Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-04, 19:27
Medlem
Hej!

För väldigt länge sedan var jag på en föreläsning där PowerPoint-presentationen var så jäkla trevligt designad. Det är tio år sedan och jag vet varken vad föreläsaren hette eller vilket ämne föreläsningar var i. Jag har letat med ljus och lykta vart denna design kan tänkas komma ifrån, såklart misslyckats och därför är jag här

Förstasidan är ett ritat träd, med stor grön, lummig krona och olika grenar. På de olika grenarna ligger kommande slides fast i småsmå miniatyrer (så att man inte kan se texten). När man klickar på en slide i trädet så förstoras sliden helt enkelt upp till helskärmsläge. När man är klar förminskas rutan och sätter sig på sin plats i trädet igen. Man klickar på en annan slide, denna går till helskärmsläge osv.

Finns det någon själ där ute som har stött på denna design för powerpoint?

Tack på förhand, hälsar

trött på mina tråkiga pp och har sett otaliga klipp från youtube
Citera
2024-11-04, 19:37
Medlem
Neksnors avatar
Är du säker på att det handlar om Powerpoint? Jag roade mig med att göra något liknande för att lära mig Apples Keynote (motsvarande app fast snyggare om du frågar mig) någon gång i forntiden.
Citera
2024-11-04, 21:14
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spandexbrallan
Hej!

För väldigt länge sedan var jag på en föreläsning där PowerPoint-presentationen var så jäkla trevligt designad. Det är tio år sedan och jag vet varken vad föreläsaren hette eller vilket ämne föreläsningar var i. Jag har letat med ljus och lykta vart denna design kan tänkas komma ifrån, såklart misslyckats och därför är jag här

Förstasidan är ett ritat träd, med stor grön, lummig krona och olika grenar. På de olika grenarna ligger kommande slides fast i småsmå miniatyrer (så att man inte kan se texten). När man klickar på en slide i trädet så förstoras sliden helt enkelt upp till helskärmsläge. När man är klar förminskas rutan och sätter sig på sin plats i trädet igen. Man klickar på en annan slide, denna går till helskärmsläge osv.

Finns det någon själ där ute som har stött på denna design för powerpoint?

Tack på förhand, hälsar

trött på mina tråkiga pp och har sett otaliga klipp från youtube
Det är högst troligt inte PowerPoint utan en mall till presentationsprogrammet Prezi.

Du kan se ett exempel på när mallen används och säkert också köpa den här;

https://prezibase.com/shop/tree-diagram-prezi-template/
Citera
2024-11-04, 22:44
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Låter även för mig som en presentation i prezi, detta ondskefulla program. Det verkar så bra, som en promenad i en park, men slutar alltid med en upplevelse som mest får englandsbåten i November att likna en promenad i en park..
Citera
2024-11-05, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det är högst troligt inte PowerPoint utan en mall till presentationsprogrammet Prezi.

Du kan se ett exempel på när mallen används och säkert också köpa den här;

https://prezibase.com/shop/tree-diagram-prezi-template/

Tack alla för svar. Jag tror ni har rätt, för det påminner väldigt mycket om det du länkat till. Särskilt "flygturerna" mellan de olika bilderna. Då får jag ta en funderare ifall jag ska ge mig på denna Englandsbåt i november eller bara jobba på.

Tack igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in