2025-01-22, 00:07
[quote=Weezl|90775054]Håller med till 100%. När Peter konfronterades vid bordet var det enda de andra deltagarna (förutom R) kunde säga att de har HÖRT att Peter sagt si eller så. Vem har de hört det av? Robert såklart, som varit öppen från början med att han smed planer för att få Peter ur vägen. Han märkte direkt att han var utanför och kändes svag, därför passade han på att attackera honom som en mobbare gör. Att Peter sedan velat lösa det ”man mot man” tror jag definitivt var menat som att tala ut och lösa problemet, oavsett tonläge. Jag hade också varit upprörd om någon anklagat mig för saker de ”hört” att jag sagt, när allt kom från en och samma person som gjorde allt för att trycka på rätt knappar.

Har haft mycket gemensamma kompisar med Peter sedan unga år och aldrig hört något eller upplevt honom som någon som hamnar i bråk eller slagits. Han tog aldrig speciellt mycket plats. Vad någon gör i relationer bakom stängda dörrar vet ingen, men att han skulle hota någon med att SLÅ personen i TV köper jag inte någonstans. Det är väldigt out of character. Psykmobbaren med svarta ögon såg en snygg tjej och en kille som stod ivägen och dessutom var utanför gruppen, han passade på att hugga direkt och försökte få med sig resten av gruppen att hjälpa till med mobbningen. När Peter sedan tar illa upp och ryter ifrån att de måste lösa situationen springer mobbaren direkt till produktionen och ”uäääh han vill slå mig!” och planen gick i lås. Precis som han själv sa hånflinandes, han vill ha ut honom och ”tror nog jag löser det hehe”.

Eller så förstod robert absolut, men valde aktivt att vända på allt för att få ut peter. Annan tråd säger att robert har en historia av dåliga korta relationer som alltid slutar exakt som tv4 nu och följt av mobbing och smutskastning. Vet inte om det är narcissist eller psykopat som passar in.
Citera
2025-01-22, 00:19
Medlem
[quote=Swiwelsweeper|90776052]
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Håller med till 100%. När Peter konfronterades vid bordet var det enda de andra deltagarna (förutom R) kunde säga att de har HÖRT att Peter sagt si eller så. Vem har de hört det av? Robert såklart, som varit öppen från början med att han smed planer för att få Peter ur vägen. Han märkte direkt att han var utanför och kändes svag, därför passade han på att attackera honom som en mobbare gör. Att Peter sedan velat lösa det ”man mot man” tror jag definitivt var menat som att tala ut och lösa problemet, oavsett tonläge. Jag hade också varit upprörd om någon anklagat mig för saker de ”hört” att jag sagt, när allt kom från en och samma person som gjorde allt för att trycka på rätt knappar.

Har haft mycket gemensamma kompisar med Peter sedan unga år och aldrig hört något eller upplevt honom som någon som hamnar i bråk eller slagits. Han tog aldrig speciellt mycket plats. Vad någon gör i relationer bakom stängda dörrar vet ingen, men att han skulle hota någon med att SLÅ personen i TV köper jag inte någonstans. Det är väldigt out of character. Psykmobbaren med svarta ögon såg en snygg tjej och en kille som stod ivägen och dessutom var utanför gruppen, han passade på att hugga direkt och försökte få med sig resten av gruppen att hjälpa till med mobbningen. När Peter sedan tar illa upp och ryter ifrån att de måste lösa situationen springer mobbaren direkt till produktionen och ”uäääh han vill slå mig!” och planen gick i lås. Precis som han själv sa hånflinandes, han vill ha ut honom och ”tror nog jag löser det hehe”.

Eller så förstod robert absolut, men valde aktivt att vända på allt för att få ut peter. Annan tråd säger att robert har en historia av dåliga korta relationer som alltid slutar exakt som tv4 nu och följt av mobbing och smutskastning. Vet inte om det är narcissist eller psykopat som passar in.

Han verkar vara sjukt oskön i alla fall, elak. Vem går till attack mot någon som redan är utstött och sitter och gråter? Och vill inte ens prata eller lösa det påstådda problemet? Det visar att det kanske inte fanns något att reda ut, målet var bara att få den andra ur vägen. Vinner han Farmen kastar jag TVn från fönstret!
Citera
2025-01-22, 02:43
Medlem
Varför blir alltid folk så glada för öl i sånna här program? Det är helt värdelöst att dricka en öl ju, då är det bättre att inte dricka alls. Man blir bara trött av en öl
Citera
2025-01-22, 02:49
Medlem
Sen att det redan är läckt vem som vinner är lite spännande också. Min första tanke var ju Pet*r men kom på sen att han vet nog inte vem som vann.
Citera
2025-01-22, 02:51
Medlem
N och R (Pakten)har lagt upp denna video: Extrainsatt Reaktion från Pakten pga Stort Mediapådrag
https://www.youtube.com/watch?v=n4L2X8G_FH8
Robert berättar enligt honom själv vad som egentligen hände..
Senast redigerad av TeelbeST 2025-01-22 kl. 03:04.
Citera
2025-01-22, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Varför blir alltid folk så glada för öl i sånna här program? Det är helt värdelöst att dricka en öl ju, då är det bättre att inte dricka alls. Man blir bara trött av en öl

Eller hur, framhäva och reklamera för alkohol är också förbjudet. Förstår du blir trött.
Citera
2025-01-22, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HJKLQ
De senaste åren har det ju varit uppdelat. Om man ser på TV4 play plus.

Va? Det har ju aldrig varit uppdelat såhär någon gång förut, detta upplägg är ju nytt.
Citera
2025-01-22, 06:13
Medlem
[quote=Weezl|90776109]
Citat:
Ursprungligen postat av Swiwelsweeper

Han verkar vara sjukt oskön i alla fall, elak. Vem går till attack mot någon som redan är utstött och sitter och gråter? Och vill inte ens prata eller lösa det påstådda problemet? Det visar att det kanske inte fanns något att reda ut, målet var bara att få den andra ur vägen. Vinner han Farmen kastar jag TVn från fönstret!

Håller med allt ni båda skriver. Jag kollar aldrig ens på Farmen men råkade se detta avsnitt, reagerar på hur man kan bli så upprörd så snabbt för något som inte kan vara annat än hörsägen. Det är ett fult och genomskinligt spel som borde vara förbjudet i Farmen.
Citera
2025-01-22, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Ja, kunde de inte ha givit dem varsin dosa General och en kvarte Kron och låtit dem livas litet?
Skulle det gå för hett till kunde produktionen väl ha kylt av dem med en gammal rostig brandspruta?
Peter är den ende värdige vinnaren av Farmen 2025!
Hoppas att han bara är ute och löper varg och att han får komma tillbaka via Backstugan eller nå't. Fan, han och hans gamla fjälla hann ju knappt träffs. Det kunde ju blivit litet härlig hat-sex i Storbondestugan om inte annat.

Jag har inga problem med lite känslor. Sen behöver dom kanske inte klappa till varandra, där kan väl gränsen gå. Men en liten brottningsmatch hade ju inte skadat. De hade ju varit löst sen. Så löste man problem förr. Kollade om säsongen igår där Özkan och Blondie var med. Lite högre i tak där. Dom åkte ju ut för att dom snattade mat och sen va de något rasistiskt som sades. Rekommenderar att se om
Citera
2025-01-22, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldlord
Så riktiga män visar inte känslor?

Du kallar de där riktiga män då , som sitter och brölar som om de satt på första voltan och tror de kan ropa på pliten så fort det bränner till?
Citera
2025-01-22, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goootfrid
Ibland så glömmer man att det fortfarande finns män som ger en kommentar som denna. Du ska nog krypa tillbaka under din sten och fortsätta dina desperata tankar i din lokala incelgrupp

Det sa min fru också , är du transa eller din jävla fjolla som sitter och lipar över ett ord på nätet?
Citera
2025-01-22, 08:19
Medlem
Mina två cent är som följer;
Man ser på Rob*ans ögon att han inte är klok, han är inte fysiskt farlig men tillsynes minst en personlighetsstörning och denna av rang. Oavsett omständigheter med Pet*r så tar man det isf mellan fyra ögon och inte inför alla, Rob*an visste exakt vad han gjorde, Pet*r var känslomässigt utsatt precis då och det gick som det gick. Personligen tycker jag att Rob*an verkar vara en särdeles osympatisk och vidrig individ.

Angående tankarna om Pet*r med ex-flickvän;
Hade det varit något riktigt fint smaskigt stuff, som igen befäster bilden media vill ge, så hade han varit outad så det bara smäääääller om det i TV. Folk älskar att hata män som är så. Relationen har varit skakig och bråkig som många andras relationer, flickvännen har gått och varit med en annan. Det är dock inget som är kul och inget vi gillar att hata på, utan här hade vi börjat "Jaahaaaa, varför valde hon att göra det? Vad hade han gjort?". En sådan händelse är inget som Pet*r hade erkänt inför svenska folket, "Mitt ex var otrogen" och inget hon hade erkänt heller. Hade hon fått stryk så hade hon.. kanske inte sjungit som en kanariefågel, men vi hade mellan raderna förstått att det var det som hänt.

Notera att båda styckena ovan är fullständiga spekulationer från min sida, men jag tycker att de spekulationerna jag sett hitintills missat väsentliga punkter enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in