2025-02-08, 18:55
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Den listan du presenterade bevisade bara att MFFs akademi är på top då samtliga 3st från MFF som tillhör top-7 försäljningarna i Allsvenskan gått vägen via våra ungdomslag. Det är hedrande för vår organisation.

Grattis, Ibra för 24 år sedan och Nanasi som redan spelat seniorfotboll när han kom till Malmö.
Citera
2025-02-08, 18:59
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Hoppas jag har fel och Kim går mycket på egenskaper så mycket möjligt att han får axla rollen som backup men först måste han peta Gent och Steinke i HTFF. Sistnämnda var briljant stundtals i HTFF.

Tacklar man Petur ska man ha bytt klubb och ha Alexander Östlund a la Nackas minne som referenspunkt

Arnór Sigurðsson petad i Blackburn. Bosses dynamit 🧨. Mina källor säger att det blir så.
Kan vara så att du har rätt med dynamiten.

Ang Östlund har du rätt också. Som ung.. sånt psykfall. Han försökte dra näsan på mig med armbågen efter 20 sekunder. Sen var det en hård match. Nej. Han gjorde inga mål den matchen 😉
Citera
2025-02-08, 19:23
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ovissframtid är ett välkänt Sthlms hatande troll.

Sprider helt galna konspirationsteorier om att Stockholms klubbarna och framförallt AIK kan slå en signal till förbundet så får våra spelare direkt en plats i landslaget
Vilket är en helt sjuk konspirationsteori då det inte finns några bajare i landslaget!
Citera
2025-02-08, 19:28
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Vilket är en helt sjuk konspirationsteori då det inte finns några bajare i landslaget!
Tänker på denna när jag ser dig

Kul iaf för dig att Sam är coach för puckeylandslaget. Gör det dig stolt?
Tänk då när du besöker 3Arena. En vecka kvar till cupen. Kommer bli magiskt.
Senast redigerad av Fred Friendly 2025-02-08 kl. 19:30.
Citera
2025-02-08, 19:56
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tänker på denna när jag ser dig

Kul iaf för dig att Sam är coach för puckeylandslaget. Gör det dig stolt?
Tänk då när du besöker 3Arena. En vecka kvar till cupen. Kommer bli magiskt.

Vet inte varför men han känns Mora Träsk även om det är andra sidan av landet än Småland.

Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Trams.

Läkarundersökning är en formalitet.

Synd ni skulle nog börjat med läkarundersökningar. Bodø floppen ryktas vara borta till maj enligt norsk media. Det är så jävla Bosse det kan bli om de stämmer.
Citera
2025-02-08, 20:00
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Var det idag Dif skulle spela eller? Hur gick det?
Haha! Dessvärre valde honken att spela samtliga istället för en förutsägbar elva som skulle vara rimlig att vi spelar sen till cupen.
Senast redigerad av girigfan 2025-02-08 kl. 20:10.
Citera
2025-02-08, 21:07
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Kan du läsa?
En bajare ska inte säga att någon annan har hög svansföring. Ok, ni är modern fotboll förkroppsligad och råkar göra en rekordförsäljning och leker därefter att ni tillhör de stora grabbarna. "Reguljär basis" vad i det förstod du inte? Ni ger nån okänd afrikan 20 matcher och kränger vidare honom för 160 bajenmiljoner, grattis! Det är fortfarande inte i närheten av vad Nordsjaelland gjort om du hade någon aning om någonting. De har sålt 3 st spelare för ca 20m euro senaste 2 åren. Skulle du ta bort Bajens försäljning av Bazoumana skulle ni inte ens hamna top 10 i Nordsjaellands största försäljningar någonsin. Låt mig förtydliga inte ens MFF är nära Nordsjaelland på den punkten därav skrev jag "svenska klubbar och inte minst stockholmsklubbar...". Den listan du presenterade bevisade bara att MFFs akademi är på top då samtliga 3st från MFF som tillhör top-6 försäljningarna i Allsvenskan gått vägen via våra ungdomslag. Det är hedrande för vår organisation.

Man är inte ett troll för att man konstaterar obekväma fakta.
Zlatan är nästan 25 år sedan och Nanasi är mig veterligen från Kristianstad och inte Malmö. Enligt wikipedia gjorde han till och med seriematcher för Kristianstad innan han skrev på för er när var 18. Touré är fan mer egen produkt än det. Så ni har med andra ord en egen produkt på listan, Hugo Larsson.

Du missade även att både Gül och Swedberg faktiskt är Bajenfostrade. Vi är modern fotboll förkroppsligad för att vi säljer en afrikansk talang dyrt. Som att ingen annan svensk klubb har gjort det förut. Däremot slipper vi ha rattfyllerister och dömda sexualförbrytare i våra startelvor. Vi har våra egna grabbar utan brottsregister från södra Stockholm istället.
Citera
2025-02-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Zlatan är nästan 25 år sedan och Nanasi är mig veterligen från Kristianstad och inte Malmö. Enligt wikipedia gjorde han till och med seriematcher för Kristianstad innan han skrev på för er när var 18. Touré är fan mer egen produkt än det. Så ni har med andra ord en egen produkt på listan, Hugo Larsson.

Nanasi var 16 när han skrev på.
Citera
2025-02-08, 21:18
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Nanasi var 16 när han skrev på.
Han är fortfarande lika mycket egen produkt för nöff nöff som Bergvall är för Dif. Skillnaden är väl att Bergvall faktiskt är från Stockholm medans Nanasi inte ens är ifrån Malmö.
Citera
2025-02-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Vi har våra egna grabbar utan brottsregister från södra Stockholm istället.

Nej för ni är töntar.. i Västerort och Malmö har vi alla gjort en volta…
Citera
2025-02-08, 23:42
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Jeremejeff kanske vore något för AIK eller diffen? Ersättare för Pittas/Hümmet.
Citera
2025-02-08, 23:51
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Åttondelsfinal i Conference League lockar nog ganska rejält. DIF är en större klubb än Nordsjaelland i allt utom marknadsvärde. Jag bryr mig inte om du redigerar dina inlägg, du är fortfarande en idiot.

Är du seriös nu? Tror du på riktigt att en hyfsat ung fotbollsspelare på väg uppåt skulle tänka att "va fan, jag flyttar hem till Allsvenskan igen så kanske, kanske jag får chansen att spela riktigt tunga matcher för en riktig storklubb, åttondelsfinal i Consolation Prize League." Det vore om något en helt onaturlig flytt till en ungefär snarlik klubb i en klart sämre liga.
En av Allsvenskans stora uspar för svenska spelare är ju normalt sett att "borta bra men..." men Själland är ju så jävla nära att inte ens det blir en fördel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in