2025-01-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hoffenheim ger sig in och budar 160 bajenmiljoner på Touré.

https://www.aftonbladet.se/a/PpwVxz
Sjukt när han är sämre än någon random Häcken-lirare.
Citera
2025-01-27, 23:09
Medlem
Bajenjeppes avatar
Vore såklart ett tufft tapp av Skoglund, men 50 mille borde man i så fall acceptera tycker jag. Jonathan Karlsson tror jag är en väldigt fin ersättare. Dessutom kan man använda Fofana där om man hellre vill gå på det spåret. Med Winther tillbaka är konkurrensen ändå tuff med Vagic och Victor Eriksson, plus Gyamfi och unge Reyes där bakom på mittbacken.
Senast redigerad av Bajenjeppe 2025-01-27 kl. 23:11.
Citera
2025-01-27, 23:12
Medlem
Citat:

Jag trodde Bergvall gick för fler bajenmiljoner än så i det s.k. "totala paketet" som Disco skriver om?

Priserna från Allsvenskan trissas upp och det är bra. Det verkar ju dock inte smittat av sig på Elfsborg när det gäller försäljningarna av Baidoo och Ouma.
Senast redigerad av frankkk 2025-01-27 kl. 23:14.
Citera
2025-01-27, 23:14
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Vore såklart ett tufft tapp av Skoglund, men 50 mille borde man i så fall acceptera tycker jag. Jonathan Karlsson tror jag är en väldigt fin ersättare. Dessutom kan man använda Fofana där om man hellre vill gå på det spåret. Med Winther tillbaka är konkurrensen ändå tuff med Vagic och Victor Eriksson, plus Gyamfi och unge Reyes där bakom på mittbacken.
Jag tycker inte man ska sälja Skoglund för 50 mill till Turkiska ligan. Han är värd ett bättre öde och ett bättre bud.
Citera
2025-01-27, 23:17
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
€14M är helt OK betalt för Touré.

Fina pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Du tror inte kukräven sitter på massa insides i Dif från sitt småländska stödboende?

Han har gång på gång visat här att han har stor insyn i djurgårn och känner en och annan på kansliet.
Citera
2025-01-27, 23:19
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Jösses! Är inte Hammarby bra på att hitta spelare i en yngre ålder också.

Medan MFF mestadels satsar på etablerad kvalitet, 30+ ...

Känns som om Hammarby kommer komma ikapp, ekonomiskt och sportsligt.

Har vi att se fram emot motsvarigheten till Bayern vs Dortmund (eller är det Leverkusen numera?).

I vart fall: Kan bli en intressant rivalitet kommande år. Som om inte Djurgår'n räckte.

Himmelsblått kommer få kämpa för trippelguldet. Nu håller det inte med gamlingar och sjukstuga.
Citera
2025-01-27, 23:20
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Om jag höll oss som favoriter till 2:a platsen så är jag inte så säker på det utan Skoglund på planen.

50 mille var man överlycklig över för 2-3 år sedan, men nu gör det inte lika mycket för våran ekonomi som då.
Det kallas avtagande marginalnytta, ett rent lyxproblem. Bajen bör inte sälja Skoglund för 50.
Citera
2025-01-27, 23:21
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Jösses! Är inte Hammarby bra på att hitta spelare i en yngre ålder också.

Medan MFF mestadels satsar på etablerad kvalitet, 30+ ...

Känns som om Hammarby kommer komma ikapp, ekonomiskt och sportsligt.

Har vi att se fram emot motsvarigheten till Bayern vs Dortmund (eller är det Leverkusen numera?).

I vart fall: Kan bli en intressant rivalitet kommande år. Som om inte Djurgår'n räckte.

Himmelsblått kommer få kämpa för trippelguldet. Nu håller det inte med gamlingar och sjukstuga.

30-35 procent försvinner till personer och gamla klubben. Fina pengar oavsett för en som spelat 23 matcher.

Citat:
Runt 30 procent bränns av? Plus minus fem?
- Ja, så skulle man nog kunna säga säger Hjelmberg.
Senast redigerad av GrandiosaMexicana 2025-01-27 kl. 23:24.
Citera
2025-01-27, 23:44
Medlem
Haha, Peking tänkte fynda nere i div. 2 men var nog inte beredda på att spelare där kan ha en standard. Lite kul ändå att skyltfönstret Allsvenskan inte betyder allt, ett skambud är fortfarande svårt att ta:

– Jag hoppades på ett bättre erbjudande men jag gav IFK Norrköping en ärlig chans. Nu önskar jag IFK lycka till och jag söker mig vidare, säger Stevan Beko.
Citera
2025-01-27, 23:51
Medlem
Enterprises avatar
Hur går det med DIF-bomben dårå?
Citera
2025-01-28, 01:23
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Du tror inte kukräven sitter på massa insides i Dif från sitt småländska stödboende?

Har Bajen någon del av Sthlm i Västerort?

Jag tänker eftersom DIF har Huvudsta
Citera
2025-01-28, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Elias Andersson? Fan du droppar bomber som Hitler, vi glömmer aldrig när du avslöja Celso Borges före Twitter.

Skulle Elias Andersson vara en atombomb? lol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in