2024-11-06, 22:26
Medlem
Good afternon, good afternon, good afternon, good afternon, good afternon, good afternon.... Herregud
Citera
Medlem
Fyllot talar live nu.

https://www.youtube.com/watch?v=WckEFzGku0Q
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Hur mycket kommer Kamala att flabba idag?

https://www.youtube.com/watch?v=pxfoGndtB1w

Trump berömde Harris efter deras telefonsamtal. Så hon skrattade även under sitt tal.
Om inte annat skrattar hela världen åt dårhuset.
Citera
2024-11-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det framkom i sin helhet vad jag menar om du inte ser detta som rent fjäsk, att prioritera Putin före amerikanska folket är det upp till dig.

Jag har öht inte nämnt det som att Putin lurade skiten ur Trump.
Jag nämner att Trump visar tendenser att slicka Putins röv.
Detta hemlighölls tills nyss.

Nej, det var inget som var hemligt över huvud taget, finns till och med minst ett par artiklar i svensk press från 2020 när detta skedde och garanterat mängder av artiklar i amerikansk press.
Att skänka 200 respiratorer till ett land som var mycket hårt drabbat av covid måste jag säga är ett jävligt billigt sätt att skapa goodwill mellan två länder som hade en frostig relation till varandra

Jag försöker verkligen anstränga mig att inte vara elak mot dig men du verkar anstränga dig för att framstå som en idiot… eller det kanske rent av kommer helt naturligt för dig när jag tänker efter
Citera
2024-11-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Fyllot talar live nu.

https://www.youtube.com/watch?v=WckEFzGku0Q

Man reagerar med ett instinktivt äckel av att bara höra hennes gnälliga, darriga röst och falska positivitet.
Citera
2024-11-06, 22:28
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Önskar stort grattis till mr president för de kommande fyra åren.❤️

Jag älskar dig.
Citera
2024-11-06, 22:29
Medlem
nintendoKalles avatar
Skönt att han hindrat en kvinna från att bli president två ggr om.
Citera
2024-11-06, 22:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Harris är stolt, ja bra för det är jag också. Stolt över att USA inte ville ha henne.
Citera
2024-11-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Infanticide är förbjudet likaväl som framöver i ålder så ingen mördar barn.
Nja, detta chockade faktiskt mig när jag försökte hitta fakta (inte helt enkelt). Detta var vad jag kom fram till.

Det finns några delstater där man inte har någon tidsgräns eller krav på medicinska skäl för att göra abort. När man ör i tredje och fjärde trimestern så sker aborten genom att man sätter igång förlossningen. Om det då föds ett livsdugligt barn så skall det enligt någon ”lag”, vars namn jag inte minns, har rätt till medicinsk vård. Det finns dock exempel på att detta inte alltid skett i dessa delstater utan att barnet tillåtits att dö.

Med detta sagt så ska man komma ihåg att de flesta sena aborter sker av medicinska skäl. Så exemplen är väldigt få, men finns ändå.
Citera
2024-11-06, 22:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle

Se människor inte kön. Det finns fler kön än dagar på året enligt vänstern.
Citera
2024-11-06, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle

"En kvinna som överste? ........Synnerligen otänkbart"
Citera
2024-11-06, 22:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fausto
Ja, och det är möjligt att enstaka sådana fall har förekommit i förvirringen efter att RvW slopades. I ett land med över 330 miljoner invånare finns enstaka fall av i princip vilka galenskaper som helst. Försök förstå proportionerna.
Hsr inget med saken att göra om det märks att kvinnor dött pga nya lagar än Roe V Wade som gör att de dör eller skadas och inte kan få ler barn.
Det är alltså en försämring och allvarlig konsekvens och det räknas inte i ratio
Citat:
Det finns akademiska "undersökningar" på området som hävdar att amerikanska kvinnors liv generellt är i fara om de inte har långt mer tillgång till abort än alla europeiska kvinnor, men de är som sagt politiska partsinlagor, och rent nonsens överlag.
Ja, de dör även som gravida för att män slår ihjäl dem, detta sorts fosterdöd har ökat i usa.
Citat:
Återigen, för tredje gången, ytterlighetsfall som de du nämner kommer inte att nämnvärt påverka en majoritet av väljare, särskilt inte då varenda amerikan har möjligheten att påverka lagar på lokal nivå, dvs delstaten.
Återigen diskuterar man inte i "ytterlighetsfall" om det är en klar konsekvens av att Roe v Wade hävde av Trump och politiker sitter godtyckligt och beslutar i olika delstater.

Det påverkar helt klart det män som förlorat sin fru och barn som förlorat sin mamma och en lag skapar dödsfall och skador.

Skulle vilja se den här diskussionen i Sverige, om abortlagen vore olika regionalt..
Det är nog lätt att försvara Trump, som hans stadiga supporter, men när det närmar sig egna tröskeln är det inte lika självklart.
..och ja, jag vet skillnaden på delstater och landsting, den valsen har redan gått ett par varv så gör dig inga besvär...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in