Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-08, 00:34
Medlem
Hej alla!

Snart är det återigen dags för kongressens UFO-förhör, och förväntningarna är högre än någonsin efter förra årets chockerande avslöjanden. 2023 års förhör i kongressen bjöd på vittnesmål från underrättelseanställda och piloter som rapporterade om farkoster utan synliga framdrivningssystem och fenomen som inte tycks ha mänskligt ursprung.

I år ryktas fler liknande vittnesmål, med potentiella, obekräftade diskussioner om:
  • Ett påstått hemligt Pentagon-program kallat Immaculate Constellation, som enligt rykten syftar till att undersöka och hantera påstådda utomjordiska material och teknologi.
  • Tim Gallaudet, tidigare Navy-amiral och oceanograf, som har arbetat med UAP-undersökningar och själv rapporterat om oförklarliga fenomen, kommer vara en av de som förhörs. För mer information om Gallaudets syn på UAP, se hans intervju här.

Ni kan följa livestreamen här, som startar den 13 november klockan 17:30 svensk tid.

Vad tror ni? Kommer årets förhör avslöja något nytt och omskakande?
Citera
2024-11-08, 01:40
Medlem
Tyvärr, efter förra gången insåg jag att det inte finns några UFOs. Filmerna som visades kunde tom. jag motbevisa..
Det är synd, jag hoppades, men nej.
Får nog haka på naturens lagar igen och acceptera att ljusets hastighet är begränsningen, och att sen dra på lite massa så saktar även den hastigheten ner ganska drastiskt.
Men jag tror det finns liv där ute, far away.
Citera
2024-11-08, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grytvante
Näe, det har fortfarande inte landat några gröna män på jorden.
Citera
2024-11-08, 05:20
Medlem
gotets avatar
Väldigt spännande. Kommer att följa det här. Hoppas och håller tummarna för att mer information kommer ut till folket.
Citera
2024-11-08, 06:43
Medlem
Dessa piloter som påstår om olika saker. Är det amerikaner?

Har dessa tråkigt liv eller får dessa betalt av att säga dessa saker och ''fenomener'' som dessa påstår sig ha vittnat om?
Citera
2024-11-08, 19:00
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Dessa piloter som påstår om olika saker. Är det amerikaner?

Har dessa tråkigt liv eller får dessa betalt av att säga dessa saker och ''fenomener'' som dessa påstår sig ha vittnat om?

Nej det finns över hela jorden. En del ryska piloter av rang har gått ut med det. Pavel och Marina Popovich mm
Citera
2024-11-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Nej det finns över hela jorden. En del ryska piloter av rang har gått ut med det. Pavel och Marina Popovich mm
Då kan det vara flygplan och farkoster som ägs av något land/nation som ingen det landet inte vill gå ut med. Mest troligt ett militärflygplan.

Typiskt U.S.A som håller sitt militära saker hemligt. Allt från flyg, fordon till vapen.

Och varför skulle dessa vara öppen med det?

Så att andra skall granska och spana efter svagheter och bygga starkare och dylikt?

Klart dessa provflyger eller spionerar, om flygplanet är gjord på det viset och när det märks av dessa ''topp-piloter'' så blir det en rapport om ett flygande objekt som man inte kan identifiera. Alltså UFO. Fast dessa UFO:n är inte utomjordiskt, bara hemligt militärt som förmodligen ägs av U.S.A eller annat land som är högt intresserad med det militära och försvar.
Citera
2024-11-09, 12:12
Medlem
Citat:
Hej alla!

Snart är det återigen dags för kongressens UFO-förhör, och förväntningarna är högre än någonsin efter förra årets chockerande avslöjanden. 2023 års förhör i kongressen bjöd på vittnesmål från underrättelseanställda och piloter som rapporterade om farkoster utan synliga framdrivningssystem och fenomen som inte tycks ha mänskligt ursprung.

I år ryktas fler liknande vittnesmål, med potentiella, obekräftade diskussioner om:
  • Ett påstått hemligt Pentagon-program kallat Immaculate Constellation, som enligt rykten syftar till att undersöka och hantera påstådda utomjordiska material och teknologi.
  • Tim Gallaudet, tidigare Navy-amiral och oceanograf, som har arbetat med UAP-undersökningar och själv rapporterat om oförklarliga fenomen, kommer vara en av de som förhörs. För mer information om Gallaudets syn på UAP, se hans intervju här.

Ni kan följa livestreamen här, som startar den 13 november klockan 17:30 svensk tid.

Det enda som skulle kunna vara något nytt och omskakande är verifikationer på det som vittnen likt Grusch och Elizondo säger är sant. Kommer detta inte liksom förra gången, så kommer det vara lika intressant som att se vit målarfärg torka.
Citera
2024-11-09, 15:22
Medlem
Citat:
Hej alla!

Bra trådstart!

De fyra som ska vittna är Gallaudet, som du nämnde, Lue Elizondo, Michael Gold från Nasa m.m. och Schellenberger.

Bara Michael Gold är egentligen ny, och min gissning är att han är där för att vittna om vad Nasa känner till, antagligen för att backa upp både vad Lue och Grusch sagt om satellit-övervakning av UFOs, och antagligen också vittnesmålet om Immaculate Constellation(IC).

Anledningen till att jag inte tror att han är vittnet bakom IC är för att Schellenberger är där, vilket är lite oroande. Schellenberger var den som släppte nyheten om IC, och hans närvaro tyder på att det vittnet dragit sig ur. Kanske pga hot, men kanske också för att det handlar om disinfo som personen ogärna vill vittna om under ed. Man måste hela tiden komma ihåg att hemlighetsmakarna kommer försöka få utvecklingen att spåra ur.

Jag kan förstås ha helt fel, men det är mina gissningar. Jag tror det här blir ett viktigt steg framåt för disclosure, och man bör komma ihåg att det här är det som avslöjas för allmänheten. De flesta kongressmän som närvarar har antagligen redan fått en mer djupgående genomgång, och antagligen redan för ett år sedan. Den där gången då nån kongressledamot var helt chockad efteråt. Det där klippet där han talade helt osammanhängande om "ni ungdomar...".

Sen är det en intressant fråga om det där dokumentet på 27 sidor om IC kommer släppas till allmänheten. Det är ju inte ett hemligstämplat dokument i sig, utan en rapport skriven av vittnet. Det innehåller dock en del saker som ringer varningsklockor för många. Ordval som associerats med Greer t.ex.

Jo, det bör också nämnas att Mellon inte är med, för han hade planerat en resa med sin fru...

Själv drar jag inte så stora växlar på det, jag tror helt enkelt att han inte har så värst mycket att tillföra. Värdet hade antagligen mest varit den status han har från sin tidigare position inom DoD.
Citera
2024-11-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det enda som skulle kunna vara något nytt och omskakande är verifikationer på det som vittnen likt Grusch och Elizondo säger är sant. Kommer detta inte liksom förra gången, så kommer det vara lika intressant som att se vit målarfärg torka.
Och det kommer inte att läggas fram. Eller:
”Här är en USB med vetenskapliga beskrivningar av UFOn vi beslagtagit, rapporter från namngivna forskare som studerat teknologin, foton och en 45 minutersvideo med Skinny Bob, ma’am”. ”Thank you”, säger sexiga skolfröken miss Mace: ”By the way, did we visit planet Serpo?”. “Yes, all files are on the USB drive, ma’am. And the Aliens are planning a hostile planetary takeover within the decade. That’s why we did not tell you anything before.”
Citera
2024-11-10, 10:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Och det kommer inte att läggas fram. Eller:
”Här är en USB med vetenskapliga beskrivningar av UFOn vi beslagtagit, rapporter från namngivna forskare som studerat teknologin, foton och en 45 minutersvideo med Skinny Bob, ma’am”. ”Thank you”, säger sexiga skolfröken miss Mace: ”By the way, did we visit planet Serpo?”. “Yes, all files are on the USB drive, ma’am. And the Aliens are planning a hostile planetary takeover within the decade. That’s why we did not tell you anything before.”

Dom kan gärna få ta över bara dom inte skadar mig eller gör mig till deras slav eller något hemskt.
Citera
2024-11-10, 16:39
Medlem
Möjlig teaser om vad som kanske diskuteras under hearingen:

https://www.liberationtimes.com/home...sources-reveal

Artikeln går igenom UFO-retrievals organisation och historia, vilket tycks börja med Magenta-kraschen.

Det som är mest intressant är att personer också pekas ut som involverade i denna cover-up:

Tidigare CIA Director of Science and Technology Glenn Gaffney, och, indirekt, hans efterträdare Dawn Meyerriecks.

Gaffney ska ha varit den som beslutade om att stoppa överförandet av farkosten som Lockheed Martin hade, och Meyerriecks ska ha "rebuffed engagement efforts" från UAPTF (UAP taskforce).

Det finns alltså personer som man kan tvinga till förhör, om kongressen så skulle önska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in