2025-07-01, 11:44
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tror inte Rövkär vill sitta kvist och inte Tekie heller. Inga ungdomar.
Det kan vi inte ta i beaktande. I så fall blir det svårt att spetsa mittfältet.
Citera
2025-07-01, 12:06
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Haha 😄

Din ”abrovink” var att det skulle kosta Mjällby 10+ mkr att stoppa honom från att gå till storklubben vraken. Att spelaren heller inte skulle kunna tacka nej till erbjudandet.

Försök inte. Bajenmatten höll inte denna gång heller.
Med facit på hand så blev det inget Mjällby för Röykjaer. Din kalkyl på ynka 1.5 miljoner i handen för att spela kvar i bondhåla säsongen ut verkade iaf inte locka när det fanns betydligt bättre guldkantade kontrakt på bordet.

Att han nödvändigtvis skulle hamna i Bajen är inget jag sagt. Att han hamnar i Nordsjälland är inga konstigheter med tanke på deras ekonomiska kostym, där Bajen inte har en chans att konkurrera.

Vad händer härnäst enligt Diflogiken? Gulliksen skall ta 1.5 miljoner i handen för att spela kvar i Dif året ut eller vad?
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-07-01 kl. 12:16.
Citera
2025-07-01, 12:20
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Du förstår väl själv att genom att skriva som du gör sorterar du in dig själv i det negativa facket - lite lustigt retoriskt självmål du säkerligen bjuder på då du faktiskt är intellektuellt hederlig och är värd att läsa då du kan gå utanför antagonistkäbblet. jag har fått två uppmaningar om att våga visa upp mig och få stryk för jag suger Djurgårdens kuk. Antar att jag är bäst?
Antingen suger man antagonistkuk eller så är man fast besluten att en 19-åring med 70 allsvenska minuter är mil bättre än 18-åringen med 1000 minuter fler. Så tolkar jag det, men all kärlek till skribenter som Tonyo. För mycket antagonistrunkig stämning är mer fotbollspodd än FB för mig.
Citera
2025-07-01, 12:25
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
En flytt där Mjällby blir försvagade kan inte bli riktigt deppig...

Blir Bajen försvagade av att han inte gick till oss? Det är ju helt beroende på vad alternativet blir? Jag avvaktar tills det finns mer kött på benen i den frågan.

Deppigt i form av klubbval. Självklart bra att han lämnar men synd inte Aik hinner möta Mjällby innan dess.
Citera
2025-07-01, 12:27
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Antingen suger man antagonistkuk eller så är man fast besluten att en 19-åring med 70 allsvenska minuter är mil bättre än 18-åringen med 1000 minuter fler. Så tolkar jag det, men all kärlek till skribenter som Tonyo. För mycket antagonistrunkig stämning är mer fotbollspodd än FB för mig.
Vilka spelare åsyftas? Känns som jag missat något. Kan tycka om att läsa här när man får ett annat perspektiv på det egna laget. Inte så ofta forumet erbjuder det men vidgat perspektiv över att läsa i våra kanaler om hur vi gör rätt som inte värvar Røjkjær hur han egentligen inte är värd pengarna. Så lät det ju inte direkt för 24 timmar sedan.
Citera
2025-07-01, 12:37
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Vilka spelare åsyftas? Känns som jag missat något. Kan tycka om att läsa här när man får ett annat perspektiv på det egna laget. Inte så ofta forumet erbjuder det men vidgat perspektiv över att läsa i våra kanaler om hur vi gör rätt som inte värvar Røjkjær hur han egentligen inte är värd pengarna. Så lät det ju inte direkt för 24 timmar sedan.
Den nämnda skribentens diskussion om Wilson Lindberg Uhrström vs Siltanen. Men perspektiv är såklart kul, ofta mer givande än att läsa "circle jerk "-diskussioner på forum eller dem störda med olika låsningar som ska vädras i tid och otid.
Citera
2025-07-01, 13:11
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Den nämnda skribentens diskussion om Wilson Lindberg Uhrström vs Siltanen. Men perspektiv är såklart kul, ofta mer givande än att läsa "circle jerk "-diskussioner på forum eller dem störda med olika låsningar som ska vädras i tid och otid.
Jag ifrågasatte hypen hos en medioker spelare i ett mediokert lag. Man ska nog vara född på fel sida Östersjön för att tro att Siltanen skulle ta plats i startelvan i ett enda lag som ligger före dif i tabellen.
Citera
2025-07-01, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Blash igång igen…

Hög tid för en bojkott.

Fattar inte hur spelare kan signa för honom fortfarande. Hur många karriärer har han inte varit med och sabbat, samt blåst hälften av sina klienter.
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/peking-agent-har-hotat-var-forening-och-sportchef

Så här skriver Gusten Dahlin om Peking vs Blash-konflikten i sin krönika på Fotbollskanalen idag:
"
Vad konflikten grundar sig i? Så som jag förstår det kräver spelaragenten 3,5 miljoner av de totalt 5 som ligger på bordet från intresserad klubb - annars ser spelaragenten till att spelaren vägrar gå med på övergången.
Så ser verkligheten ut idag."

Jävlar vad det har spårat ur om agenter ska vara med och hugga stora delar av övergångspengarna. Förr var känslan att agenterna typ förhandlade villkor åt spelarna och - framför allt - fick sin lön genom att ha procent på pengarna som hamnade i spelarnas fickor.
Men man förstår att agentarvodena skenat iväg om det ser ut så här.
Citera
2025-07-01, 14:30
Medlem
trazkeis avatar
Svantes pojk är klar för Häcken. Fan vad vi äter!!! Ni andra kan stå där med era skålar som någon nedpissad Oliver Twist och be om mer.
Citera
2025-07-01, 15:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Svantes pojk är klar för Häcken.

Vem?
Citera
2025-07-01, 15:28
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Svantes pojk är klar för Häcken. Fan vad vi äter!!! Ni andra kan stå där med era skålar som någon nedpissad Oliver Twist och be om mer.
Typ lika nedpissade som ni alltid blir mot GAIS?
Citera
2025-07-01, 15:36
Medlem
Valvantos avatar
Citat:

Käka på ni, sämsta laget i Göteborg. Ajaj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in