Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-31, 16:06
Medlem
Hans Zimmer kommer till Sverige och Gteborg Scandinavium den 6 mars 2026, ja det r ett tag kvar till dess men biljetterna har redan slppts p Ticketmaster.

Var p grdagens konsert i Stockholm (The World Of Hans Zimmer) och sg hans orkester som spelade d Hans Zimmer sjlv inte var p plats.
Var helt klart den mktigaste upplevelse man har haft. Runt 74 personer deltog i orkestern om jag inte hrde fel och upplevelsen var vrd varenda krona.

Att f hra delar av musiken frn Interstellar live var en extrem upplevelse. Brjade med Stay och gick ver till No Time For Caution dr energin frn orkestern gick rtt in i en.

Den hr gngen nr Hans Zimmer sjlv kommer s blir biljetterna bra mycket dyrare, runt 3700kr fr en VIPgold, kostade 2400kr den hr gngen som var. Och denna biljett innebr att du fr sitta p en av de frsta 15 raderna och fr egen ingng samt informationsbok och ett VIPpass.

Hur r Hans Zimmer som person p scenen? De visade sm filmer med han under konserten vilket kndes ondigt. Har ftt fr mig att han r en sprallig och kontrollerande person, knns inte som om att det hr hemma p en sdan konsert.

Ngon som har sett en konsert med Hans Zimmer han sjlv p scenen och kan beskriva hur han r som person?

Sen vet du inte vem Hans Zimmer r s kan jag nd nrap garantera att du nd har hrt hans orkester. Vem har inte kollat p tex Lejonkungen, Pirates Of Caribbean med flera, han har gjort mngder med filmmusik.
Citera
2024-10-31, 16:20
Medlem
arakas avatar
Gissar att hans konserter r ungefr lika upphetsande som Klaus Schulze och Tangerine dream live.
Musik fr hemmet, inte konsertlokalen mao.
Citera
2024-10-31, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Gissar att hans konserter r ungefr lika upphetsande som Klaus Schulze och Tangerine dream live.
Musik fr hemmet, inte konsertlokalen mao.
Du har uppenbarligen inte varit p ngon liknande konsert mrker jag p ditt inlgg.

Du kanske inte r i den ldern n d man uppskattar en livs levande orkester utan vill istllet hra p ngon som skrikit snder sin rst efter andra lten, eller vill lyssna p ngon som rappar om knark och horor och fn vet vad.

Jag sjlv gillar tex Iron Maiden men den hr orkestern slog precis alla livekonserter man sett med Iron Maiden, inte ens alla deras konserter sammanslagna kommer i nrheten av det jag sg igr. Ps det var fr vrigt slutslt p konserten igr s vi r mnga som uppskattar en riktigt orkester.
Citera
2024-10-31, 17:15
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Du har uppenbarligen inte varit p ngon liknande konsert mrker jag p ditt inlgg.

Du kanske inte r i den ldern n d man uppskattar en livs levande orkester utan vill istllet hra p ngon som skrikit snder sin rst efter andra lten, eller vill lyssna p ngon som rappar om knark och horor och fn vet vad.

Jag sjlv gillar tex Iron Maiden men den hr orkestern slog precis alla livekonserter man sett med Iron Maiden, inte ens alla deras konserter sammanslagna kommer i nrheten av det jag sg igr. Ps det var fr vrigt slutslt p konserten igr s vi r mnga som uppskattar en riktigt orkester.
Sg Klaus Schulze i London fr lnge sedan, musiken och artisten funkar bra i hemstereon, inte i konsertlokalen.
Viss musik och vissa artister funkar live, andra inte.
Citera
2024-11-01, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Sg Klaus Schulze i London fr lnge sedan, musiken och artisten funkar bra i hemstereon, inte i konsertlokalen.
Viss musik och vissa artister funkar live, andra inte.
Kan inte uttala mig om nmnda artist/kompositr inte hrt han innan.
Ja vissa fungerar live och andra inte, ett skrmmande exempel p ngon som borde lagt av fr lnge sedan r Dr Alban, han vet inte hur man sjunger lngre.

Aja hr r ett smakprov p konserten som var, nskar man kunde ha filmat bttre men hade en berusad finnerska bredvid mig som betedde sig vldigt skumt.
Interstellar 2 ltar
https://youtu.be/2cNcdbx62wc?feature=shared

Upplevelsen var minst 10x mktigare p plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in