• 1
  • 2
2024-11-10, 20:43
Medlem
Obehaglig historia! För att hålla saken till offentliga handlingar(Norrköpings Tingsrätts dom T2960-23) om en offentlig person kan väl sägas att Johannes(9 ggr Sveriges Starkaste Man, det mesta kända svenska namnet i sporten efter Magnus Samuelsson) verkar ha mist vårdnaden om sina barn som följd av beslut från en väldigt övertygad tingsrätt. Han har anklagades där för att ha utsatt sin kvinna och sina barn för våld, av kvinnan. I domskälet står att läsa:

"Hon har också presenterat ett flertal film- och ljudklipp, som ger starkt stöd åt hennes påståenden om förhållandena i hemmet. Johannes Årsjö har även själv gjort vissa medgivanden."

Alkohol verkar ha varit ett återkommande tema. Angående en incident under en tennisturnering i Båstad står det:

"Händelsen i Båstad är väl utredd. Johannes Årsjö har då under pågående utredning efter en tidigare orosanmälan druckit sig berusad i [sonens namn] sällskap och skrikit på honom, vilket lett till att [sonens namn] sökt skydd hos en för honom tidigare okänd person, nämligen [vittnes namn]. Denna har på ett sätt som framstår som trovärdigt och tillförlitligt vittnat om, dels hur Johannes Årsjö uppträdde, dels hur rädd [sonens namn] var."

Tydligen har det varit en del turer med socialtjänsten som lett fram till den här tingsrättsförhandlingen.

"Socialtjänsten har i den utredning som inleddes i januari 2023 och som omfattade alla barnen, konstaterat att Johannes Årsjö allvarligt brustit i att tillgodose barnens grundläggande och känslomässiga behov och att barnen i olika utsträckning utsatts för och fått bevittna våld och kränkande behandling från pappans sida."

Mäns våld mot kvinnor alltid obehagligt, men dubbelt upp när mannen är lika mycket starkare än de flesta män, som de flesta män är starkare än kvinnor.
Citera
2024-11-10, 22:34
Medlem
Ladda upp domen.......
Citera
2024-11-10, 23:05
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hstblle45

Mäns våld mot kvinnor alltid obehagligt, men dubbelt upp när mannen är lika mycket starkare än de flesta män, som de flesta män är starkare än kvinnor.

Jag tycker allt våld mot oskyldiga är obehagligt, oavsett kön och de inbördes styrkeförhållandena.
Citera
2024-11-11, 02:00
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Stackars barn - hoppas de kan växa upp utan allt för grava trauman, vilket jag tyvärr tror blir svårt...
Citera
2024-11-11, 09:05
Avstängd
Han har varit med på uppdrag mat med Mauri.

https://youtu.be/Ys3BtOBPVhg?t=0&si=-pbMdW7y2UpJFE8V
Citera
2024-11-11, 09:31
Medlem
Släkt med Ebba på något sätt?
Hon som åker para-slalom.
Citera
2024-11-11, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canonica
Släkt med Ebba på något sätt?
Hon som åker para-slalom.

Hennes farbror.
Citera
2024-11-15, 07:30
Medlem
Allt stämmer. Johannes är en sorglig ursäkt till man.. han har misshandlat både " J" och flera av sina barn på olika vis under mer än 10 år.
Citera
2024-11-15, 17:26
Medlem
Kustenklars avatar
Väldigt gärna länk till Fup/ dom , tack .
Citera
2024-11-15, 22:12
Medlem
Nu har Aftonbladet skrivit en artikel om det hela utan att nämna riktiga namn. Det är en ingen rolig läsning. En del ganska intensivt våld beskrivs:
Citat:
Men han har enligt henne skallat henne, tagit stryptag, knuffat in henne i skåp och hotat att döda henne.
– Till en början sa jag ifrån, men några år in i förhållandet så hade jag nått den punkten att jag inte vågade säga något längre. Jag försökte bara att inte provocera honom. Men det var svårt att veta vad som skulle provocera honom den dagen eller inte, säger hon.

Och historien verkar inte vara riktigt slut även nu efter tingsrättsdomen:
Citat:
Och här började eftervåldet säger Karin, det som det kallas när den man lämnat på olika sätt fortsätter att kontrollera ens liv. Det kan vara genom rättsprocesser, ekonomi, förtal – sätten är många.

Citat:
– Jag var så lättad när vårdnadstvisten var över för jag och barnen har vandrat genom helvetet. Men just nu känns det som att den här mardrömmen aldrig kommer att ta slut, säger Karin.
Citera
2024-11-16, 13:03
Medlem
Hon får samtal och meddelanden dagligen av släkten...
Vidrigt att känna sig så förföljd.
Folk hyllar fortfarande honom till skyarna på instagram
Citera
2024-11-16, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Darthvader45
Han har varit med på uppdrag mat med Mauri.

https://youtu.be/Ys3BtOBPVhg?t=0&si=-pbMdW7y2UpJFE8V

Han nämner inget om alkohol eller steroider?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in