Citat:
Egentligen inget som är oklart. Det står "Förhyrda platser" på en tt, ni har inte hyrt platsen, därmed finns underlag att utfärda ka. Att efteråt hävda att det på några egengjorda skyltar står något annat, det kan säkert lyckas ibland, men förutsätter att ni verkligen varit besökande på det som står på skylten. Uppenbart har ni haft ärende annorstädes.
Vad är det ni egentligen ifrågasätter i regelverket?
Vad är det ni egentligen ifrågasätter i regelverket?
...jag svarade väl på det här i tidigare inlägg. Men just att de "egengjorda" skyltarna är det enda man har att gå på om jag, eller någon annan ovetandes, nu ville besöka butiken - som jag upptäckte var stängd efter att ha kollat runt i det absoluta närområdet..
Regelverket har ju i detta då överskridit rimlighet och reson med tanke på tid det tog för parkeringsbolaget att sätta dit ost-skivan från att jag anlänt platsen när det saknas en vad jag kan anse korrekt skyltning samt oklarhet om butikens "varande" - vilket ihop inte kan påvisa något- citat "Uppenbart har ni haft ärende annorstädes.". Då blir regelverkets och påstridigheten från HOJAB att fortsatt kräva kontrollavgift trots mina bestridanden rent ut sagt komplett befängda..
Att det dessutom kan uppfattas som en långt ifrån välbesökt parkeringsyta inom hela älvsjö mäss-område gör ju inte saken rätt - men ändock irriterande att då stå till svart med 1100kr i böter för en till synes och uppenbar mikrominimal överträdelse. en sak om jag använt platsen för pendelparkering eller hindrat framkomlighet. Känslomässiga punkter i detta fall är jag dock väl medveten om inte tas till protokollet..