utmana om topp 3 placeringar på sikt.
Men gnagarna lider av skev verklighetsbild och kan inte tänka sig en objektiv verklighet där man inte är störst, bäst och mäktigast, och styrelsen verkar onekligen svag nog för att inte våga ta ner sina medlemmar på jorden.

Aiks risktagande är redan enormt. Min stora önskan är att Aik plöjer ner ytterligare 10 miljoner i den här bänkspelaren i Nicosia, i tron om att han är nästa Pittas bara för att han kommer från Cypern. Och sedan gör en ny säsong i mittens rike utan att lyckas hitta någon Fanne att sälja, och missat Europagruppspel.

Tyvärr har Aik dansat på denna lina flera gånger tidigare de senaste 20 åren, och klarat sig på något märkligt sätt. Men "det löser sig, för det brukar det göra" -bör inte vara ett argument i korridorerna i Solna.
Man får väl glädjas att Aik misslyckades bli Sveriges "FCK" alla de gånger dom hade chansen. Det är ifs gott nog. Kanske är "det blir platt fall, för det brukar det bli" - också ett sätt att se på det, när jag tänker efter

Kanske blir Aik lag som utmanar om guldet? Ta den diskussionen med Trazkei, hans låga för att diskutera sådant tar aldrig slut.

Inväntar Fred Fiendly ta Aik i försvar med sitt sedvanliga "Fan vad du bryr dig om andra lag". Så kan vi återgå till att låta Hyenan och Trazkei förgylla forumet med insikter.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-02-28 kl. 09:48.
Citera
2025-02-28, 13:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Aik har ju ett eget kapital på +60M så pengar finns, absolut. Men nu är det inte så enkelt. Med tanke på att ett driftunderskott på -70M måste finansieras så är det ju mest en fråga om huruvida man gör detta med spelarförsäljningar och/eller Europagruppspel?

Hade det gällt min klubb så hade jag aldrig köpt det här snacket om att satsa allt på ett kort och gå all in för att ta en topp 3 -plats. Been there, done that och det betydde 5 år i superettan och en hårsmån från konkurs.
Jag hade krävt en total kursändring där man talar om att bygga ekonomi och truppvärde för att kunna utmana om topp 3 placeringar på sikt.
Men gnagarna lider av skev verklighetsbild och kan inte tänka sig en objektiv verklighet där man inte är störst, bäst och mäktigast, och styrelsen verkar onekligen svag nog för att inte våga ta ner sina medlemmar på jorden.

Aiks risktagande är redan enormt. Min stora önskan är att Aik plöjer ner ytterligare 10 miljoner i den här bänkspelaren i Nicosia, i tron om att han är nästa Pittas bara för att han kommer från Cypern. Och sedan gör en ny säsong i mittens rike utan att lyckas hitta någon Fanne att sälja, och missat Europagruppspel.

Tyvärr har Aik dansat på denna lina flera gånger tidigare de senaste 20 åren, och klarat sig på något märkligt sätt. Men "det löser sig, för det brukar det göra" -bör inte vara ett argument i korridorerna i Solna.
Man får väl glädjas att Aik misslyckades bli Sveriges "FCK" alla de gånger dom hade chansen. Det är ifs gott nog. Kanske är "det blir platt fall, för det brukar det bli" - också ett sätt att se på det, när jag tänker efter

Kanske blir Aik lag som utmanar om guldet? Ta den diskussionen med Trazkei, hans låga för att diskutera sådant tar aldrig slut.

Inväntar Fred Fiendly ta Aik i försvar med sitt sedvanliga "Fan vad du bryr dig om andra lag". Så kan vi återgå till att låta Hyenan och Trazkei förgylla forumet med insikter.
Tvärtom, detta inlägg är läsvärt och tänkvärt med många poänger. Tror också att vägen med Berndtsen och färingen är riskabel och kommer att kosta mer än det smakar. Berndtsen kommer lämna stora ekonomiska hål och åka hem till Norge och gnälla på hur mjäkiga vi är i Sverige. Eller så lyckas man med Europa och han blir king, nya Manne.
Citera
2025-02-28, 13:46
Medlem
Citat:
Aik har ju ett eget kapital på +60M så pengar finns, absolut.
Det där är en vanlig missuppfattning. Aik gör väl som nästan alla och bokför spelare som tillgångar?
Eget kapital betyder INTE att allt är pengar, även andra tillgångar som t ex spelare ingår i det.
Citat:
Men nu är det inte så enkelt. Med tanke på att ett driftunderskott på -70M måste finansieras så är det ju mest en fråga om huruvida man gör detta med spelarförsäljningar och/eller Europagruppspel?

Läste komentarer från någon, som hade läst Aiks bokslut och budget. Enligt honom har de budgeterat både med stora inkomster från både europaspel och spelarförsäljningar för lika mycket som de hade ifjol!
Citera
2025-02-28, 13:46
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
En livlina AIK har i bakfickan är att göra en nyemission. Jag antar att det är därför man är kvar på börsen år efter år, trots höga kostnader förenade med detta.
Citera
2025-02-28, 13:49
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Det där är en vanlig missuppfattning. Aik gör väl som nästan alla och bokför spelare som tillgångar?
Eget kapital betyder INTE att allt är pengar, även andra tillgångar som t ex spelare ingår i det.
Nej, eget kapital är verkligen inte detsamma som likviditet. Nu strax före säsongen är likviditeten oftast inget problem när man just sålt årskort (man får betalt i förväg). Men om det blir kräftgång i serien och lite lösbiljetter sålda, dålig ingång på nya sponsoravtal och inga extramatcher i Europa, då börjar det säkert bli svettigt framåt hösten. Men AIK kan göra en nyemission som sagt, även om trovärdigheten minskar för varje nyemission som man tvingas till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in