Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-08-21, 16:36
  #1
Medlem
IMPlicits avatar
Något jag funderat på väldigt många gånger är varför det luktar så förbannat mycket fis om Mamma scans köttbullar. Varje gång man öppnar en förpackning kommer den där distinkta fislukten stormandes mot en. Jag har inte heller något minne av att jag känt lukten då jag öppnat en förpackning av annat "märke". Hur kommer detta sig?
Citera
2006-08-21, 16:42
  #2
Medlem
slippys avatar
Även jag har uppmärksammat det här. Det är någonting som inte stämmer. De godaste köttbullarna luktar äckligast. När jag tänker efter, är det inte löken som luktar? Andra köttbullar kanske inte innehåller lika mycket lök?
Citera
2006-08-21, 16:42
  #3
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Något jag funderat på väldigt många gånger är varför det luktar så förbannat mycket fis om Mamma scans köttbullar. Varje gång man öppnar en förpackning kommer den där distinkta fislukten stormandes mot en. Jag har inte heller något minne av att jag känt lukten då jag öppnat en förpackning av annat "märke". Hur kommer detta sig?

Haha jag kan bara hålla med, de luktar fis Numera blir det eldorados!
Citera
2006-08-21, 16:43
  #4
Medlem
blaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Något jag funderat på väldigt många gånger är varför det luktar så förbannat mycket fis om Mamma scans köttbullar. Varje gång man öppnar en förpackning kommer den där distinkta fislukten stormandes mot en. Jag har inte heller något minne av att jag känt lukten då jag öppnat en förpackning av annat "märke". Hur kommer detta sig?


Hej

Tack för ditt mail.

Lök i kombination med vissa köttråvaror ger ofarliga svavelföreningar som ibland kan finnas mer koncentrerat i vissa paket.

Den här ofarliga, men ibland lite påträngande, doften försvinner när paketet varit öppnat en stund.

En av anledningarna till att den uppstår beror på vår snabba process som innebär att köttbullen steks, kyls ner och förpackas omedelbart.

Det i sin tur ger hög livsmedelssäkerhet och säkerheten vill vi inte tumma på. Men vi fortsätter vår forskning för att hitta ett sätt att eliminera den doft som finns när paketet öppnas.


Med vänliga hälsningar

Scans Matforum
Citera
2006-08-21, 16:44
  #5
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Även jag har uppmärksammat det här. Det är någonting som inte stämmer. De godaste köttbullarna luktar äckligast. När jag tänker efter, är det inte löken som luktar? Andra köttbullar kanske inte innehåller lika mycket lök?
Det där med löken har jag faktiskt aldrig tänkt på. Det verkar ju inte lukta om köttbularna i sig heller. Det är bara i samma ögonblick som man öppnar förpackningen lukten känns. Är det någon som sitter och pruttar på köttbullarna innan de paketeras?
Citat:
Ursprungligen postat av blau


Hej

Tack för ditt mail.

Lök i kombination med vissa köttråvaror ger ofarliga svavelföreningar som ibland kan finnas mer koncentrerat i vissa paket.

Den här ofarliga, men ibland lite påträngande, doften försvinner när paketet varit öppnat en stund.

En av anledningarna till att den uppstår beror på vår snabba process som innebär att köttbullen steks, kyls ner och förpackas omedelbart.

Det i sin tur ger hög livsmedelssäkerhet och säkerheten vill vi inte tumma på. Men vi fortsätter vår forskning för att hitta ett sätt att eliminera den doft som finns när paketet öppnas.


Med vänliga hälsningar

Scans Matforum

Där var den nöten knäckt. Tack så mycket!
Citera
2006-08-21, 16:46
  #6
Medlem
IMPlicits avatar
Jävlar! Dubbelpost...
Citera
2006-08-21, 16:48
  #7
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blau

Hej

Tack för ditt mail.

Lök i kombination med vissa köttråvaror ger ofarliga svavelföreningar som ibland kan finnas mer koncentrerat i vissa paket.

Den här ofarliga, men ibland lite påträngande, doften försvinner när paketet varit öppnat en stund.

En av anledningarna till att den uppstår beror på vår snabba process som innebär att köttbullen steks, kyls ner och förpackas omedelbart.

Det i sin tur ger hög livsmedelssäkerhet och säkerheten vill vi inte tumma på. Men vi fortsätter vår forskning för att hitta ett sätt att eliminera den doft som finns när paketet öppnas.


Med vänliga hälsningar

Scans Matforum

Vad är det dom säger? Pruttlukten är nödvändig för att hålla mat fräsch? Undrar när mjölktillverkarna ska ta efter det.

Ska bli gott med ett glass pruttmjölk till morgonen
Citera
2006-08-21, 16:48
  #8
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Köp Domus/konsums köttbullar istället, de där färdigstekta som ligger i plastpåse. Vrålgoda!
Citera
2006-08-21, 16:52
  #9
Medlem
meons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blau


Hej

Tack för ditt mail.

Lök i kombination med vissa köttråvaror ger ofarliga svavelföreningar som ibland kan finnas mer koncentrerat i vissa paket.

Den här ofarliga, men ibland lite påträngande, doften försvinner när paketet varit öppnat en stund.

En av anledningarna till att den uppstår beror på vår snabba process som innebär att köttbullen steks, kyls ner och förpackas omedelbart.

Det i sin tur ger hög livsmedelssäkerhet och säkerheten vill vi inte tumma på. Men vi fortsätter vår forskning för att hitta ett sätt att eliminera den doft som finns när paketet öppnas.


Med vänliga hälsningar

Scans Matforum
Så fick man svaret på ännu en gåta här på FB.
Luktar fan när de öppnas men goda ändå.

Har de inte bytt namn till Mammas?
Citera
2006-08-21, 16:55
  #10
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meon
Har de inte bytt namn till Mammas?
Det är mycket möjligt faktiskt. Jag brukar nöja mig med att mumsa i mig dem.
Citera
2006-08-21, 18:00
  #11
Medlem
Magnums avatar
Det luktar även fis dagen efter inmundigandet av dessa.
Citera
2006-08-21, 18:07
  #12
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Köp Domus/konsums köttbullar istället,

Domus!!!!

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback