2025-02-07, 13:59
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Man får komma ihåg att det alltid är ungtupparna som är 100% taggade medan de mer rutinerade går på halvfart. Det var inte allt för längesedan Aziz Harabi gjorde kaos i en träningsmatch på ett läger.
Så är det, bara att kolla på vad Besara sa när Moldejunisen började tackla...att det är självklart att man tar det lite lugnt med tacklingarna på försäsongen.

De ggr man själv mött allsvenska lag så sägs det innan att spårar ngt ur så lämnar de planen i värsta fall.

Man kliver ju inte in o drar korsbandet på Petur Martein första minuten direkt.
Citera
2025-02-07, 15:38
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Så är det, bara att kolla på vad Besara sa när Moldejunisen började tackla...att det är självklart att man tar det lite lugnt med tacklingarna på försäsongen.

De ggr man själv mött allsvenska lag så sägs det innan att spårar ngt ur så lämnar de planen i värsta fall.

Man kliver ju inte in o drar korsbandet på Petur Martein första minuten direkt.
Hoppas jag har fel och Kim går mycket på egenskaper så mycket möjligt att han får axla rollen som backup men först måste han peta Gent och Steinke i HTFF. Sistnämnda var briljant stundtals i HTFF.

Tacklar man Petur ska man ha bytt klubb och ha Alexander Östlund a la Nackas minne som referenspunkt

Arnór Sigurðsson petad i Blackburn. Bosses dynamit 🧨. Mina källor säger att det blir så.
Citera
2025-02-07, 16:02
Medlem
Teus avatar
Citat:
Arnór Sigurðsson skadad i Blackburn. Bosses dynamit 🧨. Mina källor säger att det blir så.
Fixed it for you. Lårskada tror jag? Har varit borta nästan hela säsongen.
Citera
2025-02-07, 16:07
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Landar säkert i Bajen eller HTFF. Fischerström är redan uppflyttad. Kan nog bli ert största tapp någonsin från akademin..
Ska bli spännande att se om Jonathan Karlsson lyckas leverera hos hos. Han blev årets junior hos Dif 2022, han är den som sett mest intressant ut i träningsmatcherna hittills men det är såklart något helt annat när det är skarpt läge.
Citera
2025-02-07, 16:08
Medlem
Redkin kommer bli en storförsäljning. Jävla bra driv för att vara 18 år…

1-0 seger mot Nordsjälland är inte dumt. Fesshaie tillbaka i målprotokollet efter korsbandsskada i över ett år. Vi bygger vidare
Citera
2025-02-07, 16:34
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Ska bli spännande att se om Jonathan Karlsson lyckas leverera hos hos. Han blev årets junior hos Dif 2022, han är den som sett mest intressant ut i träningsmatcherna hittills men det är såklart något helt annat när det är skarpt läge.
Att läcka talanger till en rival är nog det största slaget man kan få. Bara en tidsfråga innan DIF också har ett farmarlag. Mark my words.
Citera
2025-02-07, 16:37
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Redkin kommer bli en storförsäljning. Jävla bra driv för att vara 18 år…

1-0 seger mot Nordsjälland är inte dumt. Fesshaie tillbaka i målprotokollet efter korsbandsskada i över ett år. Vi bygger vidare
Tycker alla tre som flyttades upp är enorma talanger. Redkin är väl kanske den som glänser mest just nu, men van der laan och Pavey Jr. är också extremt spännande.
Citera
2025-02-07, 16:44
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Fixed it for you. Lårskada tror jag? Har varit borta nästan hela säsongen.
Ja, och därför 💣.

Citat:
Att läcka talanger till en rival är nog det största slaget man kan få. DIF har lagt motion också om att ha ett farmarlag. Mark my words.
Fixade det åt dig
Citera
2025-02-07, 17:11
Medlem
Teus avatar
Citat:
Fixade det åt dig
Den hade jag missat. När kom den in, och hur ser planen ut?
Citera
2025-02-07, 17:28
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Den hade jag missat. När kom den in, och hur ser planen ut?
Såg den på Twitter.
Minnet kan ju spela en spratt men typ undersöka möjligheten att starta upp ett HTFF (stod ej så, men minns ej korrekt term) men inte att ta över en klubb som Bajen såvida klubben inte vill det

Alltså: inte göra som fuckin brajen men vi håller det öppet om ”klubben vill det”
Citera
2025-02-07, 19:05
Medlem
Londons avatar
Citat:
Hoppas jag har fel och Kim går mycket på egenskaper så mycket möjligt att han får axla rollen som backup men först måste han peta Gent och Steinke i HTFF. Sistnämnda var briljant stundtals i HTFF.

Tacklar man Petur ska man ha bytt klubb och ha Alexander Östlund a la Nackas minne som referenspunkt

Arnór Sigurðsson petad i Blackburn. Bosses dynamit 🧨. Mina källor säger att det blir så.

Samtidigt - 8 mål och 5 ass på de 2 023 minuterna han gjorde för Blackburn. Drygt 22 matcher effektivt alltså… det är fan inte dåligt. Skadehistorik eller ej så är han fortfarande bara 25 och självklar om vi har den minsta chans att locka över honom för säg 15-20 mkr i sign-on. Skulla kunna sträcka mig 5 till. Apropå vad vi ska göra med alla våra pengar

Detta och Finska Sillen är två bra exempel.

Har säkert skrivit minst 100 inlägg om honom och Ishak. Nu när vi äntligen hittat vår nia med liknande egenskaper, och verkar kunna behålla behålla honom, så kan den andre dock häcka bäst han vill i Tyskland (eller ”Polen” som kidsen säger).
Senast redigerad av London 2025-02-07 kl. 19:08.
Citera
2025-02-07, 19:29
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Samtidigt - 8 mål och 5 ass på de 2 023 minuterna han gjorde för Blackburn. Drygt 22 matcher effektivt alltså… det är fan inte dåligt. Skadehistorik eller ej så är han fortfarande bara 25 och självklar om vi har den minsta chans att locka över honom för säg 15-20 mkr i sign-on. Skulla kunna sträcka mig 5 till. Apropå vad vi ska göra med alla våra pengar

Detta och Finska Sillen är två bra exempel.

Har säkert skrivit minst 100 inlägg om honom och Ishak. Nu när vi äntligen hittat vår nia med liknande egenskaper, och verkar kunna behålla behålla honom, så kan den andre dock häcka bäst han vill i Tyskland (eller ”Polen” som kidsen säger).

Men gällande sakfrågan så tror jag faktiskt att stora stygga Häcken kommer gå in och bråka om Sigurdsson. Sleepy Bo får sätta väckarklockan om han ska ha någon chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in