Citat:
Nu är ju det så att ginger root översätts till Svenska ingefära/ingefärsrot.Och om vitlöken är färsk, ändrar inte att det är nått helt annat.
Och jag tex köper nästan alltid färsk vitlök.
Tycker det är rätt konstigt att du säger du har rätt, och MeanME har fel.
När han absolut inte har fel.
Och skulle du har rättat till, så skulle du sagt tex att ingefäran är inte riktigt av samma typ som i Sverige då det är en annan sort.
Som att gula och röda tomater är olika sorter, men fortfarande smakar tomater.
Och färsk vitlök, ja vad ska man säga, har man tillgång till färska alternativ, så använder man dessa.
Om man använder en torkad vitlök, ja det ändrar inte så mycket, den är bara lite starkare i smaken.
Vilket betyder man får vara lite återhållsam emot om när man använder den torkade vitlöken.
Måste säga du ser ut som en jävla mupp, när du tjafsar så.
Citat:
Om man pratar om steka anka, och sen säger medium.Ok point taken.
När du skrev "medium eller vad?" var det rätt svårt att förstå.
Naturligtvis serverar man inte ankbröst medium, det fördärvar köttet fullständigt.
Stegrader som rare, medium, well och allt däremellan fungerar inte riktigt på anka som det gör på en bra köttbit.
När du skrev "medium eller vad?" var det rätt svårt att förstå.
Naturligtvis serverar man inte ankbröst medium, det fördärvar köttet fullständigt.
Stegrader som rare, medium, well och allt däremellan fungerar inte riktigt på anka som det gör på en bra köttbit.
Så är det inte speciellt långsökt att tänka sig att det handlar om hur mycket man tillagar sin anka.
Jag ställde en fråga om tillagningsgraden, och använde medium för utgå från en referens.
Och varför då inte använda det som är mitt emellan rått och genomtillagat?
Fattar inte ens vad du menar med din sista mening.
Tror du jag jämför anka och temperaturer med tex nötkött, varför skulle man göra detta för?
Givetvis så pratar jag om anka och inget annat, och om hur mycket det var tillagat.
Jag plockar min anka vid ~55 grader, det ger för mig en fantastiskt gott ankbröst.
Andra har andra preferenser, så de väljer själva hur långt de ska ta den.