2026-09-08, 00:00
Medlem
Ja, testar Samhall imorgon och även Hudikhem.

Bor långt ifrån men ska genomresa senare, får väl snällt knacka på och be om min kära låda.

En fråga, om man bor i en mindre by borde alla veta vem hon är. Hon borde vara utstött. Funderade på att be hennes granne hämta lådan men får göra själv lösa. Men grejerna ska tillbaka .

Det är polisanmält har fått bekräftat, men de kommer ju inte hända något.

Hon verkar ej sälja på Facebook just nu iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Lextex001
Gällande det sista, det är inte droger men samtidigt är de inte normalt funtade. FW är helt enkelt inte kapabel till att sköta sig, inte mogen alls.

FW varken vill eller gör något för att förändras - i hennes fall är ytterligare ett fängelsestraff (något längre denna gång dock) nog det enda som kan hjälpa. Nu är det ändå svart på vitt att ingen annan insats fungerar då hon misskötte samhällstjänsten och fick sitta 5 månader istället (nekades även fotboja sista tiden då kommande åtal mottogs på anstalten.

Tyvärr finns det barn, dock inte FWs utan sambons som är där på deltid.
De i omgivingen verkar ha gett upp helt och hållet. Var lixom inte längesen någon hoppades på att hon skulle få ”hembesök” i en tråd om folk som blivit lurade efter att hon kom ut från voltan..

Förstår att du tror på pappan, men de enda gångerna grejer lämnats tillbaka är efter intervention av snut som hittat grejerna eller som i senaste fallet - att FW saknade bankkonto man hade swishat sambon. Då hon skickade tillbaka pengarna efter att folk hört av sig så skickades de tillbaka därav fick hon inte ett högre straff än skyddstillsyn. Tror den frivårdsbedömningen från slutet 2024 är värd att läsa. Så ta hans ord med en nypa salt. De va dessutom målsägande 2016, så även de har fått lida.

Hur de här får fortsätta? Jo enkelt, rättsstaten har inte klivit in nu när det behövs, trots fortsatt (misstänlt) brottslighet så verkar de antingen dra ut på en utredning eller inte ha den på gång alls trots att det är återfall i brott. De hade kunnat stoppa detta genom en häktning. Utöver detta så har hovrätten inte kokat in en förhandling sedan överklagan kom i januari -25. Det är hela 21 månader sen..

Om man antar att hon inte betalat tillbaka skadestånden, sen 2016, då hon knappt arbetat så är totalen uppe i flera hundra tusen kronor. Tror helt enkelt FW pissar på att lösa livet generellt.
Citera
2026-09-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket16
Ja, testar Samhall imorgon och även Hudikhem.

Bor långt ifrån men ska genomresa senare, får väl snällt knacka på och be om min kära låda.

En fråga, om man bor i en mindre by borde alla veta vem hon är. Hon borde vara utstött. Funderade på att be hennes granne hämta lådan men får göra själv lösa. Men grejerna ska tillbaka .

Det är polisanmält har fått bekräftat, men de kommer ju inte hända något.

Hon verkar ej sälja på Facebook just nu iaf.
Svårt att stöta ut ngn som inte är kapabel till det sociala samspelet men kanske ngn lokal förmåga som vet bättre, lycka till genomresan - hojta om du lyckas haha.
Citera
2026-09-13, 21:56
Medlem
Jo du har rätt att hon är här och tittar för jag fick ett argt dm! Hennes släkt har hört av sig beklagat
Också men ska ta ett ryck nästa vecka och försöka få hjälp av anhöriga.

Citat:
Svårt att stöta ut ngn som inte är kapabel till det sociala samspelet men kanske ngn lokal förmåga som vet bättre, lycka till genomresan - hojta om du lyckas haha.
Citera
2026-09-14, 00:27
Medlem
Citat:
Jo du har rätt att hon är här och tittar för jag fick ett argt dm! Hennes släkt har hört av sig beklagat
Också men ska ta ett ryck nästa vecka och försöka få hjälp av anhöriga.
Oj de va nytt. till följd av inläggen här eller kontakterna till familj? antar att det inte gått framåt med att bara skicka tillbaka grejerna?
Citera
2026-09-23, 00:17
Medlem
Enbart pga inläggen här.
Så fort jag skriver något här så kommer allvarliga hot på dm.

Hennes föräldrar på Gotland pallar inte med
Henne och får samtal hela tiden av folk som blivit lurade. Får ingen hjälp av dom, men kommer fortsätta uppmuntra dom att prata rätt med henne.

Nej, jag har inte fått tillbaka grejerna, än.

Citat:
Oj de va nytt. till följd av inläggen här eller kontakterna till familj? antar att det inte gått framåt med att bara skicka tillbaka grejerna?
Citera
2026-09-23, 02:33
Medlem
Citat:
Enbart pga inläggen här.
Så fort jag skriver något här så kommer allvarliga hot på dm.

Hennes föräldrar på Gotland pallar inte med
Henne och får samtal hela tiden av folk som blivit lurade. Får ingen hjälp av dom, men kommer fortsätta uppmuntra dom att prata rätt med henne.

Nej, jag har inte fått tillbaka grejerna, än.
Fan va sjukt att de trillar in sånna DMs, tror fan inte de vågar me mig. Antar att de vet vem du är/kopplad till o därmed leker balla. Hade name and shame. Droppat en bild för de måste ju va GM alt ngn nära där.

Fattar att päronen är trötta, speciellt om det är fler och fler som blir scammade. Fan enda sättet att stoppa henne är typ en häktning vid det här laget. Inte för att de hjälper att få prylar eller pengar men de här är ju sinnesjukt
Citera
2026-09-24, 09:14
Medlem
Det är GM alltså ”F” som skriver direkt till mig från sin FB via Messenger och hotar.

Men tror hon förstått att jag vill ha tillbaka grejerna.

Tycker det är galet att hon visas ute, folk i bygden måste avsky den tjuven.

Värde på varor hon stulit ca 25 k.

Citat:
Fan va sjukt att de trillar in sånna DMs, tror fan inte de vågar me mig. Antar att de vet vem du är/kopplad till o därmed leker balla. Hade name and shame. Droppat en bild för de måste ju va GM alt ngn nära där.

Fattar att päronen är trötta, speciellt om det är fler och fler som blir scammade. Fan enda sättet att stoppa henne är typ en häktning vid det här laget. Inte för att de hjälper att få prylar eller pengar men de här är ju sinnesjukt
Citera
2026-09-24, 15:38
Medlem
Citat:
Det är GM alltså ”F” som skriver direkt till mig från sin FB via Messenger och hotar.

Men tror hon förstått att jag vill ha tillbaka grejerna.

Tycker det är galet att hon visas ute, folk i bygden måste avsky den tjuven.

Värde på varor hon stulit ca 25 k.
Hon har mage att hota alltså.. med eget konto..
Varför kan hon inte bara skicak tillbaka grejerna. Man önskade ju att de fanns en Hudikinsider som kunde säga va man tycker lokalt - håller med, borde ju va rätt så ökänd vid de här laget
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in