Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2006-08-25, 22:57
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Mamma Scans köttbullar är skräp! Dom luktar skit, och dom smakar skit! Jag kan inte äta dom utan att må illa.

Rula egna köttbullar, era lata satar...

Äntligen en vettig människa bland alla småglin och tramsare i den här tråden!
Det är väl självklart att man skall göra sina egna köttbullar eller pannbiffar eller sin egen kålpudding. Det är så enkelt och så billigt och så slipper man den där konstiga lukten från Mamma Scans bak för jag håller med om att det är en konstig lukt. Nu är det visserligen några år sen jag köpte en sån förpackning men lukten eller odören sitter där än.
Nej pojkar och flickor; ut o köp ett halvt kilo nöt- eller blandfärs och har butiken extrapris så köp flera. Köp sen också lök, mjölk och skorpmjöl och sen gå hem till köket och rör ihop smeten. Receptet är enkelt och finns på nätet.
Sen när ni är klara så ät och ni kommer troligen aldrig mer att köpa bullar från Mamma Scans bak.
Citera
2006-08-25, 23:15
  #38
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
många köttprodukter packas i speciell gas sk "skyddande atmosfär".

Det har jag också lärt mig. Tror att det är så.
Citera
2006-08-25, 23:23
  #39
Medlem
StigAllans avatar
Det får lukta vad fan som helst om färdiga köttbullar inköpta i butik.
Smakar jävligt gör dom också.
Så skippa brödsmakande köttbullssubstitut.

Det går snabbt att krydda och rulla ett halvkilo köttfärs med stekning i en välbehandlad gjutjärnspanna.
Garanterat godare resultat om du inte är en riktig klantskalle.
Citera
2006-08-25, 23:45
  #40
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
Äntligen en vettig människa bland alla småglin och tramsare i den här tråden!
Det är alltså småglin och tramsare som köper köttbullar?
Citat:
Det är väl självklart att man skall göra sina egna köttbullar eller pannbiffar eller sin egen kålpudding. Det är så enkelt och så billigt och så slipper man den där konstiga lukten från Mamma Scans bak för jag håller med om att det är en konstig lukt.
Är det anledningarna till att du gör köttbullar är du lika mycket en lat fattiglapp som vi andra är småglin/tramsare. Jag sätter min peng på att du är typen som alltid säger "uuuh, boken är mycket bättre än filmen", "originalet är mycket bättre än denna remake" osv.
Citat:
Nu är det visserligen några år sen jag köpte en sån förpackning men lukten eller odören sitter där än.
Det luktar ju fan fis! Kommer du ihåg lukten från Pelles prutt på dagis också?
Citat:
Nej pojkar och flickor; ut o köp ett halvt kilo nöt- eller blandfärs och har butiken extrapris så köp flera. Köp sen också lök, mjölk och skorpmjöl och sen gå hem till köket och rör ihop smeten. Receptet är enkelt och finns på nätet.
Sen när ni är klara så ät och ni kommer troligen aldrig mer att köpa bullar från Mamma Scans bak.
Du tar alltså för givet att folk som köper köttbullar inte har ätit hemrullade? Jag har gjort det och de är mumsiga, men jag tycker inte att köpebullar är äckliga för det.

Kommer jag hem vrålhungrig från jobbet ställer jag mig för farao inte och börja rulla ihop nötkött. Då är det ganska praktiskt att bara öppna en förpackning och häva ut en bunt med köttbullar i stekpannan.
Citera
2006-08-25, 23:46
  #41
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
Äntligen en vettig människa bland alla småglin och tramsare i den här tråden!
Det är väl självklart att man skall göra sina egna köttbullar eller pannbiffar eller sin egen kålpudding. Det är så enkelt och så billigt och så slipper man den där konstiga lukten från Mamma Scans bak för jag håller med om att det är en konstig lukt. Nu är det visserligen några år sen jag köpte en sån förpackning men lukten eller odören sitter där än.
Nej pojkar och flickor; ut o köp ett halvt kilo nöt- eller blandfärs och har butiken extrapris så köp flera. Köp sen också lök, mjölk och skorpmjöl och sen gå hem till köket och rör ihop smeten. Receptet är enkelt och finns på nätet.
Sen när ni är klara så ät och ni kommer troligen aldrig mer att köpa bullar från Mamma Scans bak.
Ja, kättbullar är en så otroligt simpel sak att slå ihop själv. Så det finns ingen ursäkt för att inte göra det.

Köpta köttbullar smakar bara värre och värre för varje år.
Citera
2006-08-26, 05:49
  #42
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Något jag funderat på väldigt många gånger är varför det luktar så förbannat mycket fis om Mamma scans köttbullar. Varje gång man öppnar en förpackning kommer den där distinkta fislukten stormandes mot en. Jag har inte heller något minne av att jag känt lukten då jag öppnat en förpackning av annat "märke". Hur kommer detta sig?

Visst luktar det akut fjärt!

Men andra fabrikat luktar likt förbannat lika mycket, enligt min erfarenhet. Dafgårds, mfl.

Jag gillar att bygga riktiga "Elvis Presley-mackor" med köttbullar på vitt bröd med rödbetssallad, mald svartpeppar, ägg, tabasco och isbergssallad.

Avger köttbullarna, som jag, metangas?
Citera
2006-08-26, 11:13
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollo Tomasi

Avger köttbullarna, som jag, metangas?

Metan luktar inget.
Citera
2006-08-27, 00:34
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Det är alltså småglin och tramsare som köper köttbullar?

Är det anledningarna till att du gör köttbullar är du lika mycket en lat fattiglapp som vi andra är småglin/tramsare. Jag sätter min peng på att du är typen som alltid säger "uuuh, boken är mycket bättre än filmen", "originalet är mycket bättre än denna remake" osv.

Det luktar ju fan fis! Kommer du ihåg lukten från Pelles prutt på dagis också?

Du tar alltså för givet att folk som köper köttbullar inte har ätit hemrullade? Jag har gjort det och de är mumsiga, men jag tycker inte att köpebullar är äckliga för det.

Kommer jag hem vrålhungrig från jobbet ställer jag mig för farao inte och börja rulla ihop nötkött. Då är det ganska praktiskt att bara öppna en förpackning och häva ut en bunt med köttbullar i stekpannan.

Ja men lille vän, läs mitt inlägg och det jag skrev var att det blev för mycket trams i den här tråden och det är oftast av fjunisar som än så länge kan härja fritt här på FB.

Till Ditt nästa påstående att jag tycker att boken är bättre än filmen; Jo jag läser väldigt mycket böcker men undviker de populistiska av den anledningen att jag vet att dom förr eller senare kommer ut på film. Har aldrig läst en bok av Guillo eller Marklund, utan det finns så många andra svenska författare som tyvärr inte kommer nära ett filmkontrakt. Redan här förlorade du din peng!

Nästa fråga; Pelles prutt på dagis har jag ingen aning om eftersom jag aldrig satt min fot på ett dagis varken som liten eller som vuxen. Jag kanske är lite privligierad i det sammanhanget och då menar jag i första hand inte ekonomiskt, men när min dotter var liten så valde vi att mamma var hemma och nu när hon börjar bli en ung kvinna så visar det sig att det var världens bästa investering. Hemlagad mat och alltid mamsen hemma. Likadant var det när jag var liten, mamma fanns där! Dagis är för mig ett dumt påfund av bolsjevikfascisterma som bara förstör barnen.

Nästa; Har inte påstått att köpeköttbullar är äckliga, men lukten eller odören när man öppnar en sån förpackning är inte trevlig. Men om man gör som jag skrev, dvs gör en köttbullesats så räcker den till flera gånger, dvs istället för att köpa ett paket Mamma Scans t.ex. som kan vara lagat var som helst i världen så har du i frysen när du kommer hem. Enkelt att tina och värma eller hur?

Nåt mer du vill?
Citera
2006-08-27, 04:20
  #45
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
Ja men lille vän, läs mitt inlägg och det jag skrev var att det blev för mycket trams i den här tråden och det är oftast av fjunisar som än så länge kan härja fritt här på FB.
"Äntligen en vettig människa bland alla småglin och tramsare i den här tråden!" - Ja, det är ju precis samma sak.

Citat:
Till Ditt nästa påstående att jag tycker att boken är bättre än filmen; Jo jag läser väldigt mycket böcker men undviker de populistiska av den anledningen att jag vet att dom förr eller senare kommer ut på film. Har aldrig läst en bok av Guillo eller Marklund, utan det finns så många andra svenska författare som tyvärr inte kommer nära ett filmkontrakt. Redan här förlorade du din peng!

Nästa fråga; Pelles prutt på dagis har jag ingen aning om eftersom jag aldrig satt min fot på ett dagis varken som liten eller som vuxen. Jag kanske är lite privligierad i det sammanhanget och då menar jag i första hand inte ekonomiskt, men när min dotter var liten så valde vi att mamma var hemma och nu när hon börjar bli en ung kvinna så visar det sig att det var världens bästa investering. Hemlagad mat och alltid mamsen hemma. Likadant var det när jag var liten, mamma fanns där! Dagis är för mig ett dumt påfund av bolsjevikfascisterma som bara förstör barnen.
Relevant info. Tackar! Skönt att du förstod vad jag menade med mina liknelser... eller vänta nu
Citat:
Nästa; Har inte påstått att köpeköttbullar är äckliga,
Nej, har någon här, förutom Squalo, gjort det?
Citat:
men lukten eller odören när man öppnar en sån förpackning är inte trevlig. Men om man gör som jag skrev, dvs gör en köttbullesats så räcker den till flera gånger, dvs istället för att köpa ett paket Mamma Scans t.ex. som kan vara lagat var som helst i världen så har du i frysen när du kommer hem. Enkelt att tina och värma eller hur?
Nu blir jag lite nyfiken här. Är du orolig för att mat ska vara lagad i andra delar av världen?

Jag funderade även på inlägget du citerade. Tråden handlar om varför köttbullarna luktar fis, och du tycker att det tramsas för mycket i den här tråden. När då Squalo kom och och skrev:
Citat:
Mamma Scans köttbullar är skräp! Dom luktar skit, och dom smakar skit! Jag kan inte äta dom utan att må illa.

Rula egna köttbullar, era lata satar...
...tyckte du genast att han är vettig. Du tycker alltså att folk som rullar köttbullar sina egna köttbullar är bättre än de som köper dem? Han tillförde ju onekligen inget vettigt till tråden, eller hur?
Citat:
Nåt mer du vill?
Yes, du kan få fortsätta diskutera, vad du nu vill, via PM. Vi ska inte vara tramsiga småglin, vi heller.

OnT: Hur är det med sådana färdiglagade rätter? De lagas och fryses ner direkt. Många av dem innehåller både nötkött och lök, men jag har aldrig uppmärksammat någon knepig lukt från dem.

Edit: Stavfel...
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback