2024-11-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diktafonrubble
Är väldigt dåligt insatt i uttsgsålder det kanske inte ens är möjligt loggade in på minpension och simulerade :/
Har du valt 65år i simuleringen så blir det sämre då du tar ut i förtid, på samma sätt som du får mer om man idag jobbar till 70år
Citera
2024-11-09, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Har du valt 65år i simuleringen så blir det sämre då du tar ut i förtid, på samma sätt som du får mer om man idag jobbar till 70år
Googlade lite snabbt

Lägsta åldern för uttag av allmän pension är 63 år. Det innebär att om du är född 1961 och senare så kommer du att kunna börja ta ut din allmänna pension från 63 års ålder
Citera
2024-11-09, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Inte omöjligt att hela pensionssystemet skrotas. Det lär nog inte se ut som idag.

Många människor som ska ombesörjas utan att de bidrar till statskassan. Då blir det tomt tillslut
Det är garantipension som tas från statskassan pensionssystemet är fristående.
Citera
2024-11-09, 21:16
Medlem
Citat:
Googlade lite snabbt

Lägsta åldern för uttag av allmän pension är 63 år. Det innebär att om du är född 1961 och senare så kommer du att kunna börja ta ut din allmänna pension från 63 års ålder
Då med lägre belopp, mer pengar ju längre du jobbar.
Citera
2024-11-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Är ju alltid lite intressant vad man skulle kunna få i pension, för oss äldre kanske iallafall,
Ingen skryttråd Tack, och alla vet att detta Är Flashback så det kommer naturligtvis in kommentarer som 200000 i månaden i pension, men då får ni nog backa upp det med en screenshot,annars förstår nog dom flesta att det är Trollande,
Jag kan börja +50 och får nog inte mycket att livnära mig på,men tror nog det kanske räcker till leverne
https://ibb.co/RDWYpMz
Får jag något att jämföra med, vore jag tacksam

Beror lite på hur jag lägger upp kalkylen.
Jag börjar närma mig 60, så inte så långt kvar.
Men går jag vid 65 och tar ut mitt privata sparande och det jag kan styra över av tjänstepensionen under 10år blir min prognos 47 under 10 år sen sjunker till 40 resten av livet.
Så helt OK, men få har jag tjänat in statlig pension sen jag var 16 och har max efter 25.
Samt har alla pren inom ITP.
Hänger jag kvar till 67, ligger jag omkring gränsen för statlig skatt första 10åren.
Citera
2024-11-09, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Då med lägre belopp, mer pengar ju längre du jobbar.
Jo så är det ju såklart men ska man dö på jobbet tänker du? Ska jag behöva jobba till 75? För att sedan gå.i pension och trilla av pinnen 4 månader senare
Senast redigerad av diktafonrubble 2024-11-09 kl. 21:19.
Citera
2024-11-09, 21:19
Medlem
Det brukar vara svårt att dra några slutsatser av pensionen förrän man är 55-60, då kan det öka ganska mycket.
Sen som folk sagt, över ca 50.000 i månadslån avsätts 30% till tjänstepension utöver 4.5% som "alla" har.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Men går jag vid 65 och tar ut mitt privata sparande och det jag kan styra över av tjänstepensionen under 10år blir min prognos 47 under 10 år sen sjunker till 40 resten av livet.
Så helt OK, men få har jag tjänat in statlig pension sen jag var 16 och har max efter 25.
Hänger jag kvar till 67, ligger jag omkring gränsen för statlig skatt första 10åren.
Hur har du lyckats med att få.så hög pension det är fan 80% högre än vad jag kommer ha vid samma ålder. Vad har du jobbat med?
Citera
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Kört den åxå, 55000/månad i tio år sedan blir det inte ok ;-(
Citera
2024-11-09, 21:23
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Googlade lite snabbt

Nej fan! 64 är det!
Citera
2024-11-09, 21:25
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Ja och testa lyckan att råna en bank eller dö på kuppen kan man inte göra heller i ett kontantfritt samhälle

Sant, Vi får börja sälja narkotium. För det lär man ha massa av p g a att kroppen kommer bli förstörd.
Nej just ja, glömde att dom försöker ju fasa ut allt och ersätta med gabapentin.
Citera
2024-11-09, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
Sant, Vi får börja sälja narkotium. För det lär man ha massa av p g a att kroppen kommer bli förstörd.
Nej just ja, glömde att dom försöker ju fasa ut allt och ersätta med gabapentin.
Bättre för moderator att stänga denna tråden :/ man går lätt i djup depression av att bara tänka tanken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in