• 1
  • 2
2024-11-06, 23:59
Medlem
Jonathanh589s avatar
Skulle få en hemleverans av PostNord den 26e oktober vid 11 tiden men sov, När jag vaknade stod det att paketet har levererats men tog ej emot det och den fanns ej utanför min dörr, Antog att den skulle senare komma till ett PostNord ombud men efter att jag har varit i kontakt med PostNord så säger dom att den har levererats, Enligt PostNord har nån annan tagit emot mitt paket och signerat med mitt namn och ej lämnat den till mig, Har försökt att få PostNord att ge mig kontaktuppgifter till chaffören eller få information om var exakt dom har levererat paketet till men dom kan inte ge mig nått av det på grund av deras patetiska sekretess, Inehållet är en skulptur som jag vann på en auktion som inte går att ersätta, Så min fråga är vad ska jag göra för att få mitt paket? Bor i lägenhet så ska jag knacka på alla i byggnaden eller vad krävs?
Citera
2024-11-07, 00:24
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Du får nog Polisanmäla eftersom det såklart inte är tillåtet att ta emot någon annans paket. Så det blir upp till dom att utreda, vilket de tyvärr säkert inte gör

Knacka på lär ju inte leda någonstans heller, varför skulle personen erkänna ett brott om denna inte behöver.

Finns det någon försäkring som gäller kanske, Polisanmälan är iaf ett måste för att få det.
Senast redigerad av NegroidMongoloid 2024-11-07 kl. 00:27.
Citera
2024-11-07, 00:31
Medlem
foliekillers avatar
PostNord kan man inte helt lita på!
Förutom några försändelser som bara försvunnit mellan olika punkter i deras leverans, råkade jag nyss ut för detta: En person knackade på dörren och undrade om hon kommit rätt, hon hade hämtat ett paket i en Postnord-box och innanför hennes paket låg ett annat paket med mitt namn och adress .

Lita aldrig på PostNord, Shenker, DHL mf
Citera
2024-11-07, 00:48
Medlem
Jonathanh589s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid
Du får nog Polisanmäla eftersom det såklart inte är tillåtet att ta emot någon annans paket. Så det blir upp till dom att utreda, vilket de tyvärr säkert inte gör

Knacka på lär ju inte leda någonstans heller, varför skulle personen erkänna ett brott om denna inte behöver.

Finns det någon försäkring som gäller kanske, Polisanmälan är iaf ett måste för att få det.
Tror också polisanmälan är värdelöst, Finns bara ett sätt att lösa det och det är att komma i kontakt med chafförer men PostNord vägrar att sälja ut han av nån anledning, Han vet ju var han har levererat den.
Citera
2024-11-07, 00:49
Medlem
Jonathanh589s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
PostNord kan man inte helt lita på!
Förutom några försändelser som bara försvunnit mellan olika punkter i deras leverans, råkade jag nyss ut för detta: En person knackade på dörren och undrade om hon kommit rätt, hon hade hämtat ett paket i en Postnord-box och innanför hennes paket låg ett annat paket med mitt namn och adress .

Lita aldrig på PostNord, Shenker, DHL mf
Litar heller inte på PostNord men kunde ej välja leverans ombud
Citera
2024-11-07, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid

Borde ju också vara urkundsförfalskning, om personen signerat med ditt namn. För polisen borde det ju inte krävas alltför mycket för att ta reda på var paketet hamnat.
Citera
2024-11-07, 10:04
Medlem
Är det inte auktionsfirmsn som måste kontakta postnord eftersom de är de som är postnords egentliga kund?
Citera
2024-11-07, 12:18
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Är det inte auktionsfirmsn som måste kontakta postnord eftersom de är de som är postnords egentliga kund?

Paketet anses tillhöra den som skickar tills kunden har det i handen, och kunden har det inte i handen. Så det stämmer nog!

Så ja, det man ska göra är att kontakta dom, de i sin tur kan kanske göra en Polisanmälan och kanske har de i sin tur rätt genom försäkring, eller genom lagen, att få ersättning som isf får ges till kund.
Citera
2024-11-07, 12:22
Medlem
A-Good-Mans avatar
Borde vara krav på att man måste uppvisa legitimation när man tar emot paket hemma precis som när man hämtar ut hos ett ombud.
Citera
2024-11-07, 13:07
Jag vet inte om Postnord använder ePOD (Electronic Proof of Delivery) där elektroniska bilder med GPS-koordinater används för att dokumentera en leverans. Dessa kräver inte en fysisk underskrift.

Då ligger ansvaret på mottagaren efter att paketet aviseras som levererat. Många leveransombud använder inte kamerafunktionen i handenheten troligen på grund av bristande kunskap och dåliga rutiner.

Börja med att be den som köpt frakten att göra en reklamation av frakt hos postnord, sen kan de efterlysa din försändelse hos pts, post och telestyrelsen.

Du kan även efterlysa din försändelse i lokala facebookgrupper om du vill. Kanske har det hamnat hos en ärlig person.
Citera
2024-11-07, 13:27
Medlem
Jonathanh589s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Har kontaktat auktionsfirman för flera dagar sen och dom har kontaktat dhl då dom hanterade paketet i Tyskland innan den kom fram till Sverige då PostNord tog över det, Dom säger att det tar veckor innan jag får återkoppling vilket bara försämrar mina chanser att få mitt paket.
Citera
2024-11-07, 13:32
Medlem
Jonathanh589s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av historieberattaren
Jag vet inte om Postnord använder ePOD (Electronic Proof of Delivery) där elektroniska bilder med GPS-koordinater används för att dokumentera en leverans. Dessa kräver inte en fysisk underskrift.

Då ligger ansvaret på mottagaren efter att paketet aviseras som levererat. Många leveransombud använder inte kamerafunktionen i handenheten troligen på grund av bristande kunskap och dåliga rutiner.

Börja med att be den som köpt frakten att göra en reklamation av frakt hos postnord, sen kan de efterlysa din försändelse hos pts, post och telestyrelsen.

Du kan även efterlysa din försändelse i lokala facebookgrupper om du vill. Kanske har det hamnat hos en ärlig person.
Kundtjänsten har sagt att dom har satellit bild på var dom har levererade paketet men dom beskriver den dåligt till mig och vägrar skicka en bild på den till mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in