2025-01-21, 21:50
Medlem
Såhär skriver aftonbladet..

TV4 om bråket mellan Peter och Robert
Joel Bendrik, exekutiv producent för ”Farmen”, skriver i ett mejl att man alltid bedömer varje enskild situation som uppstår under inspelningarna.

”I just detta fall blev en deltagare väldigt upprörd och de övriga i gruppen uppfattade honom som hotfull i situationen, och därför beslutades det att Peter fick lämna.”

Han fortsätter:

”Det var ett beslut som togs åt honom men som han absolut förstod. Att delta i ’Farmen’ ska kännas bra för alla inblandade och det här bedömdes som det bästa sättet att gå vidare för alla.”

Detta får en att anta att det var inte Peters val, han vill nog bara få det att låta så. De var ju även flera som uppfattade situationen hotfull. Man får anta att produktionen talade med dem en och en.
Citera
2025-01-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roskorv96
Var det inte Robert som i sitt intro sa att han gärna ville spä på och trycka på ömma punkter när det gällde drama?
& han ville ju även hångla med Alida, men inte när Peter var närvarande.
Är det därför han sa som han gjorde till produktionen och gjorde så Peter fick lämna?

Jag har denna teori iaf, och att Robert också sa efteråt att han nu är borta så är det enklare att komma närmare Alida, eller något i den stilen. Verkar rätt tillgjort från Roberts sida bara för att han kunde

Håller med till 100%. När Peter konfronterades vid bordet var det enda de andra deltagarna (förutom R) kunde säga att de har HÖRT att Peter sagt si eller så. Vem har de hört det av? Robert såklart, som varit öppen från början med att han smed planer för att få Peter ur vägen. Han märkte direkt att han var utanför och kändes svag, därför passade han på att attackera honom som en mobbare gör. Att Peter sedan velat lösa det ”man mot man” tror jag definitivt var menat som att tala ut och lösa problemet, oavsett tonläge. Jag hade också varit upprörd om någon anklagat mig för saker de ”hört” att jag sagt, när allt kom från en och samma person som gjorde allt för att trycka på rätt knappar.

Har haft mycket gemensamma kompisar med Peter sedan unga år och aldrig hört något eller upplevt honom som någon som hamnar i bråk eller slagits. Han tog aldrig speciellt mycket plats. Vad någon gör i relationer bakom stängda dörrar vet ingen, men att han skulle hota någon med att SLÅ personen i TV köper jag inte någonstans. Det är väldigt out of character. Psykmobbaren med svarta ögon såg en snygg tjej och en kille som stod ivägen och dessutom var utanför gruppen, han passade på att hugga direkt och försökte få med sig resten av gruppen att hjälpa till med mobbningen. När Peter sedan tar illa upp och ryter ifrån att de måste lösa situationen springer mobbaren direkt till produktionen och ”uäääh han vill slå mig!” och planen gick i lås. Precis som han själv sa hånflinandes, han vill ha ut honom och ”tror nog jag löser det hehe”.

Robert är en riktigt äcklig mobbare som bara vågar ge sig på någon han tycker är svagare. Är personen dessutom redan utanför i gruppen gör det hans jobb bara enklare.
Citera
2025-01-21, 22:10
Medlem
Från Aftonbladet:

”– Så när han kommer tillbaka från synken han har spelat in så säger jag ”du Robert, vi behöver prata. Jag vill se dig öga mot öga, man mot man, och höra hur i helvete du kunde göra så mot mig?”
Enligt Peter är det den meningen som Robert har missuppfattat.
Peter hävdar att det han menade var att han ville prata.
Robert ska ha tolkat det som att han ville slåss
– Det var han som sa ”vadå, vill du slåss?”
Så du sa aldrig att du ville slåss?
– Nej, Jag sa att vi skulle ta det öga mot öga, vuxen man till vuxen man, så att han kunde ställas till svars över hur han kunde göra så mot mig.”

Jag köper den versionen. Jag tror han varit extremt ledsen och frustrerad och haft ett högt tonläge, och Robert vrider orden som vanligt till något helt annat.
Citera
2025-01-21, 22:19
Medlem
Produktionen bedömde det väl som att det blir bättre tv om Robert stannar.
Finns nog inte mycket anledning att försöka analysera eftersom de har en annan agenda.
Det vi anser vara rätt/fel är oviktigt så länge det ger tittarsiffror.
Citera
2025-01-21, 22:24
Medlem
Robert Bateman är nog inte ovan att gå till vakten på krogen och dra en ramsa för att få ut ett potentiellt hot från lokalen.
Citera
2025-01-21, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Håller med till 100%. När Peter konfronterades vid bordet var det enda de andra deltagarna (förutom R) kunde säga att de har HÖRT att Peter sagt si eller så. Vem har de hört det av? Robert såklart, som varit öppen från början med att han smed planer för att få Peter ur vägen. Han märkte direkt att han var utanför och kändes svag, därför passade han på att attackera honom som en mobbare gör. Att Peter sedan velat lösa det ”man mot man” tror jag definitivt var menat som att tala ut och lösa problemet, oavsett tonläge. Jag hade också varit upprörd om någon anklagat mig för saker de ”hört” att jag sagt, när allt kom från en och samma person som gjorde allt för att trycka på rätt knappar.

Har haft mycket gemensamma kompisar med Peter sedan unga år och aldrig hört något eller upplevt honom som någon som hamnar i bråk eller slagits. Han tog aldrig speciellt mycket plats. Vad någon gör i relationer bakom stängda dörrar vet ingen, men att han skulle hota någon med att SLÅ personen i TV köper jag inte någonstans. Det är väldigt out of character. Psykmobbaren med svarta ögon såg en snygg tjej och en kille som stod ivägen och dessutom var utanför gruppen, han passade på att hugga direkt och försökte få med sig resten av gruppen att hjälpa till med mobbningen. När Peter sedan tar illa upp och ryter ifrån att de måste lösa situationen springer mobbaren direkt till produktionen och ”uäääh han vill slå mig!” och planen gick i lås. Precis som han själv sa hånflinandes, han vill ha ut honom och ”tror nog jag löser det hehe”.

Robert är en riktigt äcklig mobbare som bara vågar ge sig på någon han tycker är svagare. Är personen dessutom redan utanför i gruppen gör det hans jobb bara enklare.

Ja jag tar nog Peters parti, tycka vad man tycka vill med honom men han ser definitivt mer genuin ut än den gamla pundaren
Citera
2025-01-21, 22:37
Medlem
kukflashs avatar
Är det inte lite anmärkningsvärt att Peter fick prata ut i synken och att man dessutom väljer att sända det? Hade inte blivit förvånad ifall Robert ljög om det och fick honom utkastad pga lögner, sedan vill TV4 rädda det genom att låta Peter få komma till tals.
Citera
2025-01-21, 22:41
Medlem
Är bara på avsnitt två men fullkomligt avskyr Robert 🚩🚩🚩 med det sagt tror jag inte att peter är en bättre människa. Men Robert är det då inte heller.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2025-01-21 kl. 22:45.
Citera
2025-01-21, 22:49
Medlem
picapicans avatar
Robert är helt klart psykopat. Vilken vidrig typ. Å andra sidan, var det fler som sa att de ville få ut Peter. Vad ska man tro...?
Citera
2025-01-21, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Robert är helt klart psykopat. Vilken vidrig typ. Å andra sidan, var det fler som sa att de ville få ut Peter. Vad ska man tro...?

Jag TROR att de andra tyckte att han inte passade in från början, han är lite annorlunda och kanske inte smälter in lika enkelt som de andra som var mer framåt och skillade socialt.
Sedan fick Robert sin agenda att han skulle få ut honom och började sprida skit till de andra som Peter påstods ha sagt - vid konfrontationen sa de andra ”vi hörde att du sagt så!” och var sura därför. Pga något de HÖRT att han sagt, från Robert. Då blev Peter ännu mer utanför av gruppen och Robert fick med sig de andra på tåget att vara arga på honom. Men egentligen kanske allt var ett påhitt från Robert, som tryckte på alla knappar tills han blev frustrerad och höjde rösten. Inte ens då kunde Robert lyssna eller lösa det för hans agenda var aldrig att lösa något, han skulle bara få ut honom. Jag tror Peter var ledsen och arg för hur de mobbade honom med Robert i spetsen, men att han skulle hotat med att slåss tror jag inte ett dugg på. Han var sårad och uppgiven, knappast mordisk.
Citera
2025-01-21, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixabilbengt
Vilka tidigare år?
Är väl första gången?

De senaste åren har det ju varit uppdelat. Om man ser på TV4 play plus.
Citera
2025-01-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Hade tydligen rätt angående Peter han är ett litet psyksjukt svin

Haha ja dom som inte ser det har inte jobbat med problematiska människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in