2024-11-04, 13:55
Medlem
Perdidoss avatar
Jag brukar främst handla sprit på taxfree eller utomlands. Det innebär dock att det man hittar främst är utländska spritsorter. Inget fel med utbudet egentligen men om man vill köpa t.ex. Karlshamns Flaggpunsch så hittar man ju inte det så lätt utomlands.

Finlandsbåtar är en möjlig plats att handla billig svensk sprit på. Gränsbutiker i Puttgarten en annan. Flygplatser i grannländer inkl. Baltikum är en tredje variant. Finns det några fler ställen där man kan hitta sådana här saker? Jag är ganska öppen för olika typer av drycker. Att Mackmyra säljs i Berlin (om det nu är så) är för mig intressant. Jag är främst intresserad av legala alternativ.
Citera
2024-11-04, 14:36
Medlem
Det finns ju sådana där bordershop online. De borde väl vara billigaste eftersom man slipper att betala för själva resan om man bara vill ha billig sprit.
Citera
2024-11-04, 14:41
Medlem
ulrikasborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perdidos
Jag brukar främst handla sprit på taxfree eller utomlands. Det innebär dock att det man hittar främst är utländska spritsorter. Inget fel med utbudet egentligen men om man vill köpa t.ex. Karlshamns Flaggpunsch så hittar man ju inte det så lätt utomlands.

Finlandsbåtar är en möjlig plats att handla billig svensk sprit på. Gränsbutiker i Puttgarten en annan. Flygplatser i grannländer inkl. Baltikum är en tredje variant. Finns det några fler ställen där man kan hitta sådana här saker? Jag är ganska öppen för olika typer av drycker. Att Mackmyra säljs i Berlin (om det nu är så) är för mig intressant. Jag är främst intresserad av legala alternativ.

Jag skulle gärna veta var man utomlands (främst Baltikum, Polen, Tyskland) kan köpa billig Bäska droppar. Tacksam för tips!
Citera
2024-11-04, 15:43
Medlem
Perdidoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Det finns ju sådana där bordershop online. De borde väl vara billigaste eftersom man slipper att betala för själva resan om man bara vill ha billig sprit.

Man får ju betala svensk alkoholskatt då och det blir knappast billigt. Poängen är vilka fysiska platser utomlands där det finns ett vettigt utbud av svensktillverkad alkohol. Det kanske finns på Kanarieöarna, Mallorca, London, Paris eller någon annan plats dit svenskar regelbundet åker? Jag har alltså ingen aning och frågan här riktar sig alltså till personer som har en viss favoritdryck och hittat en plats utomlands där den säljs till lägre pris än i Sverige.
Citera
2024-11-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perdidos

Dricker du så mycket Karlshamns Flaggpunsch under året, att det är värt att jaga Europa runt för att spara en hundring?
Citera
2024-11-04, 15:54
Medlem
Perdidoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Dricker du så mycket Karlshamns Flaggpunsch under året, att det är värt att jaga Europa runt för att spara en hundring?

Det här var ett exempel. Poängen är ju vad andra har för favoritdrycker och var man kan hitta dem. Just Flaggpunsch hittade jag på flygplatsen i Riga för många år sedan. Några år senare fanns det inte kvar. Det finns säkert platser som är bra som jag bara inte känner till men de lär ju inte ha "fullt sortiment" utan snarare 2-3 drycker av något slag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in