2025-01-28, 08:55
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Påminn mig nu igen kära kamrat. Hur gick det med Dahbo och hur gick det för Bergvall? Dahbo lirar i Manchester City va?
Ahhhh! Så bokslutet över deras karriärer görs när dom är 18 bast? 🤔

Bergvall är helt meningslös i ett pissuselt Tottenham. Dahbo hade allsvenskans sämste tränare förra året och gick inga chanser alls. Jens däremot har påpekat hur märkligt det är att en toppspelare i svenska U-21 landslaget inte skulle platsa i allsvenskan.
Citera
2025-01-28, 09:00
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ah, Touré är övervärderad för att Hoffenheim ligger i botten av ligan. Var orolig för att din logik skulle brista där ett tag!
Nej nej nej. Du missförstår mig. Hoffenheim har ju aldrig gjort annat än perfekta värvningar i hela deras historia. Därför kan man anta att dom i själva verket blåser er på Tore som egentligen är värd så mycket mer. Detta Hoffenheim som hade varit världens bästa lag om inte Gud, tandfen och Carola ständigt satt krokben för dom.
Citera
2025-01-28, 09:39
Medlem
bananjuices avatar
Vi vill ha
Skoglund kvar

Räcker att Touré går, till slut är det omöjligt att hålla kvar honom.
Citera
2025-01-28, 09:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Trodde verkligen att Isaks rekord skulle hålla i sig ett jävla tag när vi sålde honom till Dortmund men ja ibland har man verkligen fel. Bergvall, Hugo Larsson och nu vad man får förmoda Toure? Missar jag nån som gått för mer än Isak?
Citera
2025-01-28, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Nej nej nej. Du missförstår mig. Hoffenheim har ju aldrig gjort annat än perfekta värvningar i hela deras historia. Därför kan man anta att dom i själva verket blåser er på Tore som egentligen är värd så mycket mer. Detta Hoffenheim som hade varit världens bästa lag om inte Gud, tandfen och Carola ständigt satt krokben för dom.
Jag håller med dig om att Touré sannolikt kommer gå för betydligt mer än 160 mille i framtiden, men vi är där vi är i näringskedjan. Då får man nöja sig med 160 mille för Allsvenskans största talang!

Bara att gratulera Bazou, Hoffenheim och Bajen till en bra affär om den går igenom. Bra affär för alla inblandade.
Citera
2025-01-28, 09:54
Medlem
Melker Widell ryktas till Swansea för 50 miljoner.

Känner inte igen namnet.
Ser att han har tillhört Landskrona och Malmö tidigare. Spelar idag för Ålborg.

Någon som har koll på honom? Vad är han för spelartyp?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/pPmw2V/jattebud-pa-melker-widell-swansea-vill-kopa-loss-mittfaltaren
Citera
2025-01-28, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jag trodde Bergvall gick för fler bajenmiljoner än så i det s.k. "totala paketet" som Disco skriver om?

Priserna från Allsvenskan trissas upp och det är bra. Det verkar ju dock inte smittat av sig på Elfsborg när det gäller försäljningarna av Baidoo och Ouma.

Ja det gjorde han. Bergvalls övergång beräknas sluta på cirka 220 miljoner om jag inte missminner mig, om alla bonusar går in.

Ryktas ju att DIF fick typ 50 miljoner efter hans första PL start. Det ska vara "enkla" bonusar som är inlagda som jag förstår det.

DIF räknar med att 2 till bonusar kommer in till dom innan säsongen är över.

Edit: Tror mer att dom menar att detta är en rekordförsäljning när det kommer till "garanterade" pengar in i ett svep än bonusbaserat.
Citera
2025-01-28, 09:59
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Trodde verkligen att Isaks rekord skulle hålla i sig ett jävla tag när vi sålde honom till Dortmund men ja ibland har man verkligen fel. Bergvall, Hugo Larsson och nu vad man får förmoda Toure? Missar jag nån som gått för mer än Isak?

Touré €15 (inklusive bonusar gissningsvis)
Nanasi €11
Bergvall €10
Hugo Larsson €9M
Isak €8.6M
Agbonifo €8M (inklusive bonusar gissningsvis)
Zlatan €7.8M
Yalcouye €7M

(enligt Transfermarkt som inte inkluderar bonusar).
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-01-28 kl. 10:19.
Citera
2025-01-28, 10:17
Medlem
mishimas avatar
Touré har ju en fantastisk spetskompetens i sin snabbhet och explosivitet. Den kan ta honom en bra bit.

Men vet jag reagerade på hans rätt dåliga bollbehandling när vi mötte Hammarby i höstas. Han hade flera löpningar med boll som såg farliga ut, men när han skulle peta bollen framåt gick den mer mot hörnflaggan än mot mål och chansen försvann. Han har egenskaper att förbättra och sedan undrar jag hur han kommer att fungera mot lag som backar hem och inte ger lika stora löpytor.
Citera
2025-01-28, 10:37
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Touré har ju en fantastisk spetskompetens i sin snabbhet och explosivitet. Den kan ta honom en bra bit.

Men vet jag reagerade på hans rätt dåliga bollbehandling när vi mötte Hammarby i höstas. Han hade flera löpningar med boll som såg farliga ut, men när han skulle peta bollen framåt gick den mer mot hörnflaggan än mot mål och chansen försvann. Han har egenskaper att förbättra och sedan undrar jag hur han kommer att fungera mot lag som backar hem och inte ger lika stora löpytor.
Otrolig spelare absolut. Men det var mest under sommaren han var riktigt bra. Under hösten var han rent av blek. Klarade han inte av lite sämre förutsättningar av spelplaner?
Citera
2025-01-28, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Jösses! Är inte Hammarby bra på att hitta spelare i en yngre ålder också.

Medan MFF mestadels satsar på etablerad kvalitet, 30+ ...

Känns som om Hammarby kommer komma ikapp, ekonomiskt och sportsligt.

Har vi att se fram emot motsvarigheten till Bayern vs Dortmund (eller är det Leverkusen numera?).

I vart fall: Kan bli en intressant rivalitet kommande år. Som om inte Djurgår'n räckte.

Himmelsblått kommer få kämpa för trippelguldet. Nu håller det inte med gamlingar och sjukstuga.

Kul för ligan om DIF, Bajen (och kanske Elfsborg på sikt?) kan utmana Malmö ordentligt.

Det vore fruktansvärt trist om Malmö blir som Bayern München i Bundesliga.
Citera
2025-01-28, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
30-35 procent försvinner till personer och gamla klubben. Fina pengar oavsett för en som spelat 23 matcher.

Tycker man ska betala någon miljon extra för att få ner % på VFK i framtiden. Detta gäller alla klubbar i princip.

Betala lite extra på en gång istället.

Sen är det en gamble då spelaren kan floppa, men man måste chansa lite ibland. Och i detta fall så hade det resulterat i betydligt mer pengar in på Bajens konto vid en försäljning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in