Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Berntsen har setts med en stor påse på ryggen fylld med burkar.
Tydligen ska han även ha gått och sjungit lite tyst för sig själv "You know it's hard out here for a pimp when he tryin' to get this money for the rent"
Du får prata med Quill och fråga honom om hur mycket cash det finns kvar till en striker. Det senaste snacket är väl Kakoullis från Cypern, och att man försöker förhandla ner transfersumman, men personligen tror jag det blir ett lån alt. ett köp och några lån om vi har tur. Det ser ganska tamt ut framåt i skrivande stund.
Aik har ju ett eget kapital på +60M så pengar finns, absolut. Men nu är det inte så enkelt. Med tanke på att ett driftunderskott på -70M måste finansieras så är det ju mest en fråga om huruvida man gör detta med spelarförsäljningar och/eller Europagruppspel?
Hade det gällt min klubb så hade jag aldrig köpt det här snacket om att satsa allt på ett kort och gå all in för att ta en topp 3 -plats. Been there, done that och det betydde 5 år i superettan och en hårsmån från konkurs.
Jag hade krävt en total kursändring där man talar om att bygga ekonomi och truppvärde för att kunna utmana om topp 3 placeringar på sikt.
Men gnagarna lider av skev verklighetsbild och kan inte tänka sig en objektiv verklighet där man inte är störst, bäst och mäktigast, och styrelsen verkar onekligen svag nog för att inte våga ta ner sina medlemmar på jorden.
Aiks risktagande är redan enormt. Min stora önskan är att Aik plöjer ner ytterligare 10 miljoner i den här bänkspelaren i Nicosia, i tron om att han är nästa Pittas bara för att han kommer från Cypern. Och sedan gör en ny säsong i mittens rike utan att lyckas hitta någon Fanne att sälja, och missat Europagruppspel.
Tyvärr har Aik dansat på denna lina flera gånger tidigare de senaste 20 åren, och klarat sig på något märkligt sätt. Men "
det löser sig, för det brukar det göra" -bör inte vara ett argument i korridorerna i Solna.
Man får väl glädjas att Aik misslyckades bli Sveriges "FCK" alla de gånger dom hade chansen. Det är ifs gott nog. Kanske är "
det blir platt fall, för det brukar det bli" - också ett sätt att se på det, när jag tänker efter
Kanske blir Aik lag som utmanar om guldet? Ta den diskussionen med Trazkei, hans låga för att diskutera sådant tar aldrig slut.
Inväntar Fred Fiendly ta Aik i försvar med sitt sedvanliga "Fan vad du bryr dig om andra lag". Så kan vi återgå till att låta Hyenan och Trazkei förgylla forumet med insikter.