2025-02-22, 06:00
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag är ganska säker på att vi inte kommer vara med i diskussionen kring seriens bästa försvar om vi inte värvar in något mer. Vi kör samma stil som Edmonton Oilers på 80-talet i NHL - släppa in 3-4 mål varje match men göra minst 6 framåt!
Jag tänker att ni förmodligen kommer äga väldigt mycket boll och att det ni har där bak kommer räcka gott och väl för att hålla det tätt. Jag tror dessvärre att er trupp i skrivande stund är det värsta jag sett i Allsvenskan sen ni hade typ Forsberg, Lewicki, Tinnerholm, och Mange mjukglass i sina respektive primes.
Citera
2025-02-22, 06:03
Medlem
CasualCapybaras avatar
Vad tror ni är realistiska övergångs summor för Bolin, Zetterström, Erabi och Inoussa?
Citera
2025-02-22, 07:52
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Du är den enda i världen som håller er som favoriter. Måste kännas ensamt.

MFF
Elfsborg
Bajen
AIK

Är mer favoriter än ni är.
Denna sparar vi på. Kommer bli kul att påminna dig i höst!

Tur att jag inte är så skör att jag måste byta åsikt för att många andra tycker något.

Citat:
Vad tror ni är realistiska övergångs summor för Bolin, Zetterström, Erabi och Inoussa?
Bolin 120 milj kr.
Zätterström 100 milj kr.
Inoussa 60 milj kr.
Erabi 5 milj kr.

Lägger till Häckens dyraste kommande försäljningar.

Faye 100 milj kr.
Hrstic 150 milj kr.
Senast redigerad av trazkei 2025-02-22 kl. 07:55.
Citera
2025-02-22, 07:58
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Starkt ändå att hävda att Eliasson var på käppakrig som sedan visade sig vara Ymer... Lite källkritik skulle man ändå kunna förvänta sig.

Ropar man varg hela tiden så lär en varg uppenbara sig någongång.
Jag har inte läst något om detta men sätter en slant på att det var Djurgården? Fan dom är väl ganska lika ändå utan att orka googla nu. Om Bosse är yrvaken kanske han skulle råka värva Ymer?
Citera
2025-02-22, 07:59
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Starkt ändå att hävda att Eliasson var på käppakrig som sedan visade sig vara Ymer... Lite källkritik skulle man ändå kunna förvänta sig.

Ropar man varg hela tiden så lär en varg uppenbara sig någongång.
Helvete vilket gubbgnäll!

Sen är det väl synundersökning snarare än källkritik som borde efterfrågas. När vi ändå är petnoga.
Citera
2025-02-22, 08:27
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag tänker att ni förmodligen kommer äga väldigt mycket boll och att det ni har där bak kommer räcka gott och väl för att hålla det tätt. Jag tror dessvärre att er trupp i skrivande stund är det värsta jag sett i Allsvenskan sen ni hade typ Forsberg, Lewicki, Tinnerholm, och Mange mjukglass i sina respektive primes.
Stämmer det att serben är klar så är jag beredd att hålla med, i alla fall offensivt. Det måste vara en jävla mardröm för samtliga motståndare att spela 60 minuter mot en offensiv bestående av Botheim, Haksa, Taha och Bolin och sedan snegla ut mot sidlinjen och se att vi är på gång att byta in Arnor, Cvetkovic, IKT och AC...
Citera
2025-02-22, 09:32
Medlem
Citat:
Stämmer det att serben är klar så är jag beredd att hålla med, i alla fall offensivt. Det måste vara en jävla mardröm för samtliga motståndare att spela 60 minuter mot en offensiv bestående av Botheim, Haksa, Taha och Bolin och sedan snegla ut mot sidlinjen och se att vi är på gång att byta in Arnor, Cvetkovic, IKT och AC...

Ja framåt ser det riktigt fint ut. Dessutom, även om Ekong har en del att bevisa känns förhoppningen om att även han kommer att läggas till de ovan nämnda inte orimlig.
Citera
2025-02-22, 09:51
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Denna sparar vi på. Kommer bli kul att påminna dig i höst!

Tur att jag inte är så skör att jag måste byta åsikt för att många andra tycker något.

Bolin 120 milj kr.
Zätterström 100 milj kr.
Inoussa 60 milj kr.
Erabi 5 milj kr.

Lägger till Häckens dyraste kommande försäljningar.

Faye 100 milj kr.
Hrstic 150 milj kr.

Går Hrstic för 150 då går gröthalsarnas nya serb för 300.
Citera
2025-02-22, 10:06
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Går Hrstic för 150 då går gröthalsarnas nya serb för 300.
Åfan! Kommer han också vinna skytteligan överlägset i år? 🤔
Citera
2025-02-22, 10:25
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRedrum
Ja framåt ser det riktigt fint ut. Dessutom, även om Ekong har en del att bevisa känns förhoppningen om att även han kommer att läggas till de ovan nämnda inte orimlig.
Hehe, ja. Jag tycker vi ska köra Oilers-spåret och ställa upp 1-7-3 enligt följande:

Dahlin

Jansson

Bohlin - Ekong - AC - LBJ - Arnor - Cvetkovic - Taha

IKT - Botheim - Sead

Lite framåtlutat kanske, men tänk vad kul.
Citera
2025-02-22, 10:34
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Hehe, ja. Jag tycker vi ska köra Oilers-spåret och ställa upp 1-7-3 enligt följande:

Dahlin

Jansson

IKT - Botheim - Sead

Var det inte ungefär så man spelade på 50-talet?

En målvakt, två backar, fem mittfältare och tre anfallare.

Känns som om en hel del matcher kommer att spenderas mestadels på motståndarnas planhalva i år.

Och då kommer Rydis uppställning att likna ett sådant "power play".

När alla motståndare sprungit sig trötta i 60 minuter står Ali och Ekong och lurar vid sidlinjen.

Det måste vara mentalt knäckande redan på förhand. Stryk eller storstryk?

Ali kommer fira triumfer i år!

Viva, MFF! Kan inte vänta på att Allsvenskan ska dra igång ... *med en machiavelli-grimas*
Citera
2025-02-22, 10:38
Medlem
trazkeis avatar
Citat:

Dahlin

Jansson

IKT - Botheim - Sead

Något framåtlutat kanske? 😄

Men det var såhär den ursprungliga fotbollen spelades innan allt modernt trams med "defensiv balans" och annat bjäbb tog över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in