2024-11-08, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, och den retoriken brukar komma ang Trump, det r lika frutsgbart som Pavlovs hundar och betingat beteende.
Narcissism r i ett kontinuum, det r ett spektra. Frn relativt sunt till att det gtt ver grnsen t andra hllet och blivit patologiskt.

Jag menar att han r vrre, mer radikal och inte jmfrbar med frra mandatperioden. Att det r hans sista chans att agera.
Att brytpunkten var 2020/21 nr han frlorade och ansg sig som ett megaoffer.
Att han diskuterar enemies within och det r de som han ser som antagonister. Inte enbart demokrater.
De som inte viftar med palmblad och ser honom som nn frlsare.

S det ska frvisso bli intressant, om n orovckande.
Fr vrigt r jag intresserad av sakfrgan ang politik.
Ekonomi ang massdeportering och vart han ska skra ner.
Gubben har nmligen inte specat prislappar och planer relaterat till vad han storsvulet lovat han ska bjuda p.

Oj. Jag tror du fr lugna dig, hoppas inte det blir likt Obama eller Biden, stter mngder av svarta i fngelser eller slr "rekord" i att dda folk med drnare.

Men men, han r en "taskig" person, den jveln!
Citera
2024-11-08, 01:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Oj. Jag tror du fr lugna dig, hoppas inte det blir likt Obama eller Biden, stter mngder av svarta i fngelser eller slr "rekord" i att dda folk med drnare.

Men men, han r en "taskig" person, den jveln!
lugna ner mig?
Jag r lugn som en filbunke.

Jag gav dig dremot ett rakt svar p vad jag anser.
Hur ser du p sakfrgan kring massdeportering jag nmnde?

Det r extrema summor det kommer handla om relaterat till det antal miljoner personer som nmnts. Krver stora resurser och logistik.

Nu har Musk hamnat inom administrationen, den stora nedskraren.
Ang medicin, lkemedel, hlso- och sjukvrd ska RFKjr f go wild enligt Trump.

Kommer gemene man drabbas?
Citera
2024-11-08, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
lugna ner mig?
Jag r lugn som en filbunke.

Jag gav dig dremot ett rakt svar p vad jag anser.
Hur ser du p sakfrgan kring massdeportering jag nmnde?

Det r extrema summor det kommer handla om relaterat till det antal miljoner personer som nmnts. Krver stora resurser och logistik.

Nu har Musk hamnat inom administrationen, den stora nedskraren.
Ang medicin, lkemedel, hlso- och sjukvrd ska RFKjr f go wild enligt Trump.

Kommer gemene man drabbas?

Kommer frmodligen ske lngsamt likt all politik.
Lik all amerikansk politik: "Don't do what we say, do what we do"
Pragmatism, jmfrt Sverige, vi sger mycket och gr inget.
Citera
2024-11-08, 01:32
Medlem
Citat:
Lik all amerikansk politik: "Don't look what we say, look what we do"

Stmmer mycket in p Trumpen.
Citera
2024-11-08, 01:36
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Drfr att republikanerna har makten i senaten och huset ja men inte Trump personligen som du var inne p. Han kan allts inte sjlv ndra lagar som Putin kan.

Vi fr vl hoppas det.
Citera
2024-11-08, 01:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Lik all amerikansk politik: "Don't do what we say, do what we do"
Nej.

Han ska brja dag 1 enligt presstalesperson, nyss citerad av mig i ett annat inlgg.

Ang Trump har han inte svarat om hur det ska ske, hur mnga, vilka, inte presenterat nn plan offentligt och som sagt ingen prislapp.

Nr Vance pressades p alla dessa miljoner personer som nmnts s kom han vagt med typ 1 miljon per r.
Maybe, baby, kanske, eventuellt....?
Vance r aldrig rak han heller, hal som en l och dubbelbottnad som en gammal eka.

Det hr kom nyss i media. Dr nmns inte enbart kriminella utan ven sk dreamers.

"Trump allies, private sector quietly prepare for mass detention of immigrants

" Tom Homan, who previously served as acting director of Immigration and Customs Enforcement, could potentially serve as one of the leads on immigration in the administration, sources said.

Its not gonna be a mass sweep of neighborhoods. Its not gonna be building concentration camps. Ive read it all. Its ridiculous, Homan told CBS News in an interview that aired last month.

Theyll be targeted arrests. Well know who were going to arrest, where were most likely to find em based on numerous, you know, investigative processes, he added."
https://www.google.com/amp/s/amp.cnn...etention-plans
Citera
2024-11-08, 02:11
Bannlyst
Finns de risk att allt blir tvrom n de han sade ? Han lyckas ej lsa kriget, ekonomin gr t helevete ?
Citera
2024-11-08, 02:27
Medlem
ironmanfists avatar
Gratulationer till Trump 🥳
Citera
2024-11-08, 02:41
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sallenazi
Finns de risk att allt blir tvrom n de han sade ? Han lyckas ej lsa kriget, ekonomin gr t helevete ?

Kan bli s om han inte fr republikanerna med sig. Vi har mnga krigshetsande republikaner som r kpta av krigsindustrin. Obama lovade fred nr han kandiderade fr frsta gngen. Vljare var less p Bush administrationens krig. Resultatet har vi.
Citera
2024-11-08, 03:04
Medlem
develis avatar
👍

Tm kontot, Swisha resten till nt pg fr Nato.

Nyss p live the Guardian:

"The Biden administration has confirmed that the US will keep surging aid to Ukraine before Donald Trump becomes president in January.

Thats not going to change. Were going to surge and get that out there to Ukraine. We understand how important it is to make sure they have what they need, said Karine Jean-Pierre, White House spokesperson.

A Guardian editorial on US aid to Ukraine says: The Biden administration is reportedly attempting to expedite as much as $9bn worth of military aid, agreed but not yet transferred. This is far from straightforward, not least because weaponry and ammunition are still being produced and because the next president could stop agreed shipments. But it is essential.
Citera
2024-11-08, 03:05
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakelitTelefonen
De valde nog bara kamelen, eftersom d kunde de ta Bidns pengar ur valkassan, annars hade de behvt samla ihop pengar sjlv och d ftt nnu mindre..

Pengar var dock Kamelen ganska duktig att samla ihop och brnna lika snabbt.

I alla fall s brjar demokraterna nu fatta att de gjorde ett enormt misstag som valde Kamelen, utan att frga vljarbasen om vad dessa tyckte.

Till rga p allt s verkar demokraterna ven nu frlora representantshuset...
Citera
2024-11-08, 04:05
Medlem
develis avatar
Trump vljer Susie Wiles, 67, till stabschef.

Hon ledde Trumpkampanjen 2016.
Sen sparkade de henne efter ett brk med DeSantis, men sen tillbaka fr kampanjen 2020 i delstaten.
Beskrivs som veteran inom politik men inget om nn titel. Ringa erfarenhet ang att arbeta i Washington. Trump sjlv beskriver att hon gillar att vara i bakgrunden och kallar henne ice maiden.
Hon beskrivs sansad, ha bra relation med journalister, andra nmner att hon kan vara en mjliggrare fr Trumps mer diktatoriska ambitioner: hon r fr smart fr att ha missat detta.

Hon frefaller ha arbetat runt Trump ven de tre senaste ren, indirekt runt alla tvisteml och rttsfall som nn sorts backup.

Det beskrivs att hon har lyckats med vad f andra klarat.
Att kontrollera hans impulser, att visa honom att det blev bttre nr han fljde hennes rd.

Good, very good. Phew, praise the lord... Attackera inte Iran, tack.

Men jag undrar oskt:
hur i hela friden r han om hon inte varit med bakom kulisserna?!
Han har minst sagt varit out of order x flera.

Men crazy Loomer gick ut hans flygplan s det r kanske snt hon lyckats med.

Trump har en tendens att byta stabschefer, har avverkat mnga, fyra p bara ett r under frra mandatet och fler drtill.
Isjungfrun kanske klarar sig bttre.

Saxat ur olika inlgg live the guardian.
Senast redigerad av develi 2024-11-08 kl. 04:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in